25 Sty 2010, 19:02
Ogólnie jeśli chodzi o e30 to jest ciężki temat. m40b16 i m40b18 to kiepskie silniki. Radzą sobie w e30 ale chodzi o mechanikę, a właściwie smarowanie wałka rozrządu i problemy hydrauliczne. Wycieranie wałka rozrządu - silnik nie kręci np. powyżej 4500 obrotów, brak smarowania na wałek i dźwigienki zaworowe, z czasem trzeba wymieniać cały rozrząd jak zaczyna już klepać i chodzi jak bocian. Komplet (wałek + popychacze + dźwigienki) to koszt 1000 zł + wymiana. Ogólnie kiepskie jednostki.
Druga sprawa, że e30 to drogie auto w utrzymaniu dlatego, że jest w jakimś stopniu klasykiem. Bardzo ciężko też znaleźć zadbane nie zajeżdżone i nie bite. Obracam się w temacie BMW od 2006r znam temat znakomicie. Jeśli już to szukaj z silnikiem 2.0 (m20b20) lub 2.5 (m20b25) ta druga jednostka jest bardzo podatna na pękanie głowic.
Jeśli stać Cie na utrzymanie e30 i masz tyle gotówki to szukaj z silnikiem m20.