OpelAstraH-ilość paliwa na wskazówce a na komputerze,pomocy!

07 Maj 2014, 12:49

Witajcie :D .

Mam problem z moją Aśką, a konkretniej z ilością paliwa w baku. Na wskazówce pokazuje iż mam powyżej kreski z rezerwą, i to sporo powyżej. Natomiast na komputerze pokazuje że mam zaledwie 18 km do przejechania a dla mnie to nie jest możliwe :(. Co to może być? Czy mam się sugerować wskazówką czy wartością podaną w komputerze? Bo nie wiem czy mam dotankować.
Pomóżcie mi, bo jestem laikiem w tych sprawach ;).

Pozdro,
Żmija.
zmija1706
Obserwowany

Prawo jazdy: 29 01 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.9 cdti
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Maj 2014, 06:02

Tym się nie przejmuj,praktycznie wskazaniami komputera bym się nie sugerował,przekłamują.
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Maj 2014, 13:03

Komputery w autach to jedna wielka pomyłka. Poprostu bajer dodany przez producenta. Nie pokazuje rzeczywistego stanu paliwa ani ile w rzeczywistości auto spala a tym bardziej ile w rzeczywistości można przejechać na pozostałym w baku paliwie.
Najlepiej to jeździć na tzw " licznik".
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Maj 2014, 13:40

Na wskazówce pokazuje iż mam powyżej kreski z rezerwą, i to sporo powyżej. Natomiast na komputerze pokazuje że mam zaledwie 18 km do przejechania

na "desce" masz wskaźnik nie miernik , a komputerek pokładowy przelicza wg sygnału z czujnika i ostatniego średniego żużycia które mna krótkich trasach nie musiało być małe -
tak więc plus minus :wink: