Opel Corsa - piszczą hamulce

28 Sie 2008, 11:17

Witam


Posiadam Opla Corsę 99' 1.0 benzyna, ECO Tec

Podczas hamowania słysze pisk, co może być przyczyną, czy trzeba wymieniać klocki hamulcowe czy jest jakaś inna przyczyna.

Samochód sprowadziłem więc nie wiem kiedy były zmieniane, a też nie chcę wymieniać wszystkiego bez potrzeby ze względów finansowych.


Dziekuje
sargath
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 28 Sie 2008, 11:57

    1 - jak kupujemy samochód,to nalezy sprawdzić jego stan techniczny przed zakupem i przed jakąkolwiek jazdą.Co trzeba posprawdzać,było już na ten temat wiele razy.
    2 - o piszczących hamulacach,możliwych przyczynach i sposobie ich usuwania też pisaliśmy juz niejeden raz i wystraczy poszukać.
    Ale że mam dobry dzień dzisiaj,to podpowiem,że powinieneś sprawdzić klocki.Jeżeli są za cienkie,to należy je wymienić.A jeżeli są jeszcze dobre,to zazwyczaj pomaga przeczyszczenie okładzin ciernych drobnym poapierem ściernym.Drobniutkim papierem można też przeczyścić tarcze.
    Oczywiście nalezy też poszukać przyczyny,dlaczego hamulce zaczęły piszczeć.Zazwyczaj powodem są niecofające się do końca tłoczki,które powodują z czasem grzanie się okładzin ciernych i tarczy,a to z kolei prowadzi do "stwardnienia" okładzin i stąd ten pisk.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Sie 2008, 20:09

    A najtaniej będzie posmarować klocki towotem...

    :mrgreen:
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990

    31 Sie 2008, 15:18

    Mój brat ma to samo w corsie i na razie jeździ ale to znak ze klocki niedługo będą do wymiany. Oczywiście jeżeli będziesz wymieniał klocki to będzie trzeba też przetoczyć tarcze. Chyba że będą też do wymiany, mechanik juz to oceni.
    lukaszkomza
    Początkujący
     
    Posty: 122
    Miejscowość: Więcbork

    02 Wrz 2008, 01:48

    sargath napisał(a):Witam


    Posiadam Opla Corsę 99' 1.0 benzyna, ECO Tec

    Podczas hamowania słysze pisk, co może być przyczyną, czy trzeba wymieniać klocki hamulcowe czy jest jakaś inna przyczyna.

    Samochód sprowadziłem więc nie wiem kiedy były zmieniane, a też nie chcę wymieniać wszystkiego bez potrzeby ze względów finansowych.


    Dziekuje

    A jak klocki dobre (tzn niestarte) to moze ciulowej marki. Są płyny którymi smaruje się klocki. Wsiąka to w te klocki z pół godz. i pomaga ... dopóki się nie zetrze ta warstwa co w nią wsiąkło :P A po Tawocie bałbym się hamować :P
    aarrttuurr1
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Radomsko

    25 Sty 2009, 22:35

    Powodem piszczenia podczas hamowania napewno są wytarte klocki i nity zaczynają trzeć. Klocki są tanie do tego rodzaju samochodu (zamienniki). Radziłbym jak najszybciej się za to zabrać bo to nie duża inwestycja a jak już tarcze dostaną to automatycznie koszt się zwiększy.

    A napewno także chodzi tutaj tez o bezpiczeństwo.
    bartek_remix :)
    bartek_remix
    Początkujący
     
    Posty: 102
    Miejscowość: Kamionka / Kwidzyn
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      SKODA Octavia - przemyślane rozwiązania
      SKODA Octavia to najważniejszy z modeli marki, który wciąż bije rekordy popularności i jest najchętniej kupowanym modelem od 2009 roku w Polsce. Debiut trzeciej generacji tego auta stanowi wielkie wydarzenie dla całej ...
      Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG
      Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology), wyposażony w 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1796 cm3, rozwijający moc 115 kW (156 KM) przy 5000 obr/min. Silnik mógł być zasilany benzyną ...

    25 Sty 2009, 23:50

    Czesto tanie klocki wydaja dziwne piski. Lepiej od razu je wymienic na nieco lepsze i to chyba bedzienajlepsze rozwiazanie
    evilman
    Nowicjusz
     
    Posty: 22

    25 Sty 2009, 23:58

    Zmień klocki na inną markę.Piszczą klocki to wina źle skomponowanego materiału i brak tak zwanej podsypki.Pracuję w wytwórni klocków.
    jurek62
    Początkujący
     
    Posty: 141
    Miejscowość: warszawa ząbki

    27 Sty 2009, 15:50

    Raicam-klocki dobre i tanie.
    To nie jest reklama tylko podpowiedz!
    Do corsy za jakieś 50 zl.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5796
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    06 Lip 2015, 09:54

    Witam serdecznie AUDI a3 125 KM 97r
    mam podobny problem o którym tu jest pisane a mianowicie chodzi o coś takiego zaczęły mi piszczeć koła przednie lewe i tylne prawe na początku to było bardzo ciche i spokojne piszczały i zaraz przestawały piszczeć ale po pewnym czasie to się zaczęło robić dość denerwujące i głośniejsze koła się zaczęły bardzo szybko nagrzewać poczytałem i wyczytałem ze to możne być wina źle pracujących tłoczków bo klocki jeszcze nial dosyć ładne kupiłem zestaw naprawczy do tłoczków i zapobiegawczo klocki na tył i przód ATE zanim zabrałem się do zrobienia tego trochę minęło a moja partnerka jeździła samochodem dalej jak się za to zabrałem klocki z tyłu były bardzo zdezelowane a mianowicie tak lewy tył był skoszony nie równo tak pod skosem w górnej części i dolnej a za to lewy tył to już była masakra klocek zewnętrzny był jako tako ale wewnętrzny był goły a co gorsza tarcza się urwała zrobiłem wszystko tak jak trzeba a dokładniej rozebrałem zacisk wyczyściłem i nasmarowałem wszystkie gumki trafiły na swoje miejsce z tyłu to samo rozebrałem wyczyściłem i zamontowałem tarcze powrotem przykręciłem i przez jakiś tydzień była petarda nic mu nie było a teraz znowu zaczyna piszczeć i tak jak na początku za pomocą ręcznego przestają piszczeć ale zęby nie piszczały musiał bym jeździć na ręcznym cały czas a raczej nie o to mi chodzi
    Czy może ktoś mi pomóc o co w tym chodzi albo bo ja już nie mam pojęcia a mechanikiem nie jestem
    adrkos4454
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 04 10 2008
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Audi a3
    Silnik: 1,8 125km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997