OPEL CORSA C- problemy z olejem

22 Sty 2009, 13:02

witam,
Cztery miesiące temu kupiłam sześcioletnią corsę C automat, miesiąc temu wymieniałam tarcze hamulcowe, klocki, olej i filtry oleju oraz powietrza. Niestety znów mam problem. Niedawno jeździłam dość długo na rezerwie, pojechałam na stację, czekałam w kolejce do tankowania i zgasiłam silnik, po ponownym uruchomieniu nie zgasła lampka oleju. Oczywiście od razu sprawdziłam poziom oleju praktycznie max(przecież wymieniałam go niedawno), mogę jeszcze dodać że w tym czasie były ostre mrozy. Ponieważ jestem świeżo upieczonym właścicielem i nie znam się na sprawach technicznych mam kilka pytań
1. czy zapalenie tej lampki oznacza zawsze brak ciśnienia oleju
2. jak to możliwe, że poziom oleju jest prawidłowy a lampka się pali czy może zatkały się jakieś przewody ???
3. znajomy polecił mi żebym kupiła jakiś uszlachetniacz do benzyny dolała go do baku i to może pomoże (co ma benzyna do lampki oleju?)
4 no i najważniejsze pytanie czy w takim przypadku muszę holować samochód do mechanika, mam wpojone, że przy palącej się lampce oleju nie wolno jeździć.
a może macie jakieś pomysły co mogło się stać bardzo proszę o wszelkie rady i pomoc
z góry wdzięczna początkująca :(
Magdalena Cymerman

• 22 Sty 2009, 13:48

Jak zaświeciła się lapmka oleju,to oznacza,to,że jest praktycznie brak ciśnienia w układzie smarowania.Powodem zaświecenia się tej lampki może być więc albo zbyt słabe ciśnienie oleju,spowodowane np. awarią pompy oleju,zapchaniem się smoka,filtra,albo poprostu wypadł przewód z tej lapmki przy czujniku i dotyka masy.Benzyna oczywiście nie ma nic wspólnego z tą lampką i żaden uszlachetniacz tu nie pomoże.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna