Opel kadett

11 Gru 2009, 18:52

Witam.Mam kilka pytań dotyczących wymiany butli z tradycyjnej na butlę w koło (zbyt mały bagażnik).Chcę kupić butlę na aukcji(oczywiście nową) i nie chcę sie wpuścić w maliny.

1.Jaki rozmiar butli mogę zamontować we wnękę po kole zapasowym tak aby nie wystawała poza płaszczyznę podłogi bagażnika?

2.Jaki zamontować zawór (chodzi o ten na zbiorniku)do tej butli??Chciałbym najlepiej ze wskazówką oraz czujnikiem rezerwy/poziomu gazu

3.Czy wszystkie zawory mają taki sam rozstaw/ilość śrub czy są różne(chodzi o ten montowany bezpośrednio na butli)

4.Czy zawór montowany z boku butli tradycyjnej jest taki sam jak ten który montuje sie do butli okrągłej?

5.Jak ma się sprawa z dokumentami homologacji?Wystarczy że warsztat podbije pieczątkę i to wszystko?Mam instalację bez dokumentów ale wbitą w dowód rejestracyjny i na przeglądzie sie czepiali że nie ma dokumentów.Następny przegląd w lutym wiec przy okazji chcę się ustrzedz przed ponownymi grymasami diagnosty.pozdrawiam
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

11 Gru 2009, 22:46

1) Zbiornik który zakupisz musi posiadać dokument legalizacji.
2) Wielozawory (zawór do zbiornika) mają ten sam rozstaw śrób i tą samą średnicę uszczelki.
3) wielozawór ze zbiornika cylindrycznego nie pasuje do zbiornika toroidalnego (w koło).
4) Każdy zbiornik posiada wymiary (średnicę i wysokość), więc zmierz wnękę po kole zapasowym i dopasuj.
5) wielozawór do zbiornika toroidalnego dobiera się pod względem wysokości.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

12 Gru 2009, 20:18

Czyli rozumiem że nowa butla powinna mieć dokument legalizacji-jeśli nie ma zakup odradzamy?
Jeśli kupuję butle w koło np 40 litrów to muszę kupić zawór do butli 40 litrów?
Powiedz kolego czy jeśli kupię butlę w koło to muszę kupić specjalne np uchwyty mocujące,podkładki tłumiące drgania itp czy są one w zestawie?
I jeszcze jedno-mam instalkę drugiej generacji z korektą elektroniczną-(wtrysk wielopunktowy) i tzw mikser ogranicza mi przepływ powietrza tłumiąc moc silnika.Czy jest dostępny mikser który zapewni pełny przepływ powietrza?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

13 Gru 2009, 22:50

1) zależy za jaką cenę i w jakim wieku jest zbiornik do kupienia. Jeśli nie ma dokumentu można zbiornik zalegalizować i = będzie dokument.
2) jeśli kupujesz zbiornik 40 l to znaczy ze jest on np. 600/ h200/40l. To by znaczyło że zbiornik ma średnicę 600mm, wysokość 200mm i pojemność 40 l i do takiego zbiornika należy kupić wielozawór tor. h200
3) Do prawidłowego spalania się gazu jest potrzeba mniej powietrza niż przy spaleniu benzyny. Mixer ma dwa zadania. a) przyśpiesza stugę powietrza b) zawęża dolot. Zwiększenie średnicy palnika do średnicy otworu fabrycznego dolotu spowoduje wzrost spalania o około 30-40% , a samochód na gazie nie koniecznie będzie bardziej dynamiczny.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

14 Gru 2009, 21:28

rozumiem.mam jeszcze dwa pytania:
1.Kupując używaną butlę z papierami np wezmy że z Forda i załóżmy że zamontuje w warsztacie montującym LPG który wystawi mi paragon na usługę montażu ,to z papierami i paragonem nie będą się czepiać na przeglądzie?

2.Czy sekwencyjna instalacja też ma zwężkę w dolocie?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

14 Gru 2009, 23:20

1) to zależy. Jeśli zbiornik był zamontowany jako fabryczny i nie był ponownie legalizowany to nie bedzie problemu. Jesli natomiast miał już ponowną legalizację to na protokole odbiorczym będzie widniał numer VIN samochodu z którego został zdemontowany. I wtedy jest problem, gdyż w świetle prawa żaden element instalacji gazowej nie może być przemontowany z jednego samochodu do drugiego, a taki zbiornik już wtedy widnieje w ewidencji TDT jako zamontowany np. w fordzie.
2) Instalacja sekwencyjnego wtrysku nie ma zwężki. Tam jest gaz podany pod ciśnieniem, a nie (jak w instalacjach I i II generacji ) zasysany przez podciśnienie. Jest realizowany inny sposób na mieszanie się paliwa co pozwala na zastosowanie tej samej ilości powietrza do spalenia się gazu.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pickup ŠKODA FUNstar
    Nowy samochód marzeń 23 stażystów ze Szkoły Zawodowej ŠKODA Auto to zuchwały Pickup ŠKODA FUNstar. Koncepcja tego pojazdu, opartego na nowej ŠKODZIE Fabia, jest rezultatem projektu "samochód ...

15 Gru 2009, 20:47

A czy to prawda że jeśli kupi sie używaną butlę która nie była ponownie legalizowana to można ponownie ją legalizować?Słyszałem taką opcję o firmie STAKO a jak z innymi firmami?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

16 Gru 2009, 22:45

Teoria z praktyką w tym przypadku nie idą w parze. Teoretycznie żadnego elementu instalacji gazowej nie można przemontować z samochodu do samochodu. W praktyce każdy zbiornik który posiada dokument legalizacji bez numery vin samochodu w którym był zamontowany możesz zamontować w swoim samochodzie.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

19 Gru 2009, 20:05

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.pozdrawiam
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554