Peugeot 307, wstępna identyfikacja usterek

18 Lis 2017, 12:46

Cześć
Mam kilka pytań odnośnie właśnie kupionego Peugeota 307.
Jest to moje pierwsze auto a na motoryzacji nie znam się nic stad chciałbym zapytać was o kilka kwestii. Jeszcze nie zacząłem nim jeździć (w tygodniu rejestruje i oddaje na pierwsze naprawy żeby mi to odpicowali) a już mnie zaczynaja pewne kwestie irytować.
Mianowicie: auto przerywa jak się przyspiesza na dwójce (zauważyłem ze dzieje się to jak jest mało paliwa) - filtr? Świece? Czy coś gorszego... zapala się wówczas lampka check engine i komunikat anomale coś tam co oznacza podwyższone spalanie. Jeszcze jak ta kontrolka się zapaliła - stanąłem , silnik mega trząsł autem, bardzo było to nieprzyjemne. Zgasiłem auto, po chwili odpaliłem i było Ok. Problem zaczyna się pojawiać jak zacznę przyspieszać na dwójce. O dziwo, jak bardzo delikatnie przyspieszam to problem nie występuje.
dalej...
Temperatura jaka się pokazuje jest bardzo różna... np jadę spokojnie 5 min po osiedlu (codziennie sobie odpalam i po osiedlu śmigam by lepiej poznać auto) i wskakuje na 90st - termostat czy coś gorszego?
Kolejne... koła (chyba dokręcone) zaczęły stukać przy skręcaniu, głównie słuchać to jak stoję kręcę podczas parkowania i jak wpadam w dołki, takie głośne łup łup... tutaj nie wiem kompletnie co to może być....

Wiem, ze wszystkiego (mam nadzieje) dowiem się u mechanika ale chce wiedzieć mniej więcej czego się spodziewać. Mam założony budżet na naprawy, jakieś 2000zl ale ze nie znam się na mechanice to auto moe okazać się skarbonka...
Nie wiem czemu dałem się namówić (znajomy mechanik polecał na pierwsze auto) na tego francuza... może to pierdoly i bedzie służyć, mam nadzieje...

Dajcie znać co sądzicie o tych mankamentach.
Popek1993
Nowicjusz

Prawo jazdy: 05 06 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • 19 Lis 2017, 10:34