Opowietrzanie układu chłodzenia

08 Lut 2009, 23:39

witam
w jaki sposób odpowietrzyć układ chłodzenia po wymianie płynu Seat Cordoba? Nie mam żadnego korka aby odpowietrzyć. Kolega mi powiedział aby odkręcić kurek od zbiorniczka wyrównawczego, zapalić samochód i trzymać go dak długo zapalony aż sie właczy wentylator czy to prawda???
pozdrawiam
kuker84
Nowicjusz
 
Posty: 8

10 Lut 2009, 19:09

Jesli nie ma napewno korka odpowietrzajacego to uklad odpowietrza sie sam,kolega dobrze radzi ale czy czekac tylko do momentu właczenia sie wiatraka???!!!Zazwyczaj zapowietrzony uklad powoduje glosniejsza prace pompy,wsluchaj sie w prace pompy ,gdy ucichnie bez powtarzajacej sie cyklicznie glosniejszej pracy to mozesz zakonczyc i naturalnie otworz nawiew goracego powietrza do wnetrza samochodu,takie sa zalecenia!!!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Lut 2009, 22:21

Właśnie tak najlepiej odpowietrzyć układ.
Odpalić silnik i czekać aż się nagrzeje płyn (zakręć korek w zbiorniczku) i jak puści termostat bo inaczej się zapowietrzy nagrzewnica w samochodzie to najlepiej po nagrzaniu silnika tak do 90 stopni pomału odkręcić korek wlewu i zostawić go aż do ostygnięcia silnika.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Sty 2014, 11:26

Mam problem z układem chłodzenia audi 80 b4 marznie mi parownik węże są gorące wieje zimne powietrze wymieniłem chłodnice pompę wody nagrzewnice płyn jest stan dobry.gazownik powiedział że to może być zapchany układ chłodzenia jak to naprawić żeby było dobrze???? pomóżcie
sledzik483
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2012
Auto: audi 80 b4
Silnik: 2,0 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Sty 2014, 11:46

Przy takich problemach na ZIMNYM :!: silniku odpinasz przewód gumowy biegnący z prawej strony od silnika do nagrzewnicy i nalewasz do niego płynu tak długo,aż z nagrzewnicy zacznie wyciekać płyn,tzn.z otworu ,do którego wąż był przymocowany,możesz także popuścić cybant (opaskę) węża z płynem ogrzewającym reduktor i patrzeć kiedy zacznie sączyć się płyn,nie ma siły by to nie rozwiązało problemów.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Sty 2014, 12:10

Czyli odpowietrzyć nagrzewnice i powinno pomóc? Ale jak odkręciłem waż od parownika to płyn leciał to chyba dochodzi.a możliwe jest że robi się poduszka powietrzna i nie podaje płyny jak powinno?i coś mi się wydaje że płyn gdzieś znika bo jak wymieniałem pompę to był stan a już po 2 dniach musiałem dolać około 1.5 litra,mozliwe że sie dopowietrza dlatego ubywa?
sledzik483
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2012
Auto: audi 80 b4
Silnik: 2,0 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Sty 2014, 12:24

Tak,jest to możliwe,że musisz dolewać ,gdyż się odpowietrza,powietrze skutecznie blokuje przepływ płynu chłodniczego.Najlepiej jest wiedzieć ile płynu wchodzi do układu,by po opróżnieniu wiedzieć ile weszło,wtedy wszystko jest jasne.Dolewaj teraz sobie,na zimnym silniku.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Sty 2014, 12:38

Po wymianie pompy lałem nowy płyn i weszło już jakieś 6.5 litra.będę próbował odpowietrzyć nagrzewnice mam nadzieje że to pomoże.A co do zapowietrzenia się układu to pompę wymieniałem w niedzielę w poniedziałek i wtorek jeździłem normalnie a dzisiaj rano zamarzł parownik.
sledzik483
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2012
Auto: audi 80 b4
Silnik: 2,0 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Sty 2014, 13:16

A może mam węże na nagrzewnicy zamienione.Jak stoję przed silnikiem zasilanie nagrzewnicy mam z prawej strony???
sledzik483
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2012
Auto: audi 80 b4
Silnik: 2,0 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Sty 2014, 14:59

dolałem trochę wody bezpośrednio do nagrzewnicy żeby nie było powietrza wylałem syf z parownika,polałem gorącą wodą żeby puścił i odpaliłem po chwili parownik zrobił się gorący i jakby pomogło.Dzięki za dobre rady.pozdrawiam
sledzik483
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2012
Auto: audi 80 b4
Silnik: 2,0 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993