PASSAT VS MAZDA VS MONDEO

27 Mar 2013, 21:42

Witam wszystkich,

przymierzam się do zmiany autka. od jakiegoś czasu przeglądam różne ogłoszenia, marki modele itd. chciałbym kupić coś w przystępnej cenie a zaraz dobrego:) wiem, że nie zawsze idzie to w parze, ale czasami się coś może trafić. Aktualnie posiadam omegę 1998 2,5 TD sedan bardzo fajne autko ale mam już około 2 lat i coś chcę zmienić. jako że nie chcę wydać sporek kasy tylko na samochód przeznaczyłem około 16 000 PLN na zakup nowej fury. Minimalne wymagania rocznik minimum 2002, diesel, przestronny, zadbany, bezwypadkowy itd.Wpadły mi w oko 3 modele:
Passat
Mazda 6
Mondeo MkIII
poszukałem trochę w necie i znalazłem takie ogłoszenia
Mazda:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Passat:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Mondeo:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Nie mam wiedzy na temat tych modeli prawie nic zwracam się do was osób, które może miał styczność z takimi samochodami. Bardzo proszę wypowiedzcie się na temat tych aut. Głównie silnik, zawieszenie, karoseria, jakoś wnętrza itd.

Liczę, że otrzymam porady, które pomogą wybrać odpowiedni model.

Pozdrawiam.
matik1991
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 06 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.5 TD 130 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Mar 2013, 00:07

Nie polecam mazdy w dieslu, są bardzo awaryjne, fordowskie TDCI też mają poważne problemy, może Passat ma mniejsze problemy :), przynajmniej naprawy tańsze
Ostatnio edytowany przez zoltrex, 28 Mar 2013, 00:17, edytowano w sumie 1 raz
zoltrex
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 01 01 1993
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 323 F
Silnik: 1,5 88 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Mar 2013, 00:09

jak mazda to tylko i wylacznie benzynka 1.8 lub 2.0

oprocz tego zawieszenia to naprawde trudno znalezc nie zajechanego passata, kupisz krajowego to na wstepie nowe wahacze trzeba kupic, kupisz sprowadzonego - 500k km i bity
Ostatnio edytowany przez czempion, 28 Mar 2013, 19:56, edytowano w sumie 1 raz
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

28 Mar 2013, 18:45

a jesli chodzi i zawieszenie karoserie jak te modele wypadają? Karoseria to głównie czy są podatne na rdze itd. a zawieszenie to komfort jazdy i koszty utrzymania.

pozdro.
matik1991
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 06 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.5 TD 130 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Mar 2013, 19:07

na rdze karoserii podatna jest mazda takze pod tym wzgledem kiszka, mondeo uporalo sie z nia ( mk3 strasznie rdzewial) mondeo jest ciezkie- wybijaja sie koncowki drazkow, amortyzatory i przekladnie kierownicze, mazda nie bedzie miala takich problemow
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Master Truck 2009 / relacja
    Już po raz piąty w Opolu odbył się Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowych Master Truck. Zlot Master Truck, czyli święto podrasowanych ciężarówek, to impreza znana w całej Europie. Rokrocznie pojawiają ...

28 Mar 2013, 19:10

a co kolego powiesz o passacie. Piszesz ze MK3 strasznie rdzeiwało a ten model co pokzazłem jets właśnie MK3.
matik1991
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 06 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.5 TD 130 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Mar 2013, 19:45

o rany nie zauwazylem.. :D bylem przekonany ze chodzi o mk4, no tak mk3 rdzewieje konkretnie, ciezko porownac ktore bardziej mazda czy mondeo ale wzialbym mazde w takiej sytuacji ( lepiej miec ewentualnie na glowie jedynie rdze) jesli chodzi o passata to ma skomplikowany wahacz aluminiowy wiec jak padnie ( a na naszych drogach musi pasc) bedzie drogo
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

28 Mar 2013, 19:51

a tez miałem opinie za to ze mazda ma nie bardzo silniki diesla, jak jedno jest OK to drugie lipa. ciężki wybór. passat tylko zawieszenie nie bardzo poza tym podobno dośc dobrze.
matik1991
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 06 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.5 TD 130 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Mar 2013, 19:59

jak mazda to tylko i wylacznie benzynka 1.8 lub 2.0

oprocz tego zawieszenia to naprawde trudno znalezc nie zajechanego passata, kupisz krajowego to na wstepie nowe wahacze trzeba kupic, kupisz sprowadzonego - 500k km i bity
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

28 Mar 2013, 20:14

To kolego dla siebie jakie byś autko wybrał?? model i jednostkę napędową?
matik1991
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 06 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.5 TD 130 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Mar 2013, 20:20

z tych trzech mazde w benzynie 1.8 lub 2.0, widze ze masz omege, nie myslales nad omega c?
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

28 Mar 2013, 20:28

omega b FL nie, to jest jednak opel a jak wiadomo nie najlepsza karoseria nawet w bfl i dlatego tez mazda chyba odpada, ponieważ nie lubie jak auto za jakis czas ma mi rdzewiać.
matik1991
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 06 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.5 TD 130 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Mar 2013, 20:16

w ostatnim autoswiecie nr 13 jest pieknie opisane mondeo mk3, polecam poczytac, tak w skrocie polecaja silniki 2.0 duratec / 145KM 3.0 V6 , 1.8 /125KM i 2.O tdci 2.2 tdci , chcesz cos wiecej pisz na priv
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

29 Mar 2013, 23:11

Z tych trzech aut kupił bym mazde, diesel faktycznie odpada, ale silniki benzynowe są bez awaryjne. Rdza pojawia sie tylko na tylnich nadkolach, jest to wada praktycznie kazdego auta japonskiego, byly akcje serwisowe z tym związane. Jak sie znajdzie ładna i zadbana sztuke to nie bedzie z rdza problemu, za dobra mazde z 2002 roku trzeba zaplacic kolo 19 tys. zl. ogladałem z 10 mazd, w calej Polsce za kwote 16,500 tys, niestety nic ladnego nie bylo, albo liczniki byly krecone, a to po wypadku jakims, a jedna nawet mila rdze pod tylną kanapą, pewnie po powodzi była. Zapraszam na forum mazdaspeed tam jest wszystko opisane jak i od kogo kupic mazde :)
lucyfer10
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 10 07 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,0 147 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007