Peugeot 307, wstępna identyfikacja usterek

18 Lis 2017, 12:46

Cześć
Mam kilka pytań odnośnie właśnie kupionego Peugeota 307.
Jest to moje pierwsze auto a na motoryzacji nie znam się nic stad chciałbym zapytać was o kilka kwestii. Jeszcze nie zacząłem nim jeździć (w tygodniu rejestruje i oddaje na pierwsze naprawy żeby mi to odpicowali) a już mnie zaczynaja pewne kwestie irytować.
Mianowicie: auto przerywa jak się przyspiesza na dwójce (zauważyłem ze dzieje się to jak jest mało paliwa) - filtr? Świece? Czy coś gorszego... zapala się wówczas lampka check engine i komunikat anomale coś tam co oznacza podwyższone spalanie. Jeszcze jak ta kontrolka się zapaliła - stanąłem , silnik mega trząsł autem, bardzo było to nieprzyjemne. Zgasiłem auto, po chwili odpaliłem i było Ok. Problem zaczyna się pojawiać jak zacznę przyspieszać na dwójce. O dziwo, jak bardzo delikatnie przyspieszam to problem nie występuje.
dalej...
Temperatura jaka się pokazuje jest bardzo różna... np jadę spokojnie 5 min po osiedlu (codziennie sobie odpalam i po osiedlu śmigam by lepiej poznać auto) i wskakuje na 90st - termostat czy coś gorszego?
Kolejne... koła (chyba dokręcone) zaczęły stukać przy skręcaniu, głównie słuchać to jak stoję kręcę podczas parkowania i jak wpadam w dołki, takie głośne łup łup... tutaj nie wiem kompletnie co to może być....



Wiem, ze wszystkiego (mam nadzieje) dowiem się u mechanika ale chce wiedzieć mniej więcej czego się spodziewać. Mam założony budżet na naprawy, jakieś 2000zl ale ze nie znam się na mechanice to auto moe okazać się skarbonka...
Nie wiem czemu dałem się namówić (znajomy mechanik polecał na pierwsze auto) na tego francuza... może to pierdoly i bedzie służyć, mam nadzieje...

Dajcie znać co sądzicie o tych mankamentach.
Popek1993
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 05 06 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • 19 Lis 2017, 10:34

    Popek1993 napisał(a):auto przerywa jak się przyspiesza na dwójce (zauważyłem ze dzieje się to jak jest mało paliwa) - filtr? Świece? Czy coś gorszego... zapala się wówczas lampka check engine i komunikat anomale coś tam co oznacza podwyższone spalanie. Jeszcze jak ta kontrolka się zapaliła - stanąłem , silnik mega trząsł autem, bardzo było to nieprzyjemne. Zgasiłem auto, po chwili odpaliłem i było Ok.
    tutaj mogą być zarówno świece jak i cewka czy inna część elektryczna. Jak mechanik podłączy pod komputer to napewno wyśletli mu zapamiętany błąd.

    Popek1993 napisał(a):Temperatura jaka się pokazuje jest bardzo różna... np jadę spokojnie 5 min po osiedlu (codziennie sobie odpalam i po osiedlu śmigam by lepiej poznać auto) i wskakuje na 90st - termostat czy coś gorszego?
    ok 90 st. Jest prawidłową temperaturą także tu wszystko jest ok bo rozumiem że tych 90 nie przekracza?

    Popek1993 napisał(a):Kolejne... koła (chyba dokręcone) zaczęły stukać przy skręcaniu, głównie słuchać to jak stoję kręcę podczas parkowania i jak wpadam w dołki, takie głośne łup łup...
    mechanik napewno zdiagnozuje, coś w zawieszeniu trzeba sprawdzić może być to wahacz, koñcówka drążka kierowniczego, poduszka amortyzatora, ciężko zgadywać.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16732
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    19 Lis 2017, 14:46

    Popek1993 napisał(a):Kolejne... koła (chyba dokręcone) zaczęły stukać przy skręcaniu, głównie słuchać to jak stoję kręcę podczas parkowania
    To może być problem z łożyskami na mcphersonach jak stoją to podczas skrecania sprężyna się skręca i to może powodować stuki.

    Popek1993 napisał(a):auto przerywa jak się przyspiesza na dwójce (zauważyłem ze dzieje się to jak jest mało paliwa) - filtr? Świece? Czy coś gorszego...
    Proponuję wymienić na początku kable WN, świece, filtry i olej. Zajrzeć do przepustnicy i jeżeli wymaga czyszczenia to ją wyczyścić tak samo zerknąć na przepływomierz. Jak będzie to zrobione to wtedy sprawdzić czy problemy jakieś będą występowały. Oczywiście wcześniej watro znać błąd przez który zapadła ci się lampka check.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    21 Lis 2017, 08:42

    Dzięki wielkie, jutro będę miał diagnozę, mam nadzieję że filtr paliwa a nie powazna usterka :)
    A koła to jakieś luzy cześci eksploatacyjnych :)
    Popek1993
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 05 06 2011
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    21 Lis 2017, 10:58

    Popek1993 napisał(a):jutro będę miał diagnozę
    To daj znać zobaczymy co tam wyszło :)
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    22 Lis 2017, 17:21

    Otóż do wymiany górne mocowania amortyzatorow i drążki kierownicze :)
    Co do szarpania silnika - komputer nic nie wykrył wiec może to kwestia filtru paliwa, powiedziano mi ze jeśli to będzie znowu występować po wymianie filtrów, olejów i świec to mam nie gasić auta tylko jechać prosto do nich żeby zdiagnozowali, bo u nich nic nie wyszło a na miasto nie chcieli wyjechać (bo proponowałem im) żeby go przegonić :)
    Termostat Ok, zrobili cały przegląd po przebiegu.

    A olej był "jak olejek dla niemowlaka" Haha :)
    Popek1993
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 05 06 2011
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Bezpieczna podróż na ferie zimowe
      Ferie są dla kierowców okresem wyjazdów rodzinnych w góry, na narty czy na wypoczynek. Wypadające w okresie zimowym podróże oznaczają trudne warunki na drogach, a co za tym idzie wymagają dobrego ...
      Lexusy podatne na tuning
      Coupé LC i RC, limuzyny IS i LS, crossovery UX i NX czy nawet hatchback CT – samochody Lexusa wyróżniają się na ulicy. Ale dla tych, którzy chcą dodać im jeszcze więcej pikanterii, tunerzy mają ...

    23 Lis 2017, 15:06

    Popek1993 napisał(a):powiedziano mi ze jeśli to będzie znowu występować po wymianie filtrów, olejów i świec to mam nie gasić auta tylko jechać prosto do nich żeby zdiagnozowali
    Może tak być że problem już się nie pojawi po takim serwisie. Musisz obserwować i wymienić mocowania amorów i drążki kierownicze.
    Teraz przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz jeżeli chodzi o wymiany i przy podobnych problemach jakie były wcześniej sporo rzeczy można już odrzucić.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    23 Lis 2017, 18:21

    Popek1993 napisał(a): zapala się wówczas lampka check engine i komunikat anomale coś tam co oznacza podwyższone spalanie.

    Troszkę się pogubiłem, bo jak się to ma do tego :
    Popek1993 napisał(a):Co do szarpania silnika - komputer nic nie wykrył

    Skoro zaświecił się check, to bład musiał być. Nawet jak zanikł, to na 100% musi być w pamięci. Na jakim programie było sprawdzane to auto? Bo do twojego auta musi być konkretne oprogramowanie dla aut z PSA.
    Miałem ostatnio podobny przypadek do twojego, tyle, że w innym Peugeocie. Był słaby, kontrolka silnika zaświecała się co jakiś czas ( od momentu skasowania raz po 200 km, innym razem po prawie 600 km ). Najpierw wywalało wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów, potem błąd wtryskiwacza. Po zaświeceniu się kontrolki silnika, z silnikiem nic się nie działo - jeździł ponoć normalnie. Czasem, jak był zimny, to były problemy z rozpędzaniem sie - czasem szarpnął, nie miał mocy, ale jak się weszło na wyższe obroty, to jechał. Suma sumarum okazało się, że walnięty jest wariator...Cena....
    W innym podobnym przypadku ( tu akurat Citroen, ale też PSA ) był przestawiony rozrząd o jeden ząbek...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000