Oznaczenia na klimatyzacji - Renault Laguna I

08 Sty 2018, 20:32

Witam, nie mogłem nigdzie znaleźć w internecie znaczenia tych oznaczeń na klimatyzacji. Jestem ciekawy co oznacza takie A.C czy na przykład co mi daje jeżeli będę miał wciśnięty przycisk Auto. Mógłby ktoś to wyjaśnić jak i napisać czy lepiej jeździć z wciśnietym A.C czy Auto, czy jednak te dwie opcje mieć wyłączone.
Korzystając z okazji chciałbym jeszcze zapytać, czy jeżeli auto będzie stać w garażu 2 miesiące bez kompletnego używania go, to czy mam dajmy na to po 2 tygodniach odpalić go na chwilę czy to nie ma sensu?
Z góry dziękuję.
Mlleko
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 06 2012
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Renalt Laguna I
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Sty 2018, 21:48

Mlleko napisał(a):Jestem ciekawy co oznacza takie A.C czy na przykład co mi daje jeżeli będę miał wciśnięty przycisk Auto
Przycisk AC to klimatyzacja, jak jest wciśnięty to będzie włączona a do tego jak wciśniesz AUTO to będzie wszystko sterowane automatycznie w zależności od temperatury jaką ustawiłeś.
Moim zdaniem to najlepsze ustawienie i wtedy nie musisz pamiętać o tm żeby włączać od czasu do czasu klimatyzację żeby sprężarka popracowała. Ja cały rok jeżdżę na auto.

Mlleko napisał(a):jeżeli auto będzie stać w garażu 2 miesiące bez kompletnego używania go, to czy mam dajmy na to po 2 tygodniach odpalić go na chwilę czy to nie ma sensu?
Jest sens przejechać się co jakiś czas. Ja myślę że najlepiej to robić jak będzie sucho co około 1,5 tygodnia. Dobrze wtedy zrobić kilkanaście km tak żeby popracowały klocki i inne elementy w samochodzie. Generalnie jak samochód stoi nie używany to gorzej się niszczy :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sty 2018, 22:11

Ok, dziękuję. Właśnie nie rozumiałem o co chodzi z tym AC, bo gdy mam ustawione tak jak na obrazku czyli AC wyłączone to i tak gdy ustawię np. temperaturę 20 stopni to i tak czuć od niej ciepło.
Mlleko
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 06 2012
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Renalt Laguna I
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Sty 2018, 00:07

Z tego co wiem, to jak się włączy auto, to AC się automatycznie włącza - można to sprawdzić - wcisnąć auto i zerknąć czy AC się zaświeci albo czy sprężarka ruszy . Przycisk AC służy do włączenia klimy jak chcesz nią sterować ręcznie :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2018, 00:17

Kacper napisał(a):Moim zdaniem to najlepsze ustawienie i wtedy nie musisz pamiętać o tm żeby włączać od czasu do czasu klimatyzację żeby sprężarka popracowała. Ja cały rok jeżdżę na auto.
ja w BMW rownież caly czas na automacie ale w większości aut to AUTO mocno drażni bo jak startujesz to nawiew dmucha na maxa i to dłuższy czas a dopiero potem powoli zmniejsza tempo a jeszcze jak jest głośny nawiew to całkiem kaplica. W Ibizie kobity nie dało się na automacie funkcjonować ale co do funkcji to tak jak koledzy mówią A/C manualanie włączasz/wyłączasz klimę a AUTO to już nazwa mówi sama za siebie, przykładowo ustawiasz temp. 21 stopni i automatycznie taką temperaturę Ci utrzymuje, jak trzeba to grzeje jak trzeba to chłodzi.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Sty 2018, 00:25

Kao napisał(a):ale w większości aut to AUTO mocno drażni bo jak startujesz to nawiew dmucha na maxa i to dłuższy czas a dopiero potem powoli zmniejsza tempo

Takie coś, ale tylko latem, jak jest ciepło. Wówczas układ chłodzenia wnętrza włącza klimę i daje na maxa obroty, żeby jak najszybciej schłodzić wnętrze do zadanej temp. A zimą jest odwrotnie - wentylator chodzi na malutkich obrotach, bo powietrze z nagrzewnicy i tak jest zimne. I dopiero wraz z nagrzewaniem się nagrzewnicy wentylator zwiększa obroty, żeby jak najszybciej nagrzać wnętrze do zadanej temp. Ale nie włącza wentylatora ma max. obroty.
I w lato własnie przydaje się przycisk AC i sterowanie ręćzne, bo można zmniejszyć obroty wentylatora, żeby nie huczał i nie szedł na pełnych obrotach. Ale w zamian wnętrze dłużej się schładza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2018, 22:16

Kao napisał(a):ja w BMW rownież caly czas na automacie ale w większości aut to AUTO mocno drażni bo jak startujesz to nawiew dmucha na maxa i to dłuższy czas a dopiero potem powoli zmniejsza tempo a jeszcze jak jest głośny nawiew to całkiem kaplica
Jak jest mocno nagrzane wnętrze to chwilę to trwa ale potem ładnie cicho pracuje jak z klimą wszystko ok. i utrzymuje zadaną temperaturę.
Wyłączanie wtedy tego automatycznego nawiewu nie bardzo ma sens bo przy mniejszej prędkości wentylatora wnętrze może nie zostać schłodzone do zadanej temperatury.
Kao napisał(a): W Ibizie kobity nie dało się na automacie funkcjonować
Mało wydajna sprężarka i strasznie męczy się podczas chłodzenia nie raz już spotkałem się z tym w mniejszych autach.

Z ciekawości powiem Wam że jechałem w lato Chrysler Pacifica i tam przy 28 stopniach na dworzu w cieniu ustawiłem 23 na automatycznej klimie. Auto stało na słońcu i po 5 min. było schłodzone. Jechałem z krótkim rękawem i taka temperatura była najbardziej optymalna. Klima była naprawdę bardzo wydajna (podczas jazdy cykała sobie chyba na drugim lub trzecim biegu z ośmiu dostępnych) i nie spotkałem się z takim wydajnym systemem chłodzenia w europejskich samochodach. Nawet w X5 trzeba było temperaturę zaniżać żeby schłodzić wnętrze ;/

Wracając do tematu to faktycznie macie rację z tym ustawieniem że jak wciśniesz AUTO to klima z automatu powinna być załączana przy odpowiednich warunkach pogodowych na zewnątrz auta,
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999