11 Gru 2007, 13:31
Nie wiem jak ma Opel Satra F(szczerze mówiąc,nie miałem takiego autka na warsztacie),ale zazwyczaj czujnik poziomu paliwa jest w baku i jeżeli w baku jest pompka paliwa to jest on przy niej.Czujnik poziomu paliwa działa na tej samej zasadzie co potencjometr.Żeby go sprawdzić,nalezy zmierzyc omomierzem.
Wskaźnik działa podobnie - im mniejszy opór,to wskazówka leci do góry(bak pełny),a im większy opór,to wskazówka leci na dół(brak paliwa).
Do wskaźnika sa podpiete 3 przewody - plus,masa i sygnał z czujnika,który również jest masą.
Przewód plusowy jest zabezpieczony oczywiście bezpiecznikiem,który zabezpiecza równiez inne wskaźniki i lampki kontrolne,które są sterowane masą np. wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej,l.k. rezerwy paliwa,l.k. ciśnienia oleju w silniku,l.k. poziomu płynu hamulcowego i zaciągniętego hamulca ręcznego,obrotomierz.Jeżeli przepaliłby się bezpiecznik,to nie działały by ci też te urządzenia.Podejrzewam,że problem tkwi raczej albo w połączniach elektrycznych(przewody,kostki,złączki),albo w samym czujniku(uszkodzony drut oporowy).
Częsta przyczyną jest brak masy na samym czujniku,ale wówczas nie zaświecałaby ci się lampka kontrolna rezerwy.Podłącz osobnym przewodem masę do czujnika(przymocuj ją pod nakrętkę mocująca czujnik - masa musi być pewna i z pewnego źródła - najlepiej z akumulatora).Jeżeli to nic nie pomoże,to trzeba sprawdzić sam wskaźnik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...