Padnięte sprzęgło - wcześniej nie do końca odbijało

15 Wrz 2021, 13:58

quel napisał(a):Przede wszystkim mechanicy nie utrzymują się z "robocizny" tylko z zakupu części. Jak mam możliwość to kupuje sam części, ale często mechanicy nie chcą przyjąć komponentów klienta. Ciekawe dlaczego :D
Cały komplet idzie kupić za 1300-1800 zł(Valeo, Luk, Sachs), więc dopytaj co to za komplet.
Problem jest taki, że często trzeba zdemontować te graty, żeby kupić odpowiednie zamienniki(po prostu może nie pasować)


Na wstępie:

Jak najbardziej utrzymują się z robocizny, zarobek na gratach to 15-20% ich wartości.

To ja Ci wytłumaczę o co biega.

Mechanik wypracowuje sobie upusty, żeby je wypracować musi dużo kupować czyli musi miesięcznie wydać na warsztat (samo istnienie) 20k (warsztacik) i musi od tego odprowadzić podatki + środowiskowe + bdo a jak ma poczekalnie to zaiks, spaw i jeszcze coś. Obrobienie tego od strony papierowej potrzeba około jednego etatu.

Teraz przejdźmy do meritum sprawy.

Mechanik ma rabat, dojechanie części jest w gratisie o ile sam nie jedzie, rabat jest jego bo sam sobie go wypracowuje i to że warsztat xxx ma 10% zniżki nie oznacza że warsztat yyy ma taką samą zniżkę.
Zazwyczaj mechanik część sprzedaje bez rabatu i dolicza parę złoty co często i tak jest doliczane przy przesyłkach z alledrogo.

Co ma z tego klient.

Klient ma darmową robociznę w razie wpadki jakościowej (nagminne), klient ma darmową podmiankę towaru bo zły był opis (nagminne), klienta nie obchodzi ilość towaru który został np.weszło 5l oleju zamiast 6ciu albo do wynalazkó typu espace w dieslu są 4ery rodzaje sprzęgieł z dwumasą no i szanowny kliencie które sobie zamówisz ? Po vinie nic nie wyjdzie.
Klient nie musi wypisywać kwitów reklamacyjnych i zajmować się obsługą tego, klient nie płaci za zajęcie podnośnika przy podmiankach całodniowych albo nawet z dnia na dzień.

Teraz pewnie wszyscy napiszą co oni mogą zrobić na allegro albo że opisy są jasne.
Na allegro bardzo często trafiają graty z tzw.wałków podatkowych no ale to zazwyczaj idealistów ganiających nieuczciwych Mirasów nie przeszkadza, trafiają partie towaru które nie spełniają norm i zostały odstrzelone z dużych zamówień albo podróby albo... i na samym końcu są hurtownicy mający max upusty i dzielący się nimi.

Do tego są szkolenia dla warsztatów które tez obejmują stawki za naprawy więc nie jest żadną tajemnica że klient płaci drożej za robotę i jest obciążony kosztami blokowania stanowiska pracy jak sam dowozi graty.

Panowie opisałem wam w wielkim skrócie jak to wygląda.

Robben1624 napisał(a):Koszt całego zestawu u mechanika 2200 zł. Za dwumas trzeba dać tysiąc więcej. Wiecie co widzę tu na allegro nawet zestawy sprzęgła z kołem po 1500-1700zl.

Najpierw zamów, sprawdź bo widzisz tylko zdjęcie poglądowe. Potem porównaj np.czy czasami okładzina tarcz nie jest inna.
Robben1624 napisał(a): Jedyne co to podczas gwałtownego przyspieszania np. zmiana biegu z 2 na 3 i gaz czasami było lekkie szarpanie..Ale czy to ma związek z dwumasa nie wiem

Jedyne ? dobre :D
Rokiko napisał(a):zależy tu od stylu jazdy kierowcy bo na sprzęgle można zrobić nawet i 200tkm ale inny kierowca nie przejedzie np. 100tkm :) więc tu interwały wymiany są bardzo zróżnicowane.

Zgadza się.
Robben1624 napisał(a): rozumiem dzięki. Będę w kontakcie. Mechanik na razie mówił o kosztach 2000zl. Miasto Warszawa. Trochę zdębiałem. Wymieniał ktoś z was? Jakie mieliście koszta? I po jakim czasie zazwyczaj sprzęgło siada? Moje auto rocznik 2010, przebieg 137000

A czego Ty oczekujesz od starego włoskiego diesla ?

Kup sobie nowe auto i wymagaj logiczne?

Albo jak Ci zaproponuje np. starą avensis t25 1,8 i tam będzie bez problemu to co napiszesz?

Temat jest prosty diesel Włoch i lata.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Wrz 2021, 14:29

Hmm.. Tak jak czytam powyżej to nie ma tematu.. Nie jestem jakiś zaawansowany w sprawach mechaniki, kupiłbym pewnie coś co by jeszcze nie pasowało i tylko problem..
A to włoskie diesle są jakieś gorsze ? Bardziej awaryjne ?
Robben1624
Początkujący
 
Posty: 67
Zdjęcia: 1

15 Wrz 2021, 16:28

Robben1624 napisał(a):A to włoskie diesle są jakieś gorsze ? Bardziej awaryjne ?

Napisałeś że zdębiałeś więc zdębieć można by było przy popsutym mercedesie w124 200d po 10latach a nie przy Lanci i to przy czymś co się zużywa często szybciej niż przebieg wskazuje.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Wrz 2021, 10:24

Dobrze, ale ceny części względem pierwszej lepszej hurtowni(nie allegro) to niebo, a ziemia.
Gość114260
 

16 Wrz 2021, 11:02

quel napisał(a):Dobrze, ale ceny części względem pierwszej lepszej hurtowni(nie allegro) to niebo, a ziemia.


Nie rozumiem, ceny pierwszej lepszej hurtowni ale wzgldem czego?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Wrz 2021, 11:38

Względem warsztatów samochodowych :D Nie powiem są uczciwi, ale większość to złodzieje.
Gość114260
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Retro Motor Show 2022 - najpiękniejsza edycja
    Najpiękniejsza edycja Retro Motor Show za nami! Trzy wyjątkowe dni pod hasłem zabytkowej motoryzacji przyciągnęły na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich 29.733 zwiedzających. Rekordowa ekspozycjaNajlepsi z najlepszychWytoczono ...
    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...

16 Wrz 2021, 12:46

quel napisał(a):Względem warsztatów samochodowych :D Nie powiem są uczciwi, ale większość to złodzieje.

Żeby tak stwierdzić musiałbyś być w tym na bieżąco a nie jesteś . Równie dobrze możesz napisać że każde czerwone auto jest szybkie... albo każde ze spojlerem zakatowane albo...

Temat jest tak rozległy że nie podjąłbym się takich stwierdzeń.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Wrz 2021, 16:55

Nie muszę być na bieżąco żeby porównać fakturę za naprawę z cenami części w hurtowni. :D Czasem odpuść, bo zawsze musisz postawić na swoim.
Gość114260
 

16 Wrz 2021, 16:59

quel napisał(a):Nie muszę być na bieżąco żeby porównać fakturę za naprawę z cenami części w hurtowni.

Tia biorąc pod uwagę że ceny gratów potrafią się zmieniać z dostawy na dostawę a w pudełku skf za tydzień będzie łożysko koyo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Wrz 2021, 12:30

quel napisał(a):Zestaw możesz kupić sam nawet od 1300 zł w górę


Tak sobie patrzę i powiedz o jaki zestaw CI chodziło za 1300 zł. Możesz linka zapodać?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Wrz 2021, 21:47

Masz rację, pomyliłem z 1.9 120km :D
Do 1.6 120km od 1800.
Gość114260
 

26 Paź 2021, 10:53

Jeśli jesteś potrzebowski i nie bardzo masz tyle kasy na wydanie to zawsze jest opcja na regenerację. Co prawda przy cenie zestawu na poziomie 2200 zł raczej wybrałbym nowe części. Ja u siebie w L200 miałem znacznie wyższe koszty. Oryginalne kosztowało .... 12 tysięcy zl.... a zamiennik Luka 5300 zł. Także ja robiłem regenerację i tak to wygląda:

http://dailydriver.pl/porady/technika/r ... ym-polega/

od razu zlecasz zrobienie sprzęgła i docisku. Dwumasa ok. 750 zł i sprzęgło 150 zł. Razem 900 zł. gwarancja tylko na 1 rok ale znowu bez limitu kilometrów. U mnie się sprawdziło ale dopiero jeżdzę kilka miesięcy. Dobrą opcją regeneracji sprzegla jest to że możesz poprosić o okładzinę Luk z kevlarem i w przyszlosci możesz pomyśleć o programie czy boxie.
Ostatnio edytowany przez LKempinski, 26 Paź 2021, 11:18, edytowano w sumie 1 raz
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2

26 Paź 2021, 11:16

To jest tak jak z regeneracją turbo, nie zawsze wszystko działa tak jakbyśmy chcieli po regeneracji, ale jest to jakaś opcja.
Gość114260