Passat b5 115 biały dym, turbo czy głowica

03 Maj 2013, 18:53

Witam,
posiadam passata b5 1999 rok. Ostatnio zaczal slabnac po przejechaniu 1,5km (tracil moc nagle, a po zgaszeniu znowu mozna bylo przejechac 1,5km) Na komputerze wykazalo zawor podcisnienia turbo. Wracajac do dmou passat stracil moc i strzelil nagle zrobilo sie pelno bialego dymu no i nie wkraca sie w ogole na obroty tylko przerywa i straszenie kopci. Z poczatku myslalem ze to glowica, ale rozbierajac go zobaczylem calkowicie zniszczony wiatraczek w turbinie. Dodam, ze nic nie ubylo plynu chlodniczego i po spuszczeniu nie bylo tam nic w nim oleju. A oleju ubylo zresza juz na bagnecie go nawet nie ma, olej tez byl czysty.

I tu pytanie czy po zaciagnieciu przez turbo oleju jest mozliwy bialy dym???? Spalanie oleju to chyba niebieski albo czarny a nie bialy??? prosze o pomoc. z gory dziekuje za cenne wskazowki
tomijunior
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Toruń

07 Maj 2013, 22:39

tomijunior napisał(a):Witam,
posiadam passata b5 1999 rok. Ostatnio zaczal slabnac po przejechaniu 1,5km (tracil moc nagle, a po zgaszeniu znowu mozna bylo przejechac 1,5km) Na komputerze wykazalo zawor podcisnienia turbo. Wracajac do dmou passat stracil moc i strzelil nagle zrobilo sie pelno bialego dymu no i nie wkraca sie w ogole na obroty tylko przerywa i straszenie kopci. Z poczatku myslalem ze to glowica, ale rozbierajac go zobaczylem calkowicie zniszczony wiatraczek w turbinie. Dodam, ze nic nie ubylo plynu chlodniczego i po spuszczeniu nie bylo tam nic w nim oleju. A oleju ubylo zresza juz na bagnecie go nawet nie ma, olej tez byl czysty.

I tu pytanie czy po zaciagnieciu przez turbo oleju jest mozliwy bialy dym???? Spalanie oleju to chyba niebieski albo czarny a nie bialy??? prosze o pomoc. z gory dziekuje za cenne wskazowki


Pewnie że może. Może być głowica, uszczelniacze, pierścienie, turbo, uszczelka pod głowicą itp. Sprawdź typowe objawy uszczelki pod głowicą. Turbo to najczęściej niebieski dym ale tu nie ma ścisłej reguły. Ubywa płynu chłodniczego???
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

08 Maj 2013, 07:24

Płynu nie ubywa, zreszta teraz to nawet go juz nie odpalam bo chodzi jak ciagnik nie wkreca sie na obroty, turbo mi sie juz predzej zacinalo i gwizdalo, mam nadzieje ze to tyllko to.ALe slyszalem ze jak turbo zaciagnie olej to glowica tez potrafi peknac...
tomijunior
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Toruń

08 Maj 2013, 11:31

tomijunior napisał(a):Płynu nie ubywa, zreszta teraz to nawet go juz nie odpalam bo chodzi jak ciagnik nie wkreca sie na obroty, turbo mi sie juz predzej zacinalo i gwizdalo, mam nadzieje ze to tyllko to.ALe slyszalem ze jak turbo zaciagnie olej to glowica tez potrafi peknac...


Co znaczy że chodzi jak ciągnik? Zawory tak słychać??? Jak turbo może się zaciąć? A pro po ostatniego zdania - raczej bzdura, aczkolwiek gdy jest mało oleju to się sporo rzeczy może stać. Jeśli pada turbo bardziej martwił bym się czy ciśnienie oleju jest ok. Lepiej sprawdź. Bo potem mogą się panewki posypać... A oleju ubywa???
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seria GR - specjalne sportowe edycje modeli Toyoty
    Japońscy fani Toyoty są już przyzwyczajeni do specjalnych sportowych edycji modeli tej marki, opracowywanych choćby przez TRD czy Modellistę. Jednak tym razem największy producent samochodów w ich kraju naprawdę o ...
    Układ wydechowy o zmiennej długości – 1989 rok
    Układ wydechowy o zmiennej długości to domena samochodów sportowych i aut o wysokich osiągach, choć zdarza się, że pojawia się on w sedanach, w których klekot Diesla nie licuje ze sportowym wizerunkiem producenta. ...