Peugeot 407 silnik chłonie olej

08 Cze 2017, 05:58

Witam,
Mam peugeota 407 rocznik 2008.
Przebieg 162 000 km.
Jak sie okazalo silnik żre w ciul dużo oleju...
Z 10 dni temu pojawilo mi się ze jest niski poziom. Dolalem z 200 ml - 300 ml i bylo ok. Przejechałem może z 800 km i znow info ze niski poziom oleju. W golfie jak wlalem to 3 miesiace bylo ok. Do tego jak dzis przejechalem z 1 km i odkrecilem korek do dolewu to lecial lekki bialy dym z korka. Moze to akurat kwestia niskiej temp na dworze i duzej wilgoci powietrza - nie wiem. W kazdym razie zakładałem 2 tygodnie temu gaz. Gazownicy sprawdzali silnik jego prace sklad spalin itp i powiedzieli ze silnik jest w bardzo dobrym stanie. Wiec nie wiem no. Udac się na stacje diagnostyczna czy po prostu ten typ tak ma ? Sama silnik pracuje bardzo cicho a spaliny nie sa barwne ani nie kopci z rury.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

08 Cze 2017, 11:20

Kordyt napisał(a):Z 10 dni temu pojawilo mi się ze jest niski poziom. Dolalem z 200 ml - 300 ml i bylo ok.
Na bagnecie zazwyczaj jest około litra od min do max. Jaki stan jest dokładnie na bagnecie oleju?

A jak ci się pojawiło info że niski poziom oleju? Kontrolka ciśnienia oleju?

Kordyt napisał(a):Gazownicy sprawdzali silnik jego prace sklad spalin itp i powiedzieli ze silnik jest w bardzo dobrym stanie.
Czy sprawdzali ciśnienie sprężania?

PS. Silnik masz 2.0 benzyna pisałeś o tym w innym temacie, ale jak dodajesz nowy temat to trzeba o tym pamiętać żeby dodawać takie informacje.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Cze 2017, 11:44

Po nalaniu bylo ok 1/3 podzialki (1 podzialka - odleglosc od min do max)
A dzis byli 2 mm ponizej minimum.
Niski poziom oleju wskazal mi komputer ktory skanuje parametry po odpaleniu silnika (nie kontrolka).
Czy ciśnienie sprawdzali nie widziałem. Moge tam zadzwonic i zapytać.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

08 Cze 2017, 11:49

Kordyt napisał(a):Czy ciśnienie sprawdzali nie widziałem. Moge tam zadzwonic i zapytać.
Zapytaj z ciekawości i ewentualnie jak pamiętają niech podadzą wartości.

Kordyt napisał(a):Po nalaniu bylo ok 1/3 podzialki (1 podzialka - odleglosc od min do max)
A dzis byli 2 mm ponizej minimum.
Na tak niskim poziomie nie jeździmy olej powinieneś utrzymywać na wysokości 3/4 jak spadnie do połowy dolewasz. Jak nie chcesz mieć problemów tym bardziej że masz gaz.

Sprawdź dokładnie silnik czy nie masz wycieków.
Czy silnik puszcza jakiś dym jak dodajesz mocniej gazu, coś zaobserwowałeś?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Cze 2017, 11:55

Ok. Doleje calosc co kupiłem. I tak musze caly olej wymienić.
Gazowanie na silniku tez gazownicy robili i ani ja ani oni dymow nie widzieliśmy. Ale powtórzę to i sprawdzę.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

08 Cze 2017, 12:07

Ok i daj znać.

Masz może stare świece jak oczywiście wymieniałeś przed założeniem LPG? Jak tak to możesz zrobić zdjęcie i wrzucić do tematu.

Sprawdź jeszcze odmę czy jest drożna.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pracownik w samochodzie
    Eksperci szacują, że nawet 40% ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej to osoby, które zginęły w zdarzeniach związanych z pracą(1). Na niebezpieczeństwo narażeni są nie tylko kierowcy zawodowi, lecz także ...

11 Cze 2017, 04:37

Jesli to benzyna 2.0 to jest to bardzo dobry silnik pozbawiony wad knstrukcyinych czy materialowych,nawet przy duzych przebiegach nie sprawiaja klopotow.Wpierw szukaj wyciekow.Bialawy dymek moze zeczywiscie swiadczyc o obecnosci wody w oleju.Pierwsze powinienes zqczac od wymiany oleju,ktory mze byc rozrzedzony przez benzyne w takim stopniu,ze przedostaje sie do komory spalania.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8619
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Cze 2017, 18:12

Witam.
2 tygodnie temu wymienialem olej, wlali mi syntetyka. Przejechalem moze z 800 - 900 km. Moze nawet troche wiecej. Nie potrafie stwiedzic jak duży jest ubytek oleju ale nie wygląda na jakis rażący.
Gazownicy nie sprawdzali ciśnienia sprezania - jedynie świece sonde lambda i analizę spalin.
Natomiast odnosze wrazenie ze chyba auto cos spadło z mocą. Wydawalo mi sie ze kilka pierwszych dni auto przy mocniejszym wcisniecii gazu na niewysokich predkosciach wbijalo w fotel teraz tego efektu nie odczuwam. Moze mi sie tylko wydaje bo sie przyzwyczailem xD ale tez moj ojciec twierdzi ze inne auto ktorym jechal z motorem 1.6 i 115 KM mocniej przyspiesza stad tez moje wątpliwości. Czy diagnostyka komputerowa moze wskazac przyczynę (jesli faktycznie auto stracilo na mocy) ?
Co jeszcze mozna sprawdzić ? Dodam ze wrażenie spadku mocy odniosłem jakos niedługo po zalozeniu instalacji gazowej chociaż jak porównywalem jazde na gazie i benzynie to roznicy nie widzę. A no i też nie wiem czy to normalne ale autko do 170 km/h rozpedza sie vez problrmu ale na tej predkosci stopuje i dalsze przyspieszanie staje sie bardzo powolne a przeciez predkosc max powinna miec 200-cos.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

27 Cze 2017, 12:46

Kordyt napisał(a):2 tygodnie temu wymienialem olej, wlali mi syntetyka. Przejechalem moze z 800 - 900 km. Moze nawet troche wiecej. Nie potrafie stwiedzic jak duży jest ubytek oleju ale nie wygląda na jakis rażący.
Może wcześniej był jakiś rzadszy olej i stąd problemy.

Kordyt napisał(a):Czy diagnostyka komputerowa moze wskazac przyczynę (jesli faktycznie auto stracilo na mocy) ?
Jeżeli błędów nie będzie to raczej tu o mocy nic się nie dowiesz. Sprawdź filtr powietrza.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lip 2017, 20:43

Filtr powietrza czysty, widac ze niedawno wymieniany. Codo samej jazdy kurde nie mam punktu odniesienia. Jechalem tylko aurisem 2.0 i tam moc wydawala sie duzo wieksza no ale to byl diesel wiec takie wrazenie ze wzgledu na wysoki moment moglo byc. Ale zdarzaja się dziwne sytuacje na trasie. Ja rozumiem ze ruszajac na trasie ze świateł BMka albo audi A6 mnie lyka jakbym ja stal w miejscu. Ale dziwne sa sytuacje kiedy jedzie mi na d... golf 1.6 i mimo ze zyluje auto prawie na 5000 obrotow nie potrafie sie od niego oddalić albo juz szczytem bylo jak mnie wyprzedzil przyrdzewialy fiat stilo albo jak ruszalem a przede mna ruszala jakas yariska i mimo moich staran yariska sie oddalala xd
Moze ja mam pecha i trafialem na jakies wersje sportowe xd
Co jeszcze moglbym sprawdzic ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

27 Lip 2017, 12:32

Kordyt napisał(a):wyprzedzil przyrdzewialy fiat stilo albo jak ruszalem a przede mna ruszala jakas yariska i mimo moich staran yariska sie oddalala
Jak trafiłeś na Yariskę 1.33 ze 100KM silnikiem to się nie dziwię one bardzo ładnie się zbierają.

Kordyt napisał(a):Co jeszcze moglbym sprawdzic ?
Pytanie jaką uzyskujesz faktycznie moc bo może okazać się że ten model tak jeździ ale żeby to sprawdzić musiałbyś się udać na hamownię niech sprawdzą ile tam jest faktycznie kucy pod maską. Jak będzie mało to wtedy trzeba się martwić i szukać przyczyny bo w tej chwili możesz sprawdzać wymieniać różne rzeczy a nic się nie poprawi.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 13:47

Kacper
To jest troche sporne bo w zasadzie operam się jedynie na odczuciach. Mam wrazenie ze czasem autko jedzie normalnie a czasem zamula. Byc moze to tylko subiektywne odczucia, przyzwyczajenie a tak poza tym wszystko jest ok. A tych co mnie wyprzedzali to faktycznie trafialem na mocniejsze wersje.
Ale pomiar mocy sobie zrobię i jak wyjdzie w przybliżeniu te 140 KM to przynajmniej bede mial spokojna glowe ze tak ma być.
BTW też ostatnio zaczelo mi cos swierszczyc pod silnikiem (taki dźwięk jakby świerszcza) od strony rolek i paska wiec moze to z nimi jest problem - ale to osobny temat.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

27 Lip 2017, 14:02

Kordyt napisał(a):Mam wrazenie ze czasem autko jedzie normalnie a czasem zamula
Teraz jeszcze tak myślę czy to np. nie wina sprężarki od klimatyzacji?

Kordyt napisał(a): też ostatnio zaczelo mi cos swierszczyc pod silnikiem (taki dźwięk jakby świerszcza) od strony rolek i paska wiec moze to z nimi jest problem - ale to osobny temat
Dokładnie załóż nowy temat i będziemy myśleć :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 15:33

Tez myślałem o sprężarce ze może sie zaciera i tak obciąża silnik. Ale porownywalem jazde na klimie i bez niej i nie umialem dostrzec różnicy. Bo sprężarka powinna sie wyłączać w momencie wylaczenia wentylacji (jesli mam climatronica)?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

27 Lip 2017, 16:19

Kordyt napisał(a):Bo sprężarka powinna sie wyłączać w momencie wylaczenia wentylacji (jesli mam climatronica)?
Tak jak ją wyłączysz to sprężarka od klimy nie będzie się załączała.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999