Passat b5 1998 1,8 Problem z gazem. Pomocy

15 Lip 2015, 18:04

Witam,
Od jakiegoś czasu auto przerywa na gazie na 2,3 sekundy podczas jazdy i słychać że butla się wył i wł z powrotem ale to też nie zawsze raz na jakiś czas jak mu się zachce. Postanowiłem jechać na przegląd instalacji i mechanik (gazownik) wymienił wszystkie filtry zaktualizował oprogramowanie w komputerze z gazu przeprowadził auto konfigurację zapisał dane. Po wyjeździe od niego w drodze powrotnej samochód w pewnym momencie zaczął tracić obroty i w końcu zgasł i tak jeszcze 3 razy na różnych biegach i rożnych obrotach. (takie zachowanie też miało miejsce przed wizytą u gazownika 2- krotnie w niedalekiej przeszłości )

Dodam jeszcze ze mechanik sprawdzał zachowanie auta w komputerze np: wyłączając jeden wtrysk na paliwo i od razu auto zaczęło troszkę gorzej pracować później zmieniał różne wtryski i auto potrafiło gasnąć całkowicie. Wszystko wygląda jakby problem tkwił w przełączaniu auta na benzynę co jest dziwne bo powinien bez problemu załapać.

co może być przyczyną takiego zachowania ? mechanik podmieniał nawet komputer i to samo się działo.

Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Emil
EMIL88111
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 16 11 1988
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 1,8 125km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1998

15 Lip 2015, 18:46

ps: w komputerze 0 błędów.
EMIL88111
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 16 11 1988
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 1,8 125km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1998

16 Lip 2015, 03:34

Dobrze by było sprawdzić stan membrany w parowniku, poziom płynu chłodniczego oraz sam elektrozawór odcinający gaz.
jerzye46
Początkujący
 
Posty: 110
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lip 2015, 10:07

EMIL88111 napisał(a):(...) i słychać że butla się wył i wł z powrotem

A co to znaczy, że butla się włączy i wyłączy?
Oprócz tego zauważ, że od problemów z LPG mamy osobny dział.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lip 2015, 18:48

Dziękuję za odpowiedź elektro zawór byk sprawdzany, płyn chłodniczy jest sprawdzimy jeszcze membranę. Pozdrawiam
EMIL88111
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 16 11 1988
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 1,8 125km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1998

20 Lip 2015, 12:31

Witam,

Problem wciąż jest nierozwiązany,

Postaram się bardziej opisać problem.

Samochód : VOLKSWAGEN PASSAT B5 1988, 1,8 BENZYNA 125KM

GAZ: STAG FIRMY AC 300/ 4 CYLINDRY.

Usterka jest taka że : samochód najczęściej jadąc z dużą prędkością ok 100/110km/h wyłącza się gaz (mruga dioda) i samochód nie przełącza się automatycznie na benzynę tylko traci prędkość to momentu ponownego włączenia instalacji. Zdarza się to również gdy jadę z mniejszą prędkością wtedy samochód wyhamowuje i gaśnie, chyba że wcześniej wcisnę guzik z gazu czyli go wyłączę i samochód przełącza się na benzynę wszystko wraca do normy po ponownym włączeniu gazu.
EMIL88111
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 16 11 1988
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 1,8 125km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1998

02 Wrz 2015, 11:35

A filtry sprawdzone czy czasem nie są zapchane?
Czujnik ciśnienia gazu i temperatury sprawdzony? Jeżeli on będzie dawał błędne sygnały instalacja będzie szwankowała.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Wrz 2015, 11:53

Mój Passat chodzi na instalacji SQ32 BRC i jest wszystko OK , natomiast kolega miał podobny problem i okazało się , że ma podgięty , zaklepany przewód doprowadzający gaz do parownika co przy większych prędkościach powodowało takie objawy jak u Ciebie :) .
kolargol
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Auto: mercedes
Silnik: disel

10 Wrz 2015, 12:31

Proponuję sprawdzić sterownik , może jest wadliwy . Poszukaj serwisu [reklama]oni bardzo dobrze się znają na tych sprawach .
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 11 Wrz 2015, 09:38, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
tami
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 17 01 1931
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Warszawa
Silnik: 2,5
Paliwo: Benzyna + LPG