Pęchęrzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym: Audi A3 8L 1.9TDI ALH

26 Lip 2016, 18:09

Witam. Od pewnego czasu zauważyłem, że przy zimnym silniku po odpaleniu w zbiorniczku wyrównawczym występują małe pęcherzyki powietrza. Idą one z górnego wężyka. Jeżeli chodzi o kolor płynu jest jak najbardziej ok, nie ma w nim żadnych śladów oleju ani żadnego nalotu na korku zbiorniczka. Płynu ani nie ubywa ani nigdzie go nie wyrzuca. Olej ma ciemny kolor, nie widać aby przedostała się do niego woda, na korku oleju też nie widać żadnego nalotu. Auta nie przegrzewa się, nie ma problemu z łapaniem temperatury do 90stopni. Auto też nie kopci. Dodam iż w samochodzie wyrzucony jest katalizator oraz zawór EGR. Dwa razy zdarzyła mi się sytuacja gdy auto stało cały dzień na słońcu nie chciało potem odpalić, rozrusznik normalnie ładnie kręcił a silnik jakby nie dostawał paliwa, przy pierwszej takiej niespodziance, został podłączony pod komputer i wyszedł "błąd sterownika silnika" po usunięciu zapalił bez problemu, drugi raz natomiast maska została polana zimną wodą, po chwili auto też zapaliło bez problemu. Ogólnie samochód pali na dotyk, maksymalnie dwa przekręcenia i już silniczek pracuje, obroty nie falują ani innych nie pokojących objawów. Jeżeli chodzi o płyn chłodniczy to był wymieniany w maju (5000km temu) razem z kompletem rozrządu i pompą wody, nie jest brudny ani ze zbiorniczka nie czuć spalin.

Zastanawiam się czy to objaw uszczelki pod głowicą? Czy raczej normalne zachowanie.

Samochód to: AUDI A3 8L 1.9TDI ALH 90KM, 00r, skrzynia EBJ.
niepogadasz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 27 03 2015
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Nie mam

26 Lip 2016, 18:12

Oleju samochód też nie bierze w znacznej ilości, po wymianie oleju przejechałem około 5000km i wziął około 400ml (tyle wnioskuje po bagnecie)
niepogadasz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 27 03 2015
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Nie mam

27 Lip 2016, 09:39

niepogadasz napisał(a):Zastanawiam się czy to objaw uszczelki pod głowicą? Czy raczej normalne zachowanie.
Posprawdzaj połączenia elastyczne węży od układu chłodzenia, sprawdź też wężyk o którym piszesz czy czasem nie zasysa powietrza pod ciśnieniem jak układ stygnie. Warto sprawdzić drożność wężyków między chłodnicą a zbiorniczkiem.

Rozumiem, że poziom płynu chłodniczego masz na min. połowie zbiorniczka na zimnym?

Czasem powietrze w układzie pojawia się przy nieszczelnym układzie i nie koniecznie musi to być uszczelka pod głowicą. Podczas stygnięcia wytwarza się podciśnienie i ze zbiorniczka wyrównawczego zasysany jest wtedy płyn właśnie po to żeby nie tworzyła się poduszka powietrzna. Po odpaleniu płyn się rozgrzewa i rośnie ciśnienie wypychając powietrze i nadmiar płynu do zbiorniczka stąd po odpaleniu przez chwilę widać bąbelki.
Czasem winny jest korek ciśnieniowy od chłodnicy, ale u ciebie chyba nie ma go jak dobrze pamiętam.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2016, 11:14

Poziom płynu jest w górnej części zbiorniczka, mniej więcej tak jak czerwona linia na zdjęciu:
[link wygasł]
Czy silnik jest zimny czy ma 90-95 stopni na wolnych obrotach stan praktycznie nie zmienia się.

Wężyk z którego idzie powietrze na zimnym i przy rozgrzanym zaznaczyłem na czerwono. Łączy on się jakimiś trójnikami w miejscu niebieskim i idzie dalej do chłodnicy (kolor żółty)
[link wygasł]

Jeżeli to pomoże to mogę wrzucić filmik jak wyglądania to bulgotanie.
niepogadasz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 27 03 2015
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Nie mam

29 Lip 2016, 15:19

Wybaczcie za spam. Wczoraj zauważyłem też delikatne zapocenia silnika, delikatna warstewka oleju, jest możliwość, że przez to gdzieś zasysa powietrze do zbiorniczka?

[link wygasł]
niepogadasz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 27 03 2015
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Nie mam

04 Sie 2016, 11:36

niepogadasz napisał(a):Wczoraj zauważyłem też delikatne zapocenia silnika, delikatna warstewka oleju, jest możliwość, że przez to gdzieś zasysa powietrze do zbiorniczka?
Tu masz korek od odmy i tu płyn nie krąży więc to pocenie nie ma związku z układem chłodzenia.

Poszukaj na łączeniach rurek od układu chłodzenia i sprawdź chłodnicę od spodu czy nie jest mokra.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

06 Wrz 2016, 08:22

Temat odświeżam, pojeździłem trochę samochodem, ale nic się nie zmieniło - zrobiłem około 2000km. Jeździ, pali na dotyk, płynu nawet ml nie ubyło (na oko oczywiście). Wczoraj wykonałem taki test o którym powiedział mi mechanik. Zalałem zbiorniczek wyrównawczy na maksa pod samo ujście. Samochód miał podczas testu około 90stopni, na wolnych obrotach płyn nie puszczał żadnych pęcherzyków powietrza, natomiast po przygazówce płyn na wierzchu bulgotał przez około 30-40 sekund, ale nie było to typowe pęcherzyki powietrza, i uspokajał się. Podaje linki do filmików

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

niepogadasz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 27 03 2015
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Nie mam

08 Wrz 2016, 16:16

Bąbelki powietrza mogą występować w sprawnym układzie chłodzenia też,to wynik działania pompy płynu chłodzącego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)