Opłaca się szukać ? Bmw 5 do 16tyś zł.

03 Wrz 2014, 21:19

Witam wszystkich zdecydowałem się na kupno bmw e39 z silnikiem 528i,ale nie wiem czy do 16tyś zł znajdę coś ciekawego. Miałbym zamiar sprowadzać samochód z zagranicy. Moje roczne przebiegi to ok. +/- 15 tkm. Głównie trasy z rzędu ok.30km.

Czy jest sens kupna takiej limuzyny w tym przedziale cenowym chodzi mi głównie o to żeby nie wje&&ać się na minę albo jeżeli się nie opłaca szukać takiej bm-ki to chyba szkoda czasu.

Pozdro ! :piwo:
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

03 Wrz 2014, 23:17

Parę pytań:

Jaką chcesz skrzynię?

Dlaczego 2.8?

Po co sprowadzać z zagranicy w przypadku tak taniego samochodu? Znasz tam kogoś? Robiłeś to już?

Z JAKIEGO REJONU/WOJEWÓDZTWA JESTEŚ?

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

04 Wrz 2014, 06:08

Skrzynia manualna. Co do sprowadzania to Kuzyn ma mi pomóc. Po prostu sądzę że prędzej znajdę zadbany egzemplarz niż w Polsce. Jestem ze Śląska :ok:
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

04 Wrz 2014, 16:37

Do 16 Tyś to w polsce znajdziesz dużo fajnie utrzymanych autek. Najbardziej polecam 4.4 V8. Spalanie wbrew pozorą nie jest duze jak sie jedzie z umiarem a mocy jest juz duzo więcej. Zamierzasz do auta wstawiac gaz ? Ja w E38 miałem 4.4 z LPG na wtryskach hanna i przy normalnej jezdzie ( nie emeryckiej) trasa 11-15 LPG a miasto (z tym ze małe miasteczko 50tyś ludzi) to około 13-16. Oczywiscie mozna tym autem pojechac tak zeby spaliło i 25litrow ,ale V8 dobrze jedzie od dołu więc do normalnej jazdy nawet go nie trzeba wkrecac na obroty. Na plus w 2.8 są koszty napraw bo 6 garów w rzedówce to nie 8 w V'ce.
Jest: Audi 200 2.2T , Audi V8 4.2+LPG PRINS
jurek600
Początkujący
 
Posty: 116
Prawo jazdy: 04 04 2000
Auto: Audi 200
Silnik: 2.2 Turbo 10v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

04 Wrz 2014, 17:24

Znajdą się ładne 5 E39 za 16k w Polsce
W Niemczech są ładniejsze ale sprowadzenie będzie drogie ze względu na dużą akcyzę.
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

05 Wrz 2014, 09:11

Powiem szczerze że myślałem o e38 ale boję się o koszty utrzymania. Części itp. Mam za mało argumentów na + żeby poważnie podejść do sprawy z e38. Może ktoś mnie przekona że nie jest tak źle bo przyznam że e38 mi się najbardziej podoba z tych wszystkich bmw. Nie zarabiam dużo a samochód będzie użytkowany na średnio 30km trasach. Najbardziej interesuje mnie 2.8 r6. Czasem jakiś dłuższy wyjazd za granicę. Pozdro i dzięki
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie bój się parkować tyłem - to proste!
    Wąskie miejsca postojowe na parkingach podziemnych, na przykład pod biurowcami czy galeriami handlowymi, to dla wielu kierowców prawdziwe wyzwanie. W takich przestrzeniach najlepiej parkować tyłem – ten manewr ...

05 Wrz 2014, 12:09

Z 20 tys. rocznie raczej musisz liczyc spokojnie na utrzymanie E38. Na E39 nieco mniej.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Wrz 2014, 13:18

adrianbokser napisał(a):Czy jest sens kupna takiej limuzyny w tym przedziale cenowym chodzi mi głównie o to żeby nie wje&&ać się na minę albo jeżeli się nie opłaca szukać takiej bm-ki to chyba szkoda czasu.


Czy jest sens? Ceny E39 "niby do jazdy" 199X wahają się od 7k do 30k... Jesteś mniej/więcej po środku. Jak trafisz to kupisz ładny samochód jak nie trafisz to kupisz bubel. Jeśli pytasz czy się da kupić ładne E39 za te pieniądze to tak da się.

2.8 Na takie trasy to przyzwoity wybór... Jednak radziłbym Ci poszukać 3.0.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

05 Wrz 2014, 13:28

Aha a jakieś konkurencyjne limuzyny o podobnym komforcie w tej cenie? Słucham propozycji do rozważenia. Pozdro 20k na rok jako samo utrzymanie samego auta to mnie nie stać...
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

05 Wrz 2014, 13:46

To może Honda Legend?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

05 Wrz 2014, 14:13

jiGsaw napisał(a):Z 20 tys. rocznie raczej musisz liczyc spokojnie na utrzymanie E38. Na E39 nieco mniej.


Sprecyzuj proszę co jest zawarte w tych 20k na spokojnie. Bo jak sam serwis to chyba w pierwszym roku i na wszystkich częściach z ASO.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

05 Wrz 2014, 15:19

A co myslicie o takim mercedesie: [link do oferty na Olx wygasł] ?
caveDigger
Początkujący
 
Posty: 57
Prawo jazdy: 01 01 2010
Auto: MB W203 C200 coupe
Silnik: 1.8 163KM
Paliwo: Benzyna

05 Wrz 2014, 17:28

W203 to fajne auto. Kiedyś nawet sam je miałem ale to dawno temu.
Często je polecam.
Dawid3456
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 30 09 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: F.Mondeo MK4 / P.Boxer II
Silnik: 2.0 TDCi/160 HDi
Paliwo: Diesel

05 Wrz 2014, 19:23

Vermin - zawieszenie na dobrych częściach 5 tys, podstawowy przegląd silnika V8 (płyny, paski, oleje, świece, jakiś czujnik) - 1000. Hamulce warto by było zrobić - 1500. Dwa komplety opon zima/lato - 4000. A dużo niespodziewanych wydatków zawsze jest w tak starym aucie. Oczywiście czasem się fartnie i kupi od kogoś kto ma pojęcie i jest pasjinatą, wtedy połowa odchodzi.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Wrz 2014, 21:13

jiGsaw napisał(a):Vermin - zawieszenie na dobrych częściach 5 tys, podstawowy przegląd silnika V8 (płyny, paski, oleje, świece, jakiś czujnik) - 1000. Hamulce warto by było zrobić - 1500. Dwa komplety opon zima/lato - 4000. A dużo niespodziewanych wydatków zawsze jest w tak starym aucie. Oczywiście czasem się fartnie i kupi od kogoś kto ma pojęcie i jest pasjinatą, wtedy połowa odchodzi.


Oczywiście że tak ale jak policzymy to wszystko to wychodzi 5 + 1 + 1,5+ 4 + X = 11,5 + X, do 20 jeszcze trochę. Co więcej np. opon zimowych nie kupuje się nowych co każdy sezon. No i policzyłeś podstawowy przegląd dla V8, a w temacie jest rozmowa o R6. Oczywiście do tego dochodzi jakaś walka z rudą która w starych samochodach się pojawia, zabezpieczenia antykorozyjne (które ja np. robię przed każdą zimą), konserwacja ewentualnego LPG, oleje w skrzyni, moście itp.

To ja chyba źle zrozumiałem ten tekst "na spokojnie" bo Tobie chyba chodziło o to że z zapasem, a ja zrozumiałem jako minimum :wink:. Moim zdaniem na E38 trzeba mieć te 15k rocznie, a na e39 wystarczy 10k. Chodzi mi o średnią, wiadomo że pierwszy rok jest zazwyczaj najdroższy. Ale będzie rok w którym na taką e39 530i np. wydamy 15k, a może się okazać że w przyszłym wydamy tylko 5k. Zwłaszcza przy przebiegach autora - 15k km rocznie w trasach po 30 km. Nie sądzę żeby np. E39 530i pochłonęła więcej niż "średnie" 10k rocznie. Myślę że nie ma co straszyć, te 20k to spory "średni" budżet nawet na E38. Potem wyskoczy jakiś idiota na forum i będzie prawić kazania że BMW jest drogie w utrzymaniu bo KAŻDE pochłania aż 20k, a on w swoim ekstra przerdzewiałym golfie TDI wymienia tylko klocki, pasek rozrządu, końcówki drążków i jest super bo zaraz się ten jego cały paździerz rozleci.

caveDigger napisał(a):A co myslicie o takim mercedesie: [link do oferty na Olx wygasł] ?


Dawid3456 napisał(a):W203 to fajne auto. Kiedyś nawet sam je miałem ale to dawno temu.
Często je polecam.


Wszystko fajnie - pięknie Panowie, tylko my mówimy o BMW 5/BMW 7 a wy wrzucacie konkurencje dla BMW 3... Nie ten segment... Za pomocą jakich czarów MB miałby być tańszy w utrzymaniu od BMW z tego samego segmentu??? Ta sama klasa samochodu, przy tym samym segmencie. Bardzo mnie to ciekawi...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993