Passat B5 FL 2001 4motion czy Octavia II 4x4 2007r.

20 Lis 2014, 21:15

Witam ojciec chce zmienić samochód ma do wyboru na dzień dzisiejszy te dwa samochody :
B5 FL 1,9TDI 130KM 4motion 2001
Octavia II 1,9TDI 105KM 4x4 2007
Różnica cen niestety spora .
Którego z nich polecalibyście?
P.S Jak sprawdzić w nich napędy? nie leją niby wszystko piękne luzów brak.
astro007
Aktywny
 
Posty: 253

20 Lis 2014, 22:21

Jeżeli kombii z 4x4 to ja bym zostawił te dwa auta. Wolałbym np. volvo xc70 które bije na głowę te twoje autka. Jaki budżet i dlaczego auto z 4x4?
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

20 Lis 2014, 22:27

Auto ma jeździć pod przyczepą podłodziową ( lekka ale tereny błotniste łąka) do holowania innych aut oraz po średnio odśnieżonych drogach bocznych (teren górzysty). Za Octavie ma dwa Passaty i stąd moje pytanie czy jest sens dopłacać aż tyle. Sporo jazdy przez tydzień po dużym mieście w korkach itp.
Gość co przywiózł obydwa twierdzi ,że obydwa maja dołączane napędy (mnie też się obiło ,że stały w VW to Sychro a 4 Motion to dołączany ), ale skoro twierdzicie ,że jest na odwrót to muszę się tylko zgodzić.
astro007
Aktywny
 
Posty: 253

20 Lis 2014, 22:57

Ja również radzę odpuścić oba i skupić się na czymś porządniejszym.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Lis 2014, 23:04

Volvo fajna opcja, dorzucam Subaru Legacy/Forester ale tutaj tylko benzyna
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Lis 2014, 12:01

Outback ma z tyłu beznadziejne zawieszenie samopoziomujące typu Nivomat, które zwykle po 50 000 km nadaje się do kosza. Ludzie zwykle wymieniają to na zwykły zawias, co już śmierdzi cebulą na kilometr. W niektórych Volvach też to jest. Cena od 1500-2000 zł za amortyzator, zamienników nie stwierdzono. Poza tym Subaru benzyna nie nadaje się do gazowania, chyba że u jakiegoś ultra-specjalisty, ale takich prawie nie ma i będzie drogo. A diesel bokser to totalna porażka :no:
Wolałbym raczej Audi A6 Allroad, tu przynajmniej jest porządna pneumatyka i z odpowiednimi oponami żadne błoto nie straszne. Części może niekoniecznie tańsze, ale na pewno lepiej dostępne. 2.5 V6 TDI to kibel, więc musiałbyś się skupić na szukaniu rzadkiej wersji 4.2 V8 300 KM. Ale warto, bo motor jest pancerny i dobrze się gazuje, co do 2.7 Biturbo, to z LPG bym nie ryzykował :ok:

audi-allroad-quattro-c5-vt73899.htm
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006