Passat 2.0 tdi

12 Lis 2016, 16:10

Ja w Octavii nie wiem co to znaczy dolewka oleju między wymianami,

Wnioskując po profilu octavia ma silnik 1.0TSI, silnik jest w ofercie od 30 maja. Licząc, że auto zostało kupione właśnie tego dnia masz 5 miesięcy i kilkanaście dni użytkowania. Ile wymian oleju było w tym czasie?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lis 2016, 16:12

szybki napisał(a):dzida jeszcze Ci się nie znudziło :ok: :?:

jadę później do kobitki i zabijam czas :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Lis 2016, 16:18

Invi napisał(a):Wnioskując po profilu octavia ma silnik 1.0TSI, silnik jest w ofercie od 30 maja. Licząc, że auto zostało kupione właśnie tego dnia masz 5 miesięcy i kilkanaście dni użytkowania. Ile wymian oleju było w tym czasie?

Zgadza się, kupiłem ją jakoś od razu po premierze.
Od tamtego czasu zrobiłem 48 tyś km i wymieniłem olej póki co raz.
Zazwyczaj wychodzi mi 40/50 tyś km rocznie, tylko teraz jakoś tak wyszło, że często odwiedzałem Niemcy, 2 razy Chorwacja itp. i sam nie wiem kiedy to wpadło :D
Olej zgodnie z zaleceniami producenta czyli co rok lub 30 tyś km. W Golfie co 15 tyś km.
Karol1979
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW Golf V/ Skoda Octavia III
Silnik: 1.9TDI 105KM, 1.0TSI
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lis 2016, 16:21

Karol1979 napisał(a):Olej zgodnie z zaleceniami producenta czyli co rok lub 30 tyś km

Nie baw się w "longlajfy" jak auto ma być na dłużej.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Lis 2016, 16:28

Producent z palca tego nie wyssał. Widocznie olej jest już tak dopracowany, że spokojnie zapewnia ochronę dla silnika przez 30 tyś km.
Karol1979
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW Golf V/ Skoda Octavia III
Silnik: 1.9TDI 105KM, 1.0TSI
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lis 2016, 16:47

Karol1979 napisał(a):Producent z palca tego nie wyssał. Widocznie olej jest już tak dopracowany, że spokojnie zapewnia ochronę dla silnika przez 30 tyś km.

No właśnie trochę wyssał i tu jest jeden z problemów żywotności nowych aut oraz celowego postarzania. Nigdy nie wierz producentowi, bo on zarabia na sprzedaży produktów i jeszcze więcej na serwisowaniu. Dobrze wiemy, że wymiana co 15tys. zdecydowanie wydłuży żywotność. Dobrze też wymieniać olej w skrzyni co 60tys. km, a producenci często nic o tym nie wspominają, bo zarobi na wymianie :D
Kiedyś samochody projektowało się tak aby jak najdłużej jeździły. Po gwarancji mogły się zepsuć. Teraz po gwarancji muszą się zepsuć i to jest różnica w dzisiejszym świecie. :(
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Europejski Program PHEV Toyoty
    Toyota rozpoczęła projekt Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) w roku 2007. W 2008 r. przeprowadzono próby drogowe prototypowych pojazdów we Francji i Wielkiej Brytanii. W roku 2010 w ramach drugiej fazy projektu ...

12 Lis 2016, 16:56

Z ciekawości ile oleju bierze twój Lexus?
Olej silnikowy teraz, a ten kilkanaście lat temu to dwie różne bajki. Wszystko idzie do przodu, czasy się zmieniają. To w czasach PRL oleje się zmieniało częściej, bo były tak gówniane.
Teraz oleje, zwłaszcza te z górnej półki spokojnie wytrzymują 30 tyś km, a nawet i więcej. Dużo zależy od użytkownia samochodu.
Jak byłem w ASO Skody to się dowiedziałem, że gdy jeżdżę główne w trasy to mogę wymieniać nawet rzadziej. 30 tysięcy km to jest taki bezpieczny przedział, ponieważ sporo samochodów jeździ głównie po mieście.
Karol1979
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW Golf V/ Skoda Octavia III
Silnik: 1.9TDI 105KM, 1.0TSI
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lis 2016, 17:10

Karol1979 napisał(a):Z ciekawości ile oleju bierze twój Lexus?

W tym problem, że nic. bo po zakupie miałem na maksimum olej 0W30, przejechałem prawie 10tys. i dalej tyle było. Zmieniłem 4tys. temu na 5W30 i dalej jest ok.

Karol1979 napisał(a):ak byłem w ASO Skody to się dowiedziałem, że gdy jeżdżę główne w trasy to mogę wymieniać nawet rzadziej. 30 tysięcy km to jest taki bezpieczny przedział, ponieważ sporo samochodów jeździ głównie po mieście.

Uwierz mi nie idź tą drogą, bo to jakaś kpina z ich strony - chyba, że sprzedasz po 2-3 latach i wtedy niech się martwi ktoś inny.
Ojciec ma kilkuletniego Hyudnaia ix20, którego kupił w salonie. Mało jeździ i po 5tys. km od ostatniej zmiany w ASO wymienił olej i już czuć różnicę w pracy, a co dopiero byłoby po 30tys. Nigdzie u nich nie uświadczysz takich długich interwałów, bo producent nie dałby 5-letniej gwarancji, a na niektórych rynkach nawet 10 lat.

Oczywiście te interwały są bardziej niebezpieczne dla diesli właśnie przez DPFy i ściekające paliwo do oleju oraz chłodzenie turbosprężarek (w benzyniakach najczęściej jest wodne). W benzyniakach np. mogą być problemy z wariatorami faz rozrządu.

P.S. Klasy olejowe są niezmienne od wielu wielu lat. Klasa C3, którą się u mnie stosuje wg zaleceń teraz jest używana w... dieslach Hyundaia, a klasa A5 B5 opisana jako "eko pierdu super lajf" w benzyniakach...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Lis 2016, 17:18

Karol1979 napisał(a):Teraz oleje, zwłaszcza te z górnej półki spokojnie wytrzymują 30 tyś km, a nawet i więcej.

Może i wytrzymają,ale z filtra oleju zostanie...nic.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

12 Lis 2016, 21:47

Karol1979 napisał(a):Producent z palca tego nie wyssał. Widocznie olej jest już tak dopracowany, że spokojnie zapewnia ochronę dla silnika przez 30 tyś km.

Za dużo czytasz prospektów... i za bardzo wierzysz w szeroko pojęty marketing.
Poczytaj fora dedykowane olejom to zdziwisz się jak mało wiesz o nich a najgorsze jest to że przekazujesz wiedzę płynącą od firm które chcą Cię oskubać na parę złoty.
Dam Ci prosty przykład jak jesteś manipulowany...
wiesz że nasz rodzimy full syntetyk to będzie w innym kraju nawet nie pół syntetyk ??? Więc Twoja wiedza czego dotyczy ? Tego polskiego full synt. czy tego jeszcze bardziej full syntet. zagramanicznego???
Karol1979 napisał(a):Z ciekawości ile oleju bierze twój Lexus?

Zadajesz takie pytania bo mit stworzony przez Panów w gajerkach w ASO "dziwnych" marek od super uturbionych aut brzmi "każde auto pije olej" więc równie dobrze możesz powiedzieć że każdy człowiek choruje tylko że jeden ma katar a drugi raka nosa...
Więc jest to następna moto ściema żeby Kowalskie od skodziczek cieszyli się że jest dobrze jak jest źle.
Tylko proszę Cię nie mów mi o normach zużycia w instrukcji obsługi...

Tak więc posiadam/posiadałem auta turbo które nie biorą/brały oleju poza śmiesznymi dolewkami na zasadzie bardziej mojego zboczenia niż potrzeby.

Teraz napiszesz o wyżyłowaniu silników z turbo i braniu oliwy ale tez to jest g.prawda.

Ogólnie wymiana oleju co 30tyśkm. jak sobie go nazwiesz jest głupotą i to na maxa.
Więc teraz nam określ w/g którego oleju z poniższego zdjęcia będziesz mówił czy producenci/serwisanci mają rację czy jej nie mają :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lis 2016, 22:01

Znajomy w Golfie 3 przejechał 2x tyle co powinien bez wymiany oleju, za rok było już słychać, że to była zła decyzja ;) Nie chcę myśleć, co by było w nowoczesnych Dieslu..
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lis 2016, 00:42

szybki napisał(a):Ogólnie wymiana oleju co 30tyśkm. jak sobie go nazwiesz jest głupotą i to na maxa.
Więc teraz nam określ w/g którego oleju z poniższego zdjęcia będziesz mówił czy producenci/serwisanci mają rację czy jej nie mają

Ten po prawo to pełny syntetyk, a po lewo olej zbudowany na technologii syntetycznej czy jakoś tak.

szybki napisał(a):najgorsze jest to że przekazujesz wiedzę płynącą od firm które chcą Cię oskubać na parę złoty.

Z czym oskubać? Z tym że wydam znacznie mniej pieniędzy na serwis. Bo zamiast wymienić olej z filtrem 3 razy w ciągu 30 tysięcy km wymienię go raz. A co za tym idzie zaoszczędzę parę złotych. Co przy moich przebiegach ma znaczenie. Bo zamiast wymieniać olej 5 razy w roku, wymienię go 2 razy.
Tylko nie zapomnijcie jednego. Ja nie wlewam jakiegoś mineralnego ścierwa z marketu, gdzie bańka 5l kosztuje 50zł. Tylko leje ten olej, który zaleca producent, który spełnia normy dla mojego silnika. I jego składniki, jakość, jak i żywotność jest znacznie większa, niż tych tanich olei.
Karol1979
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW Golf V/ Skoda Octavia III
Silnik: 1.9TDI 105KM, 1.0TSI
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2016, 09:48

To za jakiś czas niech panowie z ASO rozbiorą silnik i zobaczysz co się bardziej opłacało.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

13 Lis 2016, 10:12

Jakie rozbiorą jak w ASO pracują wymieniacze - od razy nowy silnik będzie jako diagnoza. :D

Karol 1979
Poczytaj sobie dlaczego padają panewki w 1,5 dCi i 1,9 dCi... tak, to wina długich interwałów wymiany oleju.
Wiemy, że nie wymieniasz na mineralny z supermarketu tylko na coś co jest mocno reklamowane i trzymane w beczce, a jest do niczego (Shell, Castrol itp.) bo z nimi dogadali się producenci (kasa, a nie jakość)
Osobiście wolałbym kupić jakiegoś Motula, Milersa, Valvoline (wyjdzie taniej niż taki Castrol sygnowany logiem producenta) we własnym zakresie i pojechać do ASO aby mi wymienili raz na 30tys., żeby nie mieli "ale" do gwarancji oraz co 15tys. w innym warsztacie niezależnym (taniej)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Lis 2016, 13:29

Oj, bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury :roll:
dzida napisał(a):Wiemy, że nie wymieniasz na mineralny z supermarketu tylko na coś co jest mocno reklamowane i trzymane w beczce, a jest do niczego (Shell, Castrol itp.) bo z nimi dogadali się producenci (kasa, a nie jakość)

Wlewam najlepszy olej zalecany przez Skodę czyli Castrol. Wlewanie innego oleju niż zaleca producent może mieć drogie konsekwencje. A potem że wychodzą korby w BXE, czy 1.8/2.0TSI bierze olej. haha
Jak się stosuje do zaleceń producenta to nic takiego nie będzie mieć miejsca.
Poczytajcie sobie na temat technologii zastosowanych w oleju Castrol :naughty:
Te wasze syfiaste Valvoline czy Motul to syf, którego bym się bał wlać do silnika.
Owszem stosując tanie oleje należy wymieniać go częściej. Natomiast stosując najlepszy olej na rynku, nie ma potrzeby, bo sam olej jest już dopracowany do tego stopnia, że nawet po 30 tyś km on dalej ma dobre właściwości i świetnie chroni silnik.
Karol1979
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW Golf V/ Skoda Octavia III
Silnik: 1.9TDI 105KM, 1.0TSI
Skrzynia biegów: Manualna