Peugeot 308 1.5 blueHDI 130KM rok prod. 2018

21 Sie 2022, 12:00

W paru miejscach wyczytałem, że w silnikach 1.5 blueHDI 130 KM - szczególnie w tych z początkowej fazy produkcji - występuje problem ze zrywaniem się łańcucha łączącego ze sobą dwa wałki rozrządu. Łańcuszek jest zbyt wąski. Ponoć francuzi poprawili ten problem lecz nie wiadomo od jakiego momentu. Ponoć różnicę można rozpoznać tylko po pokrywie wałków. Czy ktoś z Was spotkał się z tym zagadnieniem ? Interesuje mnie jaka jest różnica w tych pokrywach wałków rozrządu. Najlepiej foto. Chcę kupić 308 z tym silnikiem i chcę uniknąć problemów.

Trochę tu o tym piszą: https://www.motodiesel.pl/silniki/5698-silnik-15-bluehdi-16v-130131km-dv5rc.html
Marekblue
Obserwowany
 
Posty: 2

22 Sie 2022, 09:04

Marekblue napisał(a):Ponoć francuzi poprawili ten problem lecz nie wiadomo od jakiego momentu.
Można sprawdzić rozrząd i poznać to po łańcuchu, bo starsze wersje silnika DV5RC miały cieńszy łańcuch później wersje były poprawione. Najlepiej po kupnie dokładnie to sprawdzić i jak nie będziesz pewien to wymienić rozrząd na wersję poprawioną wtedy będziesz pewny w 100% że masz to co chciałeś.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda NSX 2015 - druga generacja
    W 2015 roku do gry powróciła Honda NSX, którą można było oglądać na Tokyo Motor Show w wersji produkcyjnej. Druga generacja NSX otrzymała lekkie nadwozie i nowy, montowany wzdłużnie, 3,5-litrowy silnik V6 twin ...