Opinie na temat Peugeot 206 GTI 137KM

17 Kwi 2020, 19:08

Co sie psuje? Czy warto kupic? Czy nadaje sie na tor?
wojtas1234
Nowicjusz
 
Posty: 23

17 Kwi 2020, 20:37

Czy na tor??? hmmm napewno nie bez modyfikacji zawiasu, zresztą zawias seryjny jest z plasteliny i szybko pada. sam silnik to s16 całkiem zdrowe, na tej samej bazie jest zrobiony RC więc takiego s16 można łatwo ''ożywić''
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Kwi 2020, 01:52

A jak latwo mozna go ozywic? Ile by to kosztowalo zeby zrobic np.177KM? Czy zawias MTS wystarczy?
wojtas1234
Nowicjusz
 
Posty: 23

20 Kwi 2020, 08:41

177 nie zrobisz bo musiałbyś zmienić całą gore więc warto trochę dorzucić i kupić gotowego RC. W s16 można włożyć kolektor od RC, customowa przepustnice, no i standardowo lekki wydech i gruby dolot, do tego strojenie i coś tam wypluje.

Mts to budżetówka, moim zdaniem na tor słaby pomysł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Kwi 2020, 10:18

Dłubanie przy tym silniku nic ciekawego nie wniesie nawet jeżeli po strojeniu ruszymy moc.
Mts to nawet nie jest budżetówka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Kwi 2020, 12:23

szybki napisał(a):Dłubanie przy tym silniku nic ciekawego nie wniesie
wniesie wniesie, na mojej dupohamowni po takich modach daje ok 20% mocy bo roznica jest znacząca. Na tak tanie auto to ciekawa alternatywa dla turbinowych pierdziawek.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekologiczne taksówki elektryczne Nissan LEAF w Zurychu
    Po Amsterdamie, Nowym Jorku, Tokio, Meksyku i Sao Paulo także Zurych będzie dysponował flotą stuprocentowo elektrycznych taksówek Nissan LEAF oferujących przewozy w największym mieście Szwajcarii. Elektryczne taksówki ...
    Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać?
    Wybór pomiędzy benzyną, dieslem, a hybrydą zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne preferencje, styl jazdy, środowisko, w jakim poruszasz się i budżet. Przyjrzyjmy się każdemu rodzajowi silnika oraz ...

20 Kwi 2020, 13:00

Kao napisał(a):wniesie wniesie, na mojej dupohamowni po takich modach daje ok 20% mocy bo roznica jest znacząca.


Kao dupohamownie niestety ale można sobie umieścić tam skąd nazwa pochodzi :D
Wielokrotnie sprawdzane. :lol:

Jeżeli można stroić to auto zrobisz profi wydech, dolot może coś ugrasz ale wydasz spory $$$ oczywiście trzeba sprawdzić kolektor bo to też jest konkret.
Więc zaczyna nam się robić już spokojna dyszka górą.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Kwi 2020, 14:15

Taka seria s16 z luźnym wydechem jedzie lepiej jak Focus St więc już mamy coś mocnego a gdy jest dłubniety niskim kosztem.... Wiadomo można wszystko robić pro ale można też troszku taniej, wydeszek można ulepić samemu, dolot też.
Przepustnica ok 300-400 zł
Kolektor z RC do 200zl da się kupić
Strojonko indywidualna sprawa ale obowiązkowo podnieść odcinkę

Wiadomo apetyt na tuning rośnie więc mamy też do ogarnięcia kolektor wydechowy za ok 1000 zł
I zmienić wtryski (niedługo będę to robił więc poinformuję jakie zastosowane i jakie efekty)

To by było tyle bez rozbiórki motorowni.

Ja osobiście uważam że za te pieniądze nic ciekawszego się nie kupi. Konkurentem może być Focus st ale tylko pod względem jezdnym bo silnikowo odpada
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Kwi 2020, 10:35

Kao napisał(a):Taka seria s16 z luźnym wydechem jedzie lepiej jak Focus St więc już mamy coś mocnego a gdy jest dłubniety niskim kosztem....

To jest jak najbardziej naturalne bo to ze wydaje się nam iż st będzie szybszy jest dupohamownią czyli placebo a potem życie weryfikuje to co myślimy i to co niby wiemy.
Dlatego zauważ ze zawsze śmieje się z tabelkowania zresztą stare wyjadaki nawołują do ustawek żeby stwierdzić co jest realnie szybsze.

Kao napisał(a): Wiadomo można wszystko robić pro ale można też troszku taniej, wydeszek można ulepić samemu, dolot też

No można tylko zazwyczaj to samemu kończy się na ponownym strojeniu bo trzeba je powtarzać :D
Kao napisał(a):można też troszku taniej, wydeszek można ulepić samemu, dolot też.
Przepustnica ok 300-400 zł
Kolektor z RC do 200zl da się kupić
Strojonko indywidualna sprawa ale obowiązkowo podnieść odcinkę

Można i faktycznie jeżeli wykorzystujesz graty z innego modelu które pasują p&p jest taniej ale i tak liczę wydech koło 2k, to co Ty napisałeś 600zł + jakaś robota + strojenie 1,5k-2k + 100zł/1g hamki, + paliwo. Suma coś koło 5-6k. A jak masz np. civic tape R ep3 to 10k lużną ręką bo nie ma przekładanych kolektórów ale czasy jakie wykręca to auto 0-200km/h po modach są mega jak na zwykłe n/a.
W stage1 czyli strojenie z wydechem jedzie jak np. i30n performance.
Tu wykorzystujesz to co dał Ci komputer w serii akurat tak trafiłeś że jest przychylny do działania i widełki zmiennych ma szerokie ale wiekszośc kompów nie jest skłonna do współpracy.
Oczywiście nie zmienia to faktu iż komp robi sobie co chce .... dając Ci te Twoje uczucia 20% :D np. a tnąc niuta (standard w n/a) ale z lepszym dostępem o 100rpm. Wtedy Ty myślisz że jest lepiej a jest gorzej :D
Kao napisał(a):I zmienić wtryski (niedługo będę to robił więc poinformuję jakie zastosowane i jakie efekty)

Jak nie będziesz stroił nic nie zmieniaj tak na pałe bo wtryski dobiera sie do parametrów silnika jak sa za duże wtedy spada dokładność ich działania. W autach turbo wymieniem wtryski juz po pierwszych strojeniach. Oczywiście jak idę znaną ścieżką to wtryski zmienię przed robotą ale jak nie to dopiero po strojeniu żeby znać możliwości seryjnych no i zobaczyć co dało się zrobić z motorowni.

Najważniejsze jest strojenie chyba że akurat trafiłeś kompa który działa w jakiś określonych widełkach co nie zmienia faktu że i tak mu potrzeba strojenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Kwi 2020, 11:22

Wiesz też byłem sceptycznie nastawiony do 206 ale jak zacząłem przy nim dłubać i jeździć to się miło zaskoczyłem, kolega ma seryjne A4 b6 1.8t 163KM i dostaje takie baty że aż śmiech jak taki N/A może odchodzić dla turbawki. Mówię o swojej dupohamowni bo to jeszcze nie koniec modów więc nie ma sensu na razie stroić finalnie. W sumie wszystkie mody zostały zrobione własnoręcznie i za groszaki, wiadomo nie jest to pro ale na amatorkę super efekty uzyskujemy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Kwi 2020, 11:59

Kao napisał(a):W sumie wszystkie mody zostały zrobione własnoręcznie i za groszaki, wiadomo nie jest to pro ale na amatorkę super efekty uzyskujemy


To dobry kierunek zrobić max pod strojenie no i we własnym zakresie.
Tylko postaraj się dowiedzieć czy ten komp się stroi.

Kao napisał(a):kolega ma seryjne A4 b6 1.8t 163KM i dostaje takie baty że aż śmiech jak taki N/A może odchodzić dla turbawki.

Gdybym jato napisał to nasi znafcy vw zakrakaliby mnie na śmierć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Kwi 2020, 12:09

szybki napisał(a):Tylko postaraj się dowiedzieć czy ten komp się stroi.
stroi się stroi bo już wstępnie raz było to zrobione ale kolega stwierdził że jednak będzie szedł dalej w granicach możliwości. Poza tym mamy ten sam silnik w wersjach RC i tam juz komp jest inaczej przeprogramowany.

a jeszcze miałem dopisać
szybki napisał(a):To jest jak najbardziej naturalne bo to ze wydaje się nam iż st będzie szybszy jest dupohamownią czyli placebo a potem życie weryfikuje to co myślimy i to co niby wiemy.
Dlatego zauważ ze zawsze śmieje się z tabelkowania zresztą stare wyjadaki nawołują do ustawek żeby stwierdzić co jest realnie szybsze.
dlatego też nie interesują mnie kreski i cyferki z wikipedii tylko to co moja d..a wyczuwa, dla mnie osobiście auto może być słabsze od mocniejszego bo jeżeli odczucie mocy w tym słabszym jest lepsze niż w tym mocniejszym to walić :!: jeżeli nie ścigamy się i uprawiamy sportu to powinno się liczyć co odczuwamy a nie to co mamy na wykresie. Weźmy sobie 150 konnego HH a 300 konną limuzynę z wysokiego segmentu, w czym będziemy mieli odczucie mocy? oczywiście że w małym ogryzku... i to jest właśnie fun :ok: ( oczywiście to tylko moje zdanie)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Kwi 2020, 10:43

Kao napisał(a):Poza tym mamy ten sam silnik w wersjach RC i tam juz komp jest inaczej przeprogramowany.


Zobacz co z głową wałki zawory itp. Tam jest zawarty pałer. Do tego porównaj wałki bo może podejdą z innego modelu o lepszych parametrach.
Do tego jak już dłubiesz to sprawdż jak zrobić kolektor wydechowy coś w stylu "long tub" .

Kao napisał(a):dla mnie osobiście auto może być słabsze od mocniejszego bo jeżeli odczucie mocy w tym słabszym jest lepsze niż w tym mocniejszym to walić


Pamiętaj największym oszustem który oszukuje Twoją dup .ę jest niut nie moc. Z mocą możesz lecieć do przodu ale jak nic nie ugrasz niuta to będzie lipa i wtedy Twoja d..a nawet nie odczuje 50km więcej.
Oczywiście nie wspomnę o pobocznych doznaniach które można spotęgować chociażby wiertarką i dziurą w wydechu.

Reasumując jak nie masz RL-a to rób ustawki tak jak z tym w/w ałdi :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Kwi 2020, 12:02

szybki napisał(a):Zobacz co z głową wałki zawory itp.
w RC góra jest całkiem inna, tzn nie wiem jak skorupa ale wałki są napewno inne. Ale przy tym 206 trzeba zachować rozsądek bo to też Daily :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Kwi 2020, 12:21

Kao napisał(a):w RC góra jest całkiem inna, tzn nie wiem jak skorupa ale wałki są napewno inne. Ale przy tym 206 trzeba zachować rozsądek bo to też Daily

Chodzi mi o to czy da się je zamontować bo jak da to dołożyć strojenie i może być mega efekt oczywiście jeżeli ich parametry na to pozwolą czyli wychylenie krzywek i czasy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe