Peugeot 1007, problem z automatyczną skrzynią

01 Paź 2018, 20:46

Przy tym aucie nie można powiedzieć nic konkretnego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16739
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Paź 2018, 20:50

Wnioskuję że jak nie kupię nowego to się nie przekonam ;-)
lukas170283
Nowicjusz
 
Posty: 9

01 Paź 2018, 20:54

No właśnie te auta są o tyle specyficzne że możesz sobie kupować i wymieniać wiele rzeczy i wraz nie rozwiążesz problemu.
Proponuje Ci wstawić do jakiegoś elektryka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16739
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Paź 2018, 16:54

Witam. Mam bardzo podobny problem, tylko że u mnie auto do wczoraj jeździło normalnie ale nie było światła wstecznego. Pojechałem do mechanika sprawdzić co się dzieje. Wrzuciłem wsteczny a mechanik ponoć odłączył czujnik światła wstecznego i na krótko chciał sprawdzić czy zadziała. Światło nie zaświeciło a skrzynia została w pozycji R, nie można zmienić położenia, nie można uruchomić auta nie ma żadnych błędów. Po odpięciu akumulatora nie zmieniło się nic po za tym że zamiast R na wyświetlaczu jest "-" kreska. Auto uziemione. Ktoś inny powiedział mi że w tym aucie światło wsteczne jest sterowane inaczej a robienie zwory na kostce która nie koniecznie jest czujnikiem wstecznego mogło doprowadzić do rozsychronizowania położenia biegów. Macie jakąś wiedzę na ten temat? Potrzebuje pomocy.
ksswin
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Paź 2018, 18:30

ksswin napisał(a):auto do wczoraj jeździło normalnie ale nie było światła wstecznego
ksswin napisał(a):mechanik ponoć odłączył czujnik światła wstecznego i na krótko chciał sprawdzić czy zadziała. Światło nie zaświeciło a skrzynia została w pozycji R, nie można zmienić położenia, nie można uruchomić auta nie ma żadnych błędów
Nie można było sprawdzić żarówki czy jest nie przepalona tylko zaczynać od d... strony? Jakim interfejsem były sprawdzane błędy? Błędów skrzyni nie odczytasz zwykłym interfejsem diagnostycznym.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Paź 2018, 19:04

Nie pisałem o żarówce bo to było naturalne że podstawy zastały sprawdzone. Był zwykły uniwersalny interfejs ,zapomniałem jedynie dodać że dziś powiedzieli mi że pojawił się błąd P1718 - usterka dźwigni zmiany biegów. Po za tym wiem że bez dedykowanego sprzętu w Peugeot i renault nie wiele zrobisz, ale oni takim nie dysponują, mieli jedynie wykonać wydawało by się prostą usługę.
ksswin
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota GT86
    Sportowe coupé Toyoty zdobyło wielką sławę jako samochód dający ogromną frajdę z jazdy, który jednocześnie nie kosztuje majątku. Wersja kabriolet z pewnością przysporzyłaby dodatkowych fanów tylnonapędowej ...

05 Paź 2018, 08:27

ksswin napisał(a):Nie pisałem o żarówce bo to było naturalne że podstawy zastały sprawdzone.
Ok, nie każdy to robi :)
Mechanik nie powinien podłączać czujnika na krótko tylko sprawdzić czy jest sprawny np. multimetrem.
ksswin napisał(a):błąd P1718 - usterka dźwigni zmiany biegów
Ten błąd to "TFT sensor In range failure High" (awaria czujnika w zakresie wysokiej temperatury) lub "BVMPMA (sensodrive gearbox)- Gear selctor signal coherence" (zbieżność sygnału wybierania biegów).

Wcześniej widziałeś na wyświetlaczu że masz zapięty "R" i światła wstecznego się nie świeciły? Wygląda na to że mogła to być wina czujnika który nie rozpoznawał dokładnej załączonej pozycji. Przynajmniej tyle można z tego błędu wywnioskować nie mając auta przy sobie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!