Peugeot 106 1.4 Disel nie plynna pr.silnika kopcenie

08 Wrz 2010, 18:22

Witam od ponad miesiąca główkuje co może być przyczyną dużego kopcenia peugeota 106 1.4 Disel, jest to Mk.1 96 rocznik. Auto ma przejechane nie całe 250tys. Od kupna bardzo dużo pobierał olej, tylko i wyłacznie jak mu dałem po garach. Ostatniego czasu testowałem mniej więcej co to mogło być, jeździłem spokojnie, beż żadnego butowania co dało efekt- brak kłębów dymu. Ostatniego czasu (poniedziałek) Wracałem ze stacji, nagle pod czas zmiany biegu 1 na 2, silnik stracił równą pracę, i tracił moc, głośniej chodził oraz bardzo okropnie kopcił przy najmniejszym gazie. Ledwo co dojechałem do domu. Co mogło się zepsuć? wykręciłem dzisiaj wtryski, jutro ide sprawdzić czy to są może wadliwe wtryski. Co mogło się jeszcze stać? Pierścienie na tłokach szlak trafił? Może coś związane z uszczelką pod głowicą? Proszę o pomoc, z góry dziękuje ( Jeśli będzie potrzeba mógł bym zrobić zdjęcia silnika )

A jeszcze przyszła mi jedna myśl do głowy. Gdybym obstawiał na pompę paliwa? Możliwe, że dawno nie była zmieniana, lecz nie wiem czy w dobrym kierunku mysle.
radziukg
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Podkarpacie

10 Wrz 2010, 14:52

W dobrym kierunku myślisz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Wrz 2010, 15:40

Najpierw sprawdz te wtryski. Jak to nie pomoże to będziemy dalej myśleć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie śpij za kierownicą podczas jazdy!
    Zmęczenie to prawdopodobnie najbardziej bagatelizowany czynnik wśród przyczyn wypadków drogowych, ponieważ jego rzeczywisty udział jest trudny do zmierzenia. Szacuje się, że zmęczenie ma wpływ na nawet 30% wypadków ...