Peugeot 206 dużo pali i gaśnie

05 Lut 2024, 11:54

Witam
Mam peugeota 206 1.4 2000 r.
Peugeot pije benzynę jak smok. Krótkie odcinki kilka km czasem ok. 20 ale i tak wychodzi ponad 10. Jak jest zimny to gaśnie po zapaleniu. trzeba go trzymać na obrotach. Jak się rozgrzeje to czasem gaśnie przy redukcji biegu przed skrzyżowaniem. Check nie świeci. Komputer wykrył błąd nie pamiętam numeru ale coś 13XX. Diagnosta stwierdził że to cewka.
Samochód starszy to czasem jest problem z cewką. Był rok temu wymieniona na nową no i oryginalną. Mówił też cos o zanieczyszczonych wtryskach lub świecach. To by tłumaczyło, że gaśnie , ale to spalanie.
Termostat, czujnik temperatury? Podają błędne informacje że silnik zimny i komputer dawkuje więcej paliwa cały czas na ssaniu.
Co o tym sądzicie.
Pozdrawiam Tomasz
Tomala24
Obserwowany
 
Posty: 2

05 Lut 2024, 12:49

A jak pojeździsz dłużej to silnik łapie normalną temperaturę? Na pewno trzeba sprawdzić cewkę, świece zapłonowe itd. To że rok temu cewka była wymieniona nie znaczy że dalej jest sprawna.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

05 Lut 2024, 13:40

Może być wszystko, czujnik temp, przepływomierz, sonda lambda.... trzeba by zrobić konkretną diagnostykę.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2024, 16:23

Witam

Zapomniałem dopisać.
Nie świeci check, Komputer nie wykrył awarii sondy(chyba że nie zawsze pokazuje jej uszkodzenie). Na analizie spalin wyszło za dużo tlenu w spalinach i za dużo CO2.
Jak się rozgrzeje to już nie gaśnie przy ponownym odpaleniu. Jedynie przy redukcji biegu przed skrzyżowaniem.Temperatura prawidłowa. Nagrzeje się do 90 C. i właczy sie dmuchawa. Filtr powietrza czysty.A jeśli chodzi o cewkę to jest mozliwe że ją uszkodzila wilgoć?Samochód parkowany pod chmurką. Zleciłem zakup cewki mechanikowi chciałem oryginalna. Albo mnie zrobił w konia albo miałem pecha i produkt był wadliwy mimo że oryginał.
Przy okazji czy można nadal tankować E 95 czy uszkodzę silnik. Jeszcze w tym roku nie tankowałem.No jeszcze sprawdze swiece chociaż maja przejechane kilkanaście tysięcy. A może rozrząd? Był wymieniony 5lat temu ale kilometrow 60 000 nie ma jeszcze . Może jest przestawiony o jeden ząbek. (ten co go wymieniał ustawił dobrze)Tak mi sugerowali. Czy sam sie mógł przestawić? Jak gaśnie przy redukcji biegu to po zwolnieniu sprzegła sam sie uruchomi z rozpedu.
Tomala24
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Prius Plug-in Hybrid kontra Chevrolet Volt
    Amerykańskie media motoryzacyjne pilnie śledziły pod koniec roku walkę o pierwsze miejsce w segmencie hybryd plug-in. Od 2010 roku najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był Chevrolet Volt, ale to się zmieniło ...
    Która firma króluje na rynku kabrioletów?
    Co wspólnego mają ze sobą Mercedes 170 S z 1937 roku, 540-konne Audi R8 Spyder czy ekstremalnie luksusowy i niebotycznie drogi Rolls-Royce Down oraz Mercedes-AMG GT? Każdy z tych samochodów został wyposażony ...