Opel Meriva słabo odpala rano

05 Mar 2017, 08:48

Witam,mam problem z oplem merivą 1.6 z 2008r,a mianowicie z odpaleniem go po dłuższym postoju np.rano,muszę kręcić ok.6 do 8 sekund,czasem chwyci wcześniej jednak nierówno pracuje pózniej odpala bez problemu, świece nowe zaznaczę jednak że żadna awaria się nie wyświetla,co może być tego powodem,czy coś z układem zasilania?
wasyl155
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mitsubishi Lancer

10 Mar 2017, 18:19

W układzie dolotowym między filtrem powietrza, a przepustnicą masz czujnik powietrza zasysanego przez silnik sprawdź go. Jeżeli jest niesprawny to często występują podobne objawy do twoich.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Mar 2017, 08:12

Witam,chciałem zapytać czy ten czujnik przepływu powietrza można sprawdzić samemu? czy tylko diagnosta.
wasyl155
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mitsubishi Lancer

12 Mar 2017, 17:39

Można sprawdzić samemu jak maszmiernik z omomirzem to podpinasz i sprawdzasz czy zmieniają się wartości oporu w zależności od zmiany temperatury czujnika. Jak temperatura czujnika rośnie to wartość w Ohm spada.

Tu masz przykład na filmiku:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Mar 2017, 19:12

Sprawdziłem, u mnie przy 20 st.c rezystancja jest 3 k-ohm. a przy 10st.c dochodzi do 7 k-ohm, czy trzeba wymienić na nowy?
wasyl155
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mitsubishi Lancer

19 Mar 2017, 17:58

wasyl155 napisał(a):u mnie przy 20 st.c rezystancja jest 3 k-ohm. a przy 10st.c dochodzi do 7 k-ohm, czy trzeba wymienić na nowy?

Mniej więcej rezystancja czujnika powinna wyglądać tak:
Temperatura [oC] | Rezystancja [kOhm]
-10 oC | 7,2 - 9 kOhm
0 oC | 4,8 - 6,6 kOhm
10 oC | 4 kOhm
20 oC | 2,2-2,8 kOhm
30 oC | 1,3 kOhm
40 oC | 1-1,2 kOhm
50oC | 1 kOhm
60oC | 800 Ohm
80 oC | 270-380 Ohm

Dobrze by było sprawdzić rezystancję nowego czujnika i porównać z twoimi wynikami, ale patrząc na te dane to coś u ciebie jest nie tak bo przy 10 stopniach pokazuje dużo wyższą rezystancję tak jak przy około -10 stopniach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999