Passat B5 1.8T problem z N75

05 Paź 2013, 13:54

Witam. Mam problem z Passatem 1.8T. Otóż dzis na diagnostyce wykryto mi błąd elektrozaworu. Nie mam porównania czy autko chodzi złe. Czy chodzi o zaworek N75 czy moze jakis inny jak to zdiagnozować?
szymek90
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8T AEB
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

05 Paź 2013, 15:11

Dodam ze odpiełem przepływomierz i auto jezdzi tak samo.
szymek90
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8T AEB
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Paź 2013, 11:51

Zawór n75 jest to zawór który steruje turbiną, przepływomierz <czujnik masy zasysanego powietrza> nie ma nic do tego ponieważ zaworem steruje podciśnienie z kolektora ssącego, w zależności jakie jest podciśnienie <ciśnienie> w kolektorze ssącym zawór sterowny podciśnienie ustawie łopatki zmiennej geometrii turbiny. Czyli zaworek puszcza podciśnienie do gruchy zmiennej geometrii łopatek. A przepływka w blokach widzi poprawnie masę zasysanego powietrza??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

07 Paź 2013, 16:15

Nie mam jak tego sprawdzić. Podpięty pod dwa rożne kompy pokazało błąd N75 czy można go jakoś przeczyścić czy tyko nówka wchodzi w grę?
szymek90
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8T AEB
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

07 Paź 2013, 16:22

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


http://www.toledoclubpolska.pl/printvie ... a7a6179211
To jest z silnika TDI ale zasada jest taka sama, tylko nie wiem na ile to czyszczenie jest skuteczne.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Paź 2013, 19:24

A gdy mocno słychać świst turbiny to oznacza ze padnięta?
szymek90
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8T AEB
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

08 Paź 2013, 19:27

Ja mam ten sam motor w swojej a6 ale u mnie w ogóle turbiny nie słychać :no: , w środku cichutko aż miło, myślę że głośna praca turbiny nie jest dobrą oznaką:/
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Paź 2013, 19:30

U mnie bardzo mocno słychać gwizd turbiny. :// aż strach pomyśleć
szymek90
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8T AEB
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Paź 2013, 19:34

Jestem tylko ciekaw czy zawór N75 nie jest tez mnie więcej wina tak głośnej pracy albo zawór DV.
szymek90
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8T AEB
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Paź 2013, 19:39

A nie masz skąd załatwić na podmiankę??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Paź 2013, 19:44

Turbinkę mogę tanio kupić. ale szkoda ładować kasę w coś co możne działa i jest sprawne. A czy turbo udało by się samemu wymienić?
szymek90
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8T AEB
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Paź 2013, 19:51

Nie całą turbinę sam zawór n75 podmień, a turbinę wymienisz sam troche gimnastyki i po wymianie;)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Paź 2013, 20:02

Spoko. Dzięki za rade. Jutro podjadę na badanie turbinki.
szymek90
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8T AEB
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Paź 2013, 18:59

Byłem na badaniu turbinki. Wszystko z nia okej. Wiec moze to ten zaworek N75? Mam tylko problem jak go wyjac ; /
szymek90
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8T AEB
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Paź 2013, 19:22

Faktycznie kiepski dostęp do tego zaworu jest w tych silnikach niestety, ale ja zaczął bym od sprawdzenia wężyków podciśnienia czy z nimi wszystko oki, druga sprawa w vagu masz opcje przetestowania tego zaworu pod względem elektrycznym <czy cyka> bez wyciągania, wężyki czasem pękają lub sie zatykają. Ale jak już będziesz musiał wyciągnąć to zdemontuj plastkową osłonę cewek, i rurę dolotową do filtra <tą z pasa o gumową od filtra>, z filtra odkręć blachę osłonową będziesz miał troche miejsca. I przede wszystkim rób to na zimnym silniku nie będziesz miał całych rąk poparzonych;)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998