08 Wrz 2010, 18:22
Witam od ponad miesiąca główkuje co może być przyczyną dużego kopcenia peugeota 106 1.4 Disel, jest to Mk.1 96 rocznik. Auto ma przejechane nie całe 250tys. Od kupna bardzo dużo pobierał olej, tylko i wyłacznie jak mu dałem po garach. Ostatniego czasu testowałem mniej więcej co to mogło być, jeździłem spokojnie, beż żadnego butowania co dało efekt- brak kłębów dymu. Ostatniego czasu (poniedziałek) Wracałem ze stacji, nagle pod czas zmiany biegu 1 na 2, silnik stracił równą pracę, i tracił moc, głośniej chodził oraz bardzo okropnie kopcił przy najmniejszym gazie. Ledwo co dojechałem do domu. Co mogło się zepsuć? wykręciłem dzisiaj wtryski, jutro ide sprawdzić czy to są może wadliwe wtryski. Co mogło się jeszcze stać? Pierścienie na tłokach szlak trafił? Może coś związane z uszczelką pod głowicą? Proszę o pomoc, z góry dziękuje ( Jeśli będzie potrzeba mógł bym zrobić zdjęcia silnika )
A jeszcze przyszła mi jedna myśl do głowy. Gdybym obstawiał na pompę paliwa? Możliwe, że dawno nie była zmieniana, lecz nie wiem czy w dobrym kierunku mysle.