Opony zimowe - samochód z salonu

19 Paź 2018, 13:05

Witam otoz czekam i czekam na samochód jeszcze z salonu i prawdopodobnie zostanie mnie już aura na opony zimowe, więc moje pyt które wybrać? "Czym się kierować? Jakiej marki i ile mniej więcej powinienem zapłacić za nie?
fedor1921
Początkujący
 
Posty: 91

19 Paź 2018, 13:29

Pierwsze co to może zapytaj czy w ramach kupna samochodu nie dorzucą ci opon zimowych gratis :)

Nie napisałeś jaki to samochód i jakiego będziesz miał rozmiaru koła oraz opony. Przypuszczam że będą alufelgi tylko podaj nam więcej dancy to wtedy będzie można coś sensownie doradzić.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

19 Paź 2018, 13:52

195 / 50 R16 , alufelgi Toyota Yaris , właśnie z tym dorzuceniem to może być różnie, dali tylko dywaniki,nie wiem czy w trakcie zamówienia coś zmienią :bored: :sly:
fedor1921
Początkujący
 
Posty: 91

19 Paź 2018, 17:50

Bo to skąpcy są. Ja rav4 odbierałem w lipcu i też mi tylko dywaniki dali a jak wspomniałem o oponach to powiedzieli że mogą mi sprzedać bez marży(porównując internetowe ceny i tak dużo drożej) Więc próbuj może ulegną w co wątpie. Nokiany wrd4 mają dobre opinie i w testach dobrze wypadają.Zerknij sobie
darecki2005
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Paź 2018, 18:45

Yariska, to raczej jazda po mieście, więc myślę, że wystarczy klasa średnia.
tym bardziej, że to bardzo drogi rozmiar, jak na 16".
[link do Oponeo wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Paź 2018, 20:29

Właśnie zauważyłem że tam ciężko o cokolwiek gratis :/ :lol: ale może z względu że odbieram w sezonie zimowym to dorzuca łaskawie, tylko u nich to dostane najtańszym kosztem pewnie :D z tego co patrzyłem to ok 2 tys , te nokiany ok 1800 chyba jak dobrze pamiętam, Tak przeważnie miasto czasami gdzieś dalej 8) tak zastanawiam się jak nowe wssystkito może by z Premium wziąć??
fedor1921
Początkujący
 
Posty: 91
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawdź, czy poprawnie otwierasz drzwi do samochodu!
    Rozpoczął się sezon rowerowy. Kierowcy powinni zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo rowerzystów nie tylko podczas jazdy, lecz także przy wysiadaniu z samochodu. W tym celu warto opanować holenderską ...
    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...

19 Paź 2018, 20:57

fedor1921 napisał(a):ale może z względu że odbieram w sezonie zimowym to dorzuca łaskawie

Nie ma co na to liczyć. Po podpisaniu umowy to już w zadnej marce nic nie wytargujesz. A Toyota to zachowuje się tak, jakby łaskę robiła, że sprzedaje ci auto. Jak cena nie robi na Tobie wrażenia, to pewnie, że premium lepsze. Nokiany są bardzo dobre na śnieg i błoto pośniegowe. O ile po śniegu raczej jeździć nie będziesz, to błoto pośniegowe jest chyba najtrudniejszym wyzwaniem w ruchu miejskim zimą :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Paź 2018, 21:34

Zauważyłem ze strasznie tam to wszystko opornie idzie , czyli kolejny wydatek na start, generalnie jakbym był dealerem to na logike bym dorzucił klientowi skoro bierze w tym okresie , albo na produkcji powinny być już zrobione zimówki . Ogólnie cenowo to wychodzi tak
Klasa premium
Nokiany WR D4 - 455 zł
Klasa średnia
Hankook Winter i*cept evo2 W320 - 375 zl
Klasa średnia
KumhoWinterCraft WP51 = 275 zl
Klasa średnia
KleberKrisalp HP3 -413 zl
Klasa średnia
BFGoodrichG-Force Winter 2 -440zl
Klasa średnia
KleberKRISALP HP 2 - 510
Hankook Winter i*cept IZ W606 540
więc jakoś nie widzę super różnicy nawet nokiany tańsze wiec chyba warto ?
I pytanie czy muszę ściągać alufelgi mnie trapi strasznie bo alufelgi na zimę kolejne pewnie 2 tys...
fedor1921
Początkujący
 
Posty: 91

19 Paź 2018, 22:24

Panowie a nie lepiej na zimę poszukać alufelg 15" nawet używanych z Yariski II (rozstaw śrub chyba taki sam i osadzenie więc powinny pasować) i do tego kupić opony w rozmiarze 185/60/15?

Nowych alufelg szkoda trochę na zimowe warunki. Dodatkowo mając dwa komplety opon zaoszczędzamy dwa razy w roku na przekładce przynajmniej 2x70zł i płacimy tylko za przełożenie z wyważeniem.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

19 Paź 2018, 22:52

Można tak manewrować :D ? Własnie myślę czy zostawić na zimę czy nie...
Na ile starczą nokiany ? 3 lata pojeżdżę ?
fedor1921
Początkujący
 
Posty: 91

19 Paź 2018, 23:16

fedor1921 napisał(a):Na ile starczą nokiany ? 3 lata pojeżdżę ?
Komplet nowych opon spokojnie można w mieście w zimę liczyć na przebieg min. 50 tyś. km w takim samochodzie :) a to ile na nich zrobisz w trzy lata zależy już od ciebie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

20 Paź 2018, 06:12

Cichy77 napisał(a):Panowie a nie lepiej na zimę poszukać alufelg 15" nawet używanych z Yariski II (rozstaw śrub chyba taki sam i osadzenie więc powinny pasować) i do tego kupić opony w rozmiarze 185/60/15?

fedor1921 napisał(a):Można tak manewrować ?

Jedyny problemem w takim przypadku mogłyby sprawić jakieś duże tarcze hamulcowe, ale raczej nie w tym przypadku, bo yariski były wypuszczane na 15", a nawet 14". Też bym szedł w ten rozmiar(185/60/15) nawet na stalówkach, a opony duuużo tańsze i większy wybór. Do tego na 15" odczujesz dużo większy komfort toczenia, więc moim zdaniem taki manewr ma same plusy :ok:
[link do Oponeo wygasł]
[link do Oponeo wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Paź 2018, 06:31

Tylko kwestia czy aso w leasingu na to się zgodzi, dwa no jak widać nawet nokiany z Premium sa tansze niz niektóre z średniej klasy. A czy mogłobym regularnie te alu zostawić czy szkoda ich i sie zniszczą?
fedor1921
Początkujący
 
Posty: 91

20 Paź 2018, 06:46

Nie zastosujesz zamiennika bo zapewne masz jako nowe auto cały pakiet ubezpieczenia razem z ac. Miałem podobna sytuacje i dzwoniłem z pytaniem czy mogę zamienić oryginalny rozmiar (235/55r18) na zamienik 225/60r17, to mi powiedzieli że mogę gdyż ten model również na takich oponach opuszcza salon w niższym wyposażeniu ALE w razie kolizji i wypłaty odszkodowania z ac mają możliwość odmowy wypłaty odszkodowania gdyż auto ma tylko homologacje na rozmiar 235/55r18. Więc nie kombinowałem i kupiłem nokiany tego rozmiaru. Odnośnie zakupu felg jeszcze dojdzie koszt czujników ciśnienia i programowania ich. Wiec musisz sam zadecydować co Ci bardziej odpowiada
darecki2005
Nowicjusz
 
Posty: 8

20 Paź 2018, 08:03

darecki2005 napisał(a):Nie zastosujesz zamiennika bo zapewne masz jako nowe auto cały pakiet ubezpieczenia razem z ac.
Jeżeli założy rozmiar dopuszczony przez producenta to nie powinno być problemu. Sprawdziłem i w nowych Yariskach akceptowalne rozmiary to 195/50R16, 175/65R15 i 175/70R14 więc ja bym się trzymał drugiego rozmiaru. Ten o którym było wspomniane wyżej też pewnie byłby dobry ale jak producent nie wymienia go na wlepce to lepiej zastosować się do tego co tam jest.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!