Opinie o BMW E30 1.6/1.8

25 Sty 2010, 19:02

Ogólnie jeśli chodzi o e30 to jest ciężki temat. m40b16 i m40b18 to kiepskie silniki. Radzą sobie w e30 ale chodzi o mechanikę, a właściwie smarowanie wałka rozrządu i problemy hydrauliczne. Wycieranie wałka rozrządu - silnik nie kręci np. powyżej 4500 obrotów, brak smarowania na wałek i dźwigienki zaworowe, z czasem trzeba wymieniać cały rozrząd jak zaczyna już klepać i chodzi jak bocian. Komplet (wałek + popychacze + dźwigienki) to koszt 1000 zł + wymiana. Ogólnie kiepskie jednostki.

Druga sprawa, że e30 to drogie auto w utrzymaniu dlatego, że jest w jakimś stopniu klasykiem. Bardzo ciężko też znaleźć zadbane nie zajeżdżone i nie bite. Obracam się w temacie BMW od 2006r znam temat znakomicie. Jeśli już to szukaj z silnikiem 2.0 (m20b20) lub 2.5 (m20b25) ta druga jednostka jest bardzo podatna na pękanie głowic.

Jeśli stać Cie na utrzymanie e30 i masz tyle gotówki to szukaj z silnikiem m20.
STi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Toruń

25 Sty 2010, 22:56

za bmw się nie rozglądąłem nawet mimo że mi się podobają te samochody lecz ten co moge kupić to z pewnego źródła i wiem że była zadbana. I ciekawy jestem jak z awaryjnością 2.4 D (bez turbiny niestety) bo słyszałem że ten silnik akurat jest mało awaryjny.
mamuska
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 14 03 2008
Auto: BMW=>TOYOTA=>PASSAT
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace
    W przeciwieństwie do klasycznych pojazdów typu kombi, station wagon czy nawet shooting brake – Kia Sportspace wyróżnia się zdecydowanie odmienną i wyszukaną architekturą w stosunku do tradycji. Wydłużoną ...