Opel Signum 3.0 CDTI V6 Brak mocy mimo sprawnej turbiny.

09 Maj 2016, 10:11

Witam wszystkich. Mam problem z moim Oplem Signum 3.0 CDTI V6. Niedawno pojawila się kontrolka kluczyk z autem. Samochod stracil moc. Mechanik powiedzial ze to jest wina turbiny, rzeczywiscie turbina byla uszkodzona, wyslalam ją do zakladu gdzie zregenerowano owa turbine. Po zamontowaniu jej ponownie w aucie znowu brak mocy wiec ponownie odeslalam turbine do regeneracji poniewaz zaklad dal mi 24 miesieczna gsarancje. Pan ktory oddzwonil do mnie w sprawie turbiny powiedzial ze na 200 procent jest ona sprawna i nie wie po co ja odeslalam. Po roznych poszukiwaniach mechanik zauwazyl ze zawor regulacji cisnienie doladowania jest uszkodzony. Okazuje sie bowiem ze wychodza z tego zaworu 3 bolce na dwoch sa przewody ktore dochodza chyba do turba a jeden bolec jest zlamany. Nikt nie wie czy na ten trzeci bolec przychodzi moze jakis jeszcze przewod i do czego zluzy owy bolec.... Nie mam pojecia co dalej robic bo każdy. Mechanik ma inna koncepcje a przeciez nie wymienie wszystkiego w aucie bo to nie o to chodzi. Dodam ze auto ma problem z rozpedzeniem sie. Jak nagle wcisne gaz do dechy to auto sie zamula....
Prosze wszystkich ktorzy moga cos doradzic o podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Malina1
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Signum

09 Maj 2016, 13:40

Malina1 napisał(a):Po roznych poszukiwaniach mechanik zauwazyl ze zawor regulacji cisnienie doladowania jest uszkodzony.
Jeżeli jest uszkodzony to trzeba go wymienić.

Malina1 napisał(a):Okazuje sie bowiem ze wychodza z tego zaworu 3 bolce na dwoch sa przewody ktore dochodza chyba do turba a jeden bolec jest zlamany
Możesz podać numer tego zaworu (powinien być na obudowie) lub wrzucić jakieś zdjęcie?

Jakie są błędy po podpięciu komputera?
Może turbina nie wymagała regeneracji po problem jest w innym miejscu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Maj 2016, 14:00

Jutro sprobuje odczytac oznaczenia tej czescimdokladnie. Ale w internecie znalazlam wydaje mi sie ze identyczny zawor [link do Autotrader wygasł]. Na zdjeciu widac trzy bolce i u mnie jest ulamany ten pierwszy od srodka. Teoretycznie prosta sprawa wymienic i po problemie ale nikt nie umie mi powiedziec czy na tym trzecim bolcu przychodzil jakis przewod i dokad on prowadzi? Jeden mechanik powiedzial ze niekiedy jak sa jakies takie wyjscia to nie musi nic na nie przychodzic w sensie takim ze pozostaja same bez przewodow. Ten zawor czujnika nie nalezy do najtanszych a nie chce tak strzelac jak kula w plot bo w koncu nie mam platynowej karty kredytowej.
Elektryk podlaczajac auto do komputera przejechal sie nim i widzial na komputerze tylko jak drastycznie odcina moc silnik. Nie wiem czy ta czesc ma wplywna moc auta? Czy to jest zwiazane moze z podcisnieniem. Ogolnie jako tako bledu nie pokazuje ze jest uszkodzony ten zawor.
Malina1
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Signum

10 Maj 2016, 15:33

Nie jestem pewien w 100%, ale powinny być do niego podłączone dwa wężyki, a trzeci króciec jest bez podłączenia który wychodzi bezpośrednio w atmosferę. Trzeba sprawdzić czy wężyki podciśnieniowe nie są gdzieś pęknięte i czy sa do tego zaworu poprawnie podłączone. Jeżeli zostaną źle podłączone samochód może tracić moc i nie mieć siły jechać.

Myślę, że ten trzeci od dołu który jest na tym srebrnym pierścieniu nie powinien być podłączony i mieć wolny wylot w atmosferę. Jeżeli tak jest to wężyki które idą do tego zaworu powinny mieć różne średnice że nie da się ich zamienić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Maj 2016, 20:40

O ile dobrze pamiętam ten silnik ma pewną przypadłość objawiającą się spadkiem mocy,chodzi o pompę wtryskową,trzeba wymienić w niej zaworki,nazwy ich nie pamiętam,koszt z robocizną ok.1000zł,tyle zapamiętałem.Ja podejrzewam,że to może być to,mechanicy powinni wiedzieć o jakie zaworki chodzi,guonę do materiałów,potem napiszę jeśli znajdę.p
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Maj 2016, 20:45

Zaworki SCV.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VERVA Street Racing 2010 / relacja
    Wyścigi, pokazy i atrakcje dla każdego - to wszystko można było zobaczyć dzisiaj w centrum Warszawy Rywalizacja sportowa podczas VERVA Street Racing odbyła się dwuetapowo. Podobnie jak podczas prawdziwego Grand Prix, każdy ...

17 Maj 2016, 19:03

Jak to jest przedlift to zerknę w naszej Signumce co tam jest podłączone.W którym miejscu siedzi ten zawór regulacji ciśnienia?Zawór SCV odpowiada za wolne obroty i nie ma sensu go wymieniać jeśli silnik nie gaśnie i normalnie odpala.
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554