Pakowna benzyna z LPG

26 Paź 2017, 11:37

407 jest średnio udana - miałem taką 2.0 HDI w sedanie. Wymieniłem dwumasę ze sprzęgłem w Anglii ( Jakieś 3600 zł z tego co kojarzę ) plus na komputerze pokazywało błąd na wtryskach, panel radia zalewało, co chwila coś z elektryką. Mega wygodne, wielki problem przy każdej hopce bo waliło podwoziem ( mega niski przód ). Pomimo tego, że nie był bity sprzedawałem go jakieś cztery miesiące nie mając w zasadzie żadnych telefonów. Poszedł bodajże za 13500 a kupiłem rok wcześniej za 21. Także nie, dziękuję.
Ale fajnie, że podałeś jakiś model, dziękuję za poświęcony mi czas :)

Teraz mamy ciekawą okazję - nie jest to LPG, ale przebieg kuszący :
Fiat Bravo 2009 r, 1.6 Multijet, bordowy, polski salon, ASO, jeden właściciel za 4 tys euro ( sprzedawany na polskich blachach w Holandii ). Przebieg 71 tysięcy, potwierdzony książką serwisową.
Pomyślałem, że kupimy żeby żona mogła jeździć. To ten motor 1.6 słabszy. Warto? Dobra cena?
Mam od razu pytanie - można z niego wyciąć/wyłączyć DPF żeby spokojnie z rok po mieście pojeździć po powrocie do kraju?
Bardzo proszę o jakieś odpowiedzi.
bryloq
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 08 10 2003
Auto: Nie mam

26 Paź 2017, 17:42

bryloq napisał(a):407 jest średnio udana - miałem taką 2.0 HDI w sedanie.

Now tym przypadku się z tobą zgadzam. Wybrałeś jeden z gorszych silników...A jeżeli chodzi o podwozie, to może miałeś coś nie tak z zawiezeniem. Ja przejeżdżam bezproblemowo. No ale jak już miałeś takie auto, to drugi raz się tego samego nie kupuje :wink:
Co do Bravo - 1,6 MultiJet, to nieco lepsza, bo poprawiona wersja silnika 1,9 JTD/M-Jet. Są tyrzy wersje silnikowe - 90 KM, 105KM i 120KM. W tym 90 KM nie ma DPF-a, turbina jest ze stałą geometrią. Natomiast w 120KM jest DPF, jest zmienna geometria turbiny, wtrysk common rail II generacji. Nie wiem jak jest z wersją 105KM. Niby ok, ale...no właśnie - koszty ewentualnych napraw. No i te 71 tys km. Podejrzanie niski przebieg jak na ten rocznik. DPF niby da się usunąc, ale to jest silnik Fiata...A z nimi zawsze jakieś problemiki z przeróbkami były i są. Ale ogólnie Fiat Bravo jest chwalony.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Paź 2017, 18:30

MotoAlbercik napisał(a):Wybrałeś jeden z gorszych silników
jeden z najlepszych diesli na rynku złym wyborem? Bez przesady, są gorsze wybory
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Paź 2017, 11:29

2.0 HDI to kiepski silnik? Jak to? To jeden z najlepszych :o :o Co innego 1.6 diesel. To dramat. Peugeot 407 ma bardzo niski przód, przecież każdy to wie :) :)
Motofakty " W połączeniu z długim i nisko opadającym przodem, parkowanie przodem do krawężnika bez opcjonalnych czujników parkowania może być dla mało wprawnych kierowców nie lada wyzwaniem. Długi przedni zwis i niski prześwit sprawiają, że przedni zderzak jest narażony na uszkodzenia, podobnie jak chłodnica. "
Ja po prostu trafiłem na kiepski egzemplarz, stąd moja niechęć.

Mieszkamy teraz w Holandii, może faktycznie w tej kasie można kupić zadbany 407 i w PL założyć gaz. Jaki silnik? 1.8? Jaki koszt LPG?

Co do Fiata Bravo - proszę o odpowiedź - można komputerowo odłączyć DPF, lub go wyciąć? Co by było korzystniejsze cenowo ?
bryloq
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 08 10 2003
Auto: Nie mam

27 Paź 2017, 17:08

bryloq napisał(a):Co innego 1.6 diesel. To dramat
też się nie zgodzę, Ma swoje wady, ale jest ok
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Paź 2017, 17:24

HDI to jedne z lepszych silników, wiadomo nie są jakoś mocno trwałe ale tak samo jest u konkurencji. Wszyscy bazują na 1.9 TDI i jak w takim HDI masz 400 nalatane i coś się popsuje to już zły silnik. Skończyły się już te dobre czasy gdy diesle klepały ponad poł bańki i nie dawał oznak zmęczenia. Te czasy już nie wrócą i trzeba się do tego przyzwyczaić i zakończyć bazowanie i porównania do starych niezawodnych jednostek.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999)
    Zaprezentowana w 1997 kolejna, przednionapędowa generacja Corolli zasłynęła uniwersalnością zastosowań oraz trwałością i bezawaryjnością. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych generacji, z którymi dość mocno była ...

27 Paź 2017, 18:57

Panowie - czy wy mi chcecie wmówić, że silnik, który ma pełno naprawdę drogich w eksploatacji elementów jest dobry :?: Silnik z dwumasą, common rail, DPF-em bądż SCR , turbiną ze zmienną geometrią i innymi drogimi pierdołami jest dobry?
2,0 HDI faktycznie jest uważany jako jeden z lepszych. Ale czy naprawdę? Czy awarie tłumika drgań skrętnych po przebiegu około 50 tyś km, pomp wysokiego ciśnienia, przepływek, turbin, dwumas, kłopoty z elektriniką to jest na plus dla tego silnika? Plusem jest niewątpliwie oszczędność i dobra dynamika. Ale w zamian kosztowne awarie...
No ale tu nie ma sie co rozczulać i dyskutować, ponieważ autor odrzucił Peugeota. Nie odchodżmy więc od tematu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Paź 2017, 19:25

To teraz zadam pytanie retoryczne - który diesel teraz nie ma tych wszystkich rozwiązań :?:
HDI na tle jemu podobnych konstrukcji ma bardzo wytrzymały osprzęt, a FAP za czasów Eolyssa nie sprawiał problemów (no chyba, że liczymy dolewki płynu, to jest problematyczny). Oczywiście wszystko się zużywa i starzeje, nawet HDI, ale napiszę jeszcze raz - silniki HDI są jednymi z najlepszych na rynku wtórnym .
. Są wytrzymałe, mają niewygórowane zapotrzebowanie na paliwo, a ceny części nie są dramatyczne
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Paź 2017, 19:47

mike napisał(a):silniki HDI są jednymi z najlepszych na rynku wtórnym


Za wyjątkiem 1.6 HDi... O ile 2.0 polecę, tak tego mniejszego nigdy w życiu. 4 auta we firmie na 5 ciągle się sypały, a to turbo, a to wtryski (powodzenia z kodowaniem nowych), a to sprzęgło, a to skrzynia. Jednym słowem porażka.

I ta charakterystyka 0-1... Albo ciągnie, albo wcale, wielka turbodziura przy przyspieszaniu... Ale tak to jest jak się pakuje duże turbo do małego silnika.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Paź 2017, 18:48

galakty napisał(a):I ta charakterystyka 0-1
z tym się zgodzę, ale ta awaryjność może kierowcy coś nie tego albo nie serwisowane :unsure: choć jak napisałem wyżej - gdzie teraz tak nie ma?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Paź 2017, 12:09

Zwiększyliśmy budżet do 30-32 tys.
Czy w tym budżecie znajdziemy :
- Insignię
- Mazdę 6
- Mondeo ?

Lub też inaczej zapytam - jeszcze rok będziemy jeździć autostradami na odcinku 100 km dziennie mniej więcej. Może jednak wpakować się w diesla, po roku jak wrócimy do kraju to go sprzedać i wtedy kupić coś w LPG.
Jaką zatem alternatywę byście nam dali?
Ja pierniczę, zwariuję z tego wszystkiego :bored: :bored: :bored:
bryloq
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 08 10 2003
Auto: Nie mam

29 Paź 2017, 12:20

Spokojnie znajdziesz. Mondeo będzie z tego największe. Możesz też popatrzeć na accorda jak Cię nie odstrasza jego kombi.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Paź 2017, 12:59

bryloq napisał(a):Czy w tym budżecie znajdziemy :
- Insignię

Za 30 tyś kupisz Insignię z 2009 roku w Dieslu CDTi inaczej MultiJet. Nie będę się rozpisywał nad kosztami, ale ma on common Rail, wtryski Boscha, turbo ze zmienną geometrią, DPF. Trzeba więc szczegółowo sprawdzić, czy auto jeździło po mieście czy na trasie. Niestety za tą cenę w tym roczniku przebieg będzie oscylował przy 200 i więcej tysiącach km. Silnik dość dobry, mało waryjny, dobre zawieszenie, aczkolwiek drogie w naprawie, Benzyny w cenie 30 tyś nie kupisz, dopiero za około 35tyś.
bryloq napisał(a):- Mazdę 6

W Dieslu rocznik 2008, 2009 ceny od 30 tys. przy przebiegach około 170 tyś. Tu raczej są polecane silniki benzynowe. Ale to już powyżej 32 tys. Tylko że korozja...
bryloq napisał(a):- Mondeo ?

rocznik około 2010, przebiegi bedą osylowały między 170 a 200 tys, Silniki Diesla albo z własnej produkcji albo z PSA i tego silnika bym szukał, ale to w Mondeo od MK3. Jednakże są bolączniki tych Diesli - częste awarie wtryskiwaczy ( common rail ), ale te ulegały uszkodzeniom z powodu opiłków w pompie. Lubi się też popsuć turbo. M<niej psują się czujniki wałka rozrządu, koła pasowe alternatora czy zawór recylkulacji spalin jak i napinacze paska. Tego trzeba pilnować. No i oczywiście DPF.. Benyznę ciężko będzie kupić, jak się trafi to okoloce 2008 roku z przebiegiem około 160 tys. Ale niestety nie mają one dobrych opinii.
Reasumując z tych trzech autek to ja polecam Insignię w Dieslu. Tym bardziej, że będziesz robił same trasy. Jednak jak wrócisz do kraju, to podejrzewam, że Diesla będzie cieżko sprzedać, ale faktem jest, że będziesz miał autko z polecanym silnikiem, więc jakaś szansa będzie. Trudno z kolei powiedzieć ile na tym stracisz, bo ostatnio Diesle lecą w dół i najbardziej poszukiwane są benzyniaki. Kupując Diesla musisz zwrócić uwagę na przebiegi i gdzie jeździło, ale te zazwyczaj latają w Leasingach, a więc firmowe. Stąd taka ilość przejechanych kilometrów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Paź 2017, 13:28

Kao napisał(a): Mondeo będzie z tego największe.

Insignia, ma też ciekawsze silniki, jak nie przeszkadza Ci wyglad to bylby to najlepszy wybór
Nie pakuj się w Mazdę w dieslu, Forda też nie ryzykowałbym
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Lis 2017, 14:19

Google sądzicie? Mógłby mi ktoś VIN sprawdzić? Bo wiem że są tu specjaliści. Żona mówi że cudo! :) Nie LPG ale wygląda spoko


[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
bryloq
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 08 10 2003
Auto: Nie mam