Passat B5 Problem z zawieszeniem

05 Sty 2015, 19:30

Witam ! Mam na imię Marek i mam problem tak jak w temacie z zawieszeniem.
Otóż przy zmianie pasa lub bocznym wietrze samochód zachowuje się nie stabilnie. Dokładniej opisując jego zachowanie to przy podmuchach bocznych czy zmianie pasa mam wrażenie że tył samochodu mi pływa delikatnie. Wymieniłem już chyba wszystko w zawieszenie i dalej nie mogę zidentyfikować usterki. Wymieniałem :
Łączniki Stabilizatora
Końcówki Drążka
Wahacze Przednie dolne
Amortyzatory Tylnie wraz z poduszkami
Sprężyny z Przodu
I nie mam już pomysłu co jeszcze można by zrobić żeby zidentyfikować i wyeliminować usterkę. W końcu wyjedzie tak że naprawdę wymienię wszystko a nie ukrywam że teraz mam brak gotówki i nie chciał bym ładować pieniędzy w coś co jeszcze jest sprawne.
Ludziska poratujcie pomysłem :( :(
MarkoXXX
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Passat b5
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Sty 2015, 12:19

A nie byłoby prościej podjechać na SKP żeby diagnosta przeczepał zawieszenie? Jak na SKP będzie wszystko ok, to do mechanika żeby zawieszenie sprawdził. Wie gdzie i co sprawdzić łomem :) Napewno taniej by cię to wyniosło. Mało tego, po naprawie zawieszenia trzeba zrobić zbieżność.
Nie zdziwiłbym się, jakby to były tuleje na tylnej belce.
MarkoXXX napisał(a):Wymieniałem :
Łączniki Stabilizatora
Końcówki Drążka
Wahacze Przednie dolne
Amortyzatory Tylnie wraz z poduszkami
Sprężyny z Przodu

Robiłeś to tylko w związku z tym pływaniem czy z innego powodu?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2015, 13:40

Robiłem to właśnie w związku z tym pływaniem. Ciekawostką jest to że jak byłem na stacji diagnostycznej w maju to diagnosta nie stwierdził nic po za zużytymi amortyzatorami tylnymi w 70 %. Z tond właśnie ta wymiana tych amortyzatorów. Wahacze, robiłem w zeszłym roku wstawiłem firmy TRW, końcówki miesiąc później firmy Febi, Tuleje są chyba bosha lub TRW nie pamiętam dokładnie. Co ciekawe do każdego mechanika którego pojadę i próbuje coś ustalić mówi co innego. Z tond co każdy zasugeruje to wymieniam i dalej nic. To jest chyba 3 warsztat w którym był samochód i niby jest delikatna poprawa ale jednak dalej występuje. Wiem jak się prowadził ten samochód przed tą usterką i jak prowadzi się teraz, to nie jest to samo. Przy 150 jest trochę strach bo cały czas trzeba pilnować kierownicy, jazda na dłuższym odcinku staje się męcząca.
MarkoXXX
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Passat b5
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Sty 2015, 14:59

MarkoXXX napisał(a):Robiłem to właśnie w związku z tym pływaniem.

A widzisz lepiej było od razu pojechać na SKP. Nie potrzebnie wymieniłeś końcówki drążków, łączniki stabilizatora - objaw zużycia to poprostu stukanie. Wahacze podejrzewam też wymienione niepotrzebnie - zużycie silentbloków to też stukanie, czasami delikatne szarpnięcia podczas ruszania i zazwyczaj problem z prostą jazdą bez trzymania kierownicy. Sprężyny przednie też nie mają wpływu na pływanie. Gdyby były pęknięte to stukałoby podczas rozpędzania samochodu i hamowania, byóoby słychać też takie metaliczne brrzdąkanie podczas skręcania.
Jak widać, lubisz naprawiać autko metodą prób i błędów...A to nie jest dobry pomysł...
Moja rada jest taka - pojedz na SKP i to najlepiej na jakąś większą, gdzie są diagności, a nie osoby wykonujące przeglądy. Jak masz w pobliżu, to może być nawet okręgówka. Powiedz diagnoście, że ci auto pływa po drodze i żeby sprawdził ci dokładnie zawieszenie.
No i istotna rzecz - czy po wymianie ww rzeczy zrobiłeś zbiezność? Jeżeli nie, to zerknij na opony, czy czasami nie są zebrane.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2015, 15:32

ok tak zrobię. Jak się czegoś dowiem to dam znać :yes:
MarkoXXX
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Passat b5
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Sty 2015, 19:02

Koniecznie napisz co wynikło po wizycie na stacji.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Braki techniczne, niesprawność auta - wypadki drogowe
    Niesprawność techniczna pojazdu była w zeszłym roku przyczyną przeszło 150 wypadków drogowych, około 60 z nich miało miejsce z powodu zawinionej przez kierującego niesprawności auta. W konsekwencji zginęło kilka osób, ...
    Autobus Mercedes-Benz Travego dla klubu Legia Warszawa
    Legendarny klub warszawski – Legia Warszawa otrzymał luksusowy autobus turystyczny Mercedes-Benz Travego. Piłkarzom został on po raz pierwszy zaprezentowany 28 stycznia rano, odbierając na lotnisku legionistów ...

09 Sty 2015, 21:53

Byłem dziś na Stacja Diagnostycznej. Samochód przetrząsnęli na wszystkie możliwe sposoby i co sie okazało ? Otóż nic. Zawieszenie jest w 100% sprawne. Nic tam się nie dzieje nie ma nigdzie luzów.
Nie wiem co już myśleć o tym wszystkim ? Jutro sprawdzę ciśnienie w oponach i jeszcze sprawdzę zbieżność. Po za tym nic mi innego do głowy nie przychodzi. Może jestem przewrażliwiony :shock:
MarkoXXX
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Passat b5
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

11 Sty 2015, 13:20

Być może, że jesteś przewrażliwiony - mocny wiatr boczny może spowodować utratę stabilności. To normalne. Ale skoro pływa przy zmianie pasa, czyli podczas delikatnego skrętu, to już coś nie tak. Chyba, że na drodze są koleiny.
Ale tak czy inaczej zerknij na opony, czy nie są zebrane od wewnetrznej strony albo zewnętrznej. Bo to wskazywałoby własnie na zbiezność. Poza tym zbieznośći jedz i tak sprawdzić, bo było grzebane przy zawieszeniu i prędzej czy póxniej opony zaczną się niszczyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2015, 12:08

Ja mam podobny problem z moją mazdą.
Też wymieniłem końcówki drążków i łączniki stabilizatora - ale dalej mam taki sam objaw jak ty.
Dwa razy ustawiali mi zbieżność i wszystko jest ok.
Pojechałem na SKP i tam Pan stwierdził, że mam uszkodzoną maglownice.
Auto pływa i do tego cały czas ściąga na prawo - nie wiem czemu i nie mogę tego ogarnąć.
Przy maksymalnym skręcie w lewo słychać stuk i to dość głośny - za tydzień jade do Polski to będę to robił a maglownica pójdzie do regeneracji - może ma jakieś luzy i z stąd te pływanie auta.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

31 Sty 2015, 15:37

Jak są luzy na maglownicy i była ustawiana zbieżność to powinno się to wychwycić podczas sprawdzenie zbieżności przy odchyłach skrajnych i powrocie do punktu ustalonego - jak się parametry pokryją to raczej nie maglownica. Jak samochód pływa to polecałbym wcześniej wyeliminowywać amorki, sprężyny i etc... oraz oczywiście gumy czy czasem nie są podcięte.
adriangasz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 03 03 1980
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2016, 19:27

Witam, miałem ten sam problem. Auto pływało po drodze powyżej 120 km a jak wiało to nawet 100 była za dużo. W końcu Wulkanizator powiedział, że to wina opon bo są za miękkie i w dodatku zima 195 65 15 dębolot . Po zmianie na lato na twarde 205 55 16 bridgestone potenza re002 jak ręką odjąć przy 180 km h nic auto idzie jak po szynach. Niesamowicie jak na auto ma wpływ ogumienie. Plecam sprawdź opony bo się różnią twardością kołnierza. Bridgestone robi to rewelacyjnie.
Koval666
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: VW B5 1.8T
Rok produkcji: 2001

15 Mar 2016, 08:05

Pierwsze co należy zrobić to ustawić zbieżność,geometrię kół,kolejna sprawa to faktycznie same opony które mają istotny wpływ na komfort jazdy, "pływanie na drodze". Daj znać jak będziesz już po wymianie opon czy pomogło.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

21 Kwi 2016, 18:37

Jeśli wszystko w zawieszeniu jest ok a auto nadal prowadzi się niestabilnie to należy sprawdzić górne łożyska Mcphersona.
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

26 Kwi 2016, 06:52

I jak kwestia zawieszenia,sprawdzałeś te elementy o których pisałem powyżej,łącznie z oponami i łącznikami stabilizatorów? W dalszym ciągu czekamy na Twoją odpowiedź.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

26 Kwi 2016, 13:29

Ta, jak tam nie ma łożysk.

Pływanie tyłu to po pierwsze tuleje belki.
Po drugie opony...
Załóż komplet innych opon - pożycz od kogoś albo załóż zimowy jak masz drugi i się dowiesz.
Ostatnio miałem tak u siebie - mega pływanie szczególnie przy wychodzeniu zza auta która wyprzedzam. Okazało się, że winne były opony mimo tego, że wyglądały normalnie.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999