Passat 2.0 tdi

10 Lis 2016, 18:08

Ale dlaczego Ty kontrargumentujesz tutaj jakimś 1,8T zamiast odnieść się do 2,0 TDI, o którym mowa w temacie? My ostrzegamy o wadach fabrycznych, które wystąpią lub nie (przecież nie objawią się w każdym egzemplarzu...) ale trzeba mieć je na uwadze jak panewki w BXE 1,9 TDI... Zamiatanie pod dywan nic nie daje, a argumentowanie wad fabrycznych tym, że ktoś kupił trupa albo wymęczeniem to mijanie się z prawdą...

1,8T często są upalane i nikt ich nie oszczędza stąd ich problem - spokojniejsi kierowcy biorą, 1,6, 1,8, 2,0 ;) Uwagę też pozostawia kultura serwisowania aut VAG w PL, bo ma być przede wszystkim tanio ale to też problem aut francuskich i koreańskich. Wiesz co jest w nim dobrego? Zapas mocy z jakim został zaprojektowany - stara szkoła.

I nie raz powtarzałem, że 1,8T jest gorszy od 2,0T Renault, co też potwierdził mi mechanik ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lis 2016, 18:22

1.8T teraz się psuje, bo młodzi kupowali, upalali (no po co komuś była turbina?), lali tanie oleje, części wszystko szło jako zamienniki itp. Miałem kumpla, miał 1.8T, wiecie co? Zamiast wymienić filtr powietrza, to trzepał o drzewo i znowu wkładał :|
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2016, 21:17

Panowie wzywam o skończenie offtopu :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lis 2016, 22:03

Dzięki szybki :piwo:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Lis 2016, 14:51

Śmiało bierz Passata z 2.0TDI. Miałem okazje jeździć wieloma autami z tym silnikiem (Passat b6/b7, Audi A4, Superb I/II, Golf V/VI czy Octavia II) i za każdym razem byłem zaskoczony. Zwłaszcza pod względem dynamiki. Do tego pod względem spalania. Duży Superb II z 2.0TDI 170KM w mieście pali ~6l. U mnie pokazywał 6,7l gdzie go nie oszczędzałem. Spokojnie można zejść niżej.
Nie słuchaj hejtów. Bo zazwyczaj hejtują, którzy nawet w tych samochodach nie siedzieli i jeżdżą złomami po 2 tysiące złotych...
Karol1979
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW Golf V/ Skoda Octavia III
Silnik: 1.9TDI 105KM, 1.0TSI
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lis 2016, 14:59

Karol jak nie masz pojęcia o motoryzacji i awaryjności to nie spamuj takimi durnotami jakie opisujesz w kolejnym temacie...

6l w mieście na komputerku i się "przejechał" to wie jakie one dobre są i mało awaryjne :lol:
959 założył nowe konto :naughty:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana rury wlewu paliwa - Toyota Yaris II P9 2006 - 2011
    Jak pewnie wszystkim wiadomo ten model boryka się z rdzewiejącym układem wlewu paliwa i można to zaobserwować w większości modeli P9 z silnikiem 1.0 i 1.3 które układ ten mają taki sam. W moim przypadku podczas tankowania ...
    Wskazania sondy lambda za katalizatorem
    Przy sprawnym katalizatorze sonda za nim na postoju pokazuje mi niskie wartości ok. 0.1V podczas jazdy są to wysokie odczyty ok 0.8V (oba wykresy w miare płaskie)czy tak powinno być? Jeśli tak to niech ktoś wyjaśni dlaczego ...

12 Lis 2016, 15:12

Najwięcej mają do powiedzenia na temat nowych samochodów, mają ci, którzy jeżdżą 15 letnimi złomami. Bez urazy ale wku*wiają mnie wypowiedzi osób jakie to te nowe samochody są c*ujowe. 100 tys km i remont itd. haha
Nowe telefony też są gorsze od starych, bo bateria krócej trzyma, czy jest w nich więcej rzeczy, które mogą się zepsuć. Też chodzisz z Nokią 3310 zamiast nowoczesnym smartfonem?
Kabaret.. To że was nie stać, to nie znaczy że trzeba hejtować w każdym temacie...
Karol1979
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW Golf V/ Skoda Octavia III
Silnik: 1.9TDI 105KM, 1.0TSI
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lis 2016, 15:20

Karol1979 napisał(a):Najwięcej mają do powiedzenia na temat nowych samochodów, mają ci, którzy jeżdżą 15 letnimi złomami. Bez urazy ale wku*wiają mnie wypowiedzi osób jakie to te nowe samochody są c*ujowe. 100 tys km i remont itd. haha

Najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nie znają się na motoryzacji i określają jakość na podstawie jednej sztuki zamiast patrzeć globalnie...

P.S. 15 letni jak Ty to mówisz złom przejeździ niejedno nowe TSI, które jest testowane przez klienta, a nie producenta na dystansie milionów km ;)
Nowe często jest lepsze (komfort, spalanie, bezpieczeństwo) ale za cenę celowego postarzania podzespołów - wpisz sobie hasło spisek żarówkowy - i idiotycznych systemów bezpieczeństwa, za które trzeba dopłacać.
Ostatnio edytowany przez dzida, 12 Lis 2016, 15:24, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Lis 2016, 15:22

Hmm....trzeba zbanować chyba....mowa nienawiści
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lis 2016, 15:26

dzida napisał(a):P.S. 15 letni jak Ty to mówisz złom przejeździ niejedno nowe TSI, które jest testowane przez klienta, a nie producenta na dystansie milionów km


Taa jak włożysz w to auto więcej niż jest warte czyli jakieś 10 tys, 15 letnie autami jeżdżą ludzie których nie stać na nowe a nie Ci co uważają że więcej przejedzie bo to bzdura :ok:

Warto się zastanowić czemu ktoś sprzedaje Golfa IV i kupuje badziewie Golfa VI z tsi albo Passata B5 i kupuje B7
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Lis 2016, 15:28

Łokoj napisał(a):Taa jak włożysz w to auto więcej niż jest warte czyli jakieś 10 tys, 15 letnie autami jeżdżą ludzie których nie stać na nowe a nie Ci co uważają że więcej przejedzie bo to bzdura

Hm a co z 1,8 TSI i 2,0 TSI, w których wymiana tłoków i korbowodów za 14tys. dopiero rozwiązuje problem brania oleju?

Bzdura wynika z tego, że nie każdy serwisuje auto jak należy (co przy tanich autach jest bardzo częste) i bagatalizowanie celowego obniżania trwałości w imię ekologii to czysta ignorancja ;)

Łokoj napisał(a):Warto się zastanowić czemu ktoś sprzedaje Golfa IV i kupuje badziewie Golfa VI z tsi albo Passata B5 i kupuje B7

...i potem stwierdza, że VAG zszedł na psy :D
Serio nie wiesz dlaczego? Marketing, przyzwyczajenie, opinia o marce oto cała filozofia.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Lis 2016, 15:50

Nie to nie tak, żaden marketing, przyzwyczajenie dobre :ok:
Po prostu ktoś ma kasę to kupuje, takie A3 jest bardzo konkretną fajną opcją.
A co do brania oleju 2,0 TFSI z okresu 2004-2008 (czyli Golf V GTI, A3 8P itd..) nie ma tego problemu, poza tym 14 tys to chyba ASO, mechanik spokojnie za połowę tego zrobi taką naprawę, a do ASO to chyba jeżdżą ludzie z rocznymi A6tkami. a nie 7 letnim Golfem :D
Ja znam sporo ludzi którzy z uwagi na sypianie się auta przesiedli się z trójek/czwórek na VI/VII golfy np..i mają TSI pod maską i nie narzekają, włożyli w auta mniej niż w te stare zabytki z nimi dobrymi silnikami.
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Lis 2016, 16:02

Branie oleju to nie jest tylko problem 1.8TSI czy 2.0TSI. Większość Oplowskich ECOTECÓW bierze znacznie więcej oleju i jakoś o nich złego słowa nie możecie powiedzieć... Poza tym nie ma silników, które nie biorą oleju.
Jeden weźmie szklankę między wymianami, drugi litr na tysiąc, a trzeci weźmie tak znikome ilości ze nawet nie zauważysz różnicy na gabnecie.
Ja w Octavii nie wiem co to znaczy dolewka oleju między wymianami, a Golf weźmie 200/300ml na 15 tysięcy km.
Karol1979
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW Golf V/ Skoda Octavia III
Silnik: 1.9TDI 105KM, 1.0TSI
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lis 2016, 16:08

Łokoj napisał(a):mechanik spokojnie za połowę tego zrobi taką naprawę,

dlatego w zestawieniach wpisuję za 7500zł za rozszlifowanie tłoków ale na ile to starczy tego nie wiemy, bo zużycie spada do ok. 0,3l/1000km

Łokoj napisał(a):Ja znam sporo ludzi którzy z uwagi na sypianie się auta przesiedli się z trójek/czwórek na VI/VII golfy np..i mają TSI pod maską i nie narzekają, włożyli w auta mniej niż w te stare zabytki z nimi dobrymi silnikami.

Nie ma co się dziwić, że zadowoleni jak minęli ze 3 epoki w motoryzacji. Pytanie jak długo się nic nie będzie działo, bo nikt nie powiedział, ze musi się zepsuć i jak się zepsuje to nie od razu po zakupie.
Tutaj właśnie to przyzwyczajenie jest wrogiem, bo kupa ludzi przesiada się z 1,9 TDI 130KM na 2,0 TDI... Kupno z przyzwyczajenia to żaden wyznacznik tak na prawdę, bo do czego się można odnieść.


Karol1979 napisał(a):Większość Oplowskich ECOTECÓW bierze znacznie więcej oleju i jakoś o nich złego słowa nie możecie powiedzieć... Poza tym nie ma silników, które nie biorą oleju.

jakbyś był dłużej na forum, a nie od dzisiaj to byś widział, że zawsze ostrzegamy o tym...

Karol1979 napisał(a):Ja w Octavii nie wiem co to znaczy dolewka oleju między wymianami, a Golf weźmie 200/300ml na 15 tysięcy km

Zrobisz większy przebieg to wtedy nam powiesz czy nie dolewasz...
W 1,9TDI w Octavii służbowej i mojego szefa trzeba robić dolewki 0,1l/1000km jak nie jeździ się po autostradzie i do 0,5l na autostradzie. W bagażniku mam zawsze bańkę oleju.
W japońskich benzyniakach, które "słyną z brania oleju" nigdy nie dolewałem co 15tys. km.
W dieslach z DPFami można się zdziwić, że nie ubywa oleju albo go przybywa, a tak na prawdę braki uzupełnia olej napędowy...
Ostatnio edytowany przez dzida, 12 Lis 2016, 16:10, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Lis 2016, 16:09

Karol1979 napisał(a): Bo zazwyczaj hejtują, którzy nawet w tych samochodach nie siedzieli i jeżdżą złomami po 2 tysiące złotych...

No patrz a ja siedziałem ba... nawet miałem :D

dzida jeszcze Ci się nie znudziło :ok: :?:

Uważam że gorszym szkodnikiem jest 959 który wypisuje tak skrajne głupoty że aż głowa boli.

Żeby Was pogodzić to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia więc mam kolegów którzy są zakochani w tsi i tdi cr a mam takich co wymiotują jak widzą te auta. Jeden kolega pieje na widok swojego caddy tdi a drugi od caddy prawdopodobnie zakończy przygodę w sądzie bo ponad 3miesiące auto stało w warsztacie...a ma przejechane 70tyś.km.
I żeby nie było ten drugi kolega pracuje w firmie gdzie jest flota tdi i to konkretna więc teraz jak mu pomagałem szukać auta prywatnego to był jeden wymóg byle nie tdi... :ok:


Dlatego nie ma co walczyć każdy sobie rzepkę skrobie... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe