Peugeot 407SW 2.0HDI 136KM - rano nie odpala bez pompowania gruszką

06 Sty 2016, 16:43

Witam wszystkich serdecznie.
Postanowiłem założyć nowy wątek gdyż nie mogę znaleźć aktualnego tematu w tej kwestii a stare wątki na różnych forach nie dają odpowiedzi. Fajnie gdyby po rozwiązaniu swojego problemu każdy zechciał podzielić się swoimi rozwiązaniami. Ale do rzeczy.

Od jakiegoś czasu zacząłem mieć po dłuższym postoju (najczęściej rano) problem z odpalaniem. Najpierw odpalał i za pierwszym razem gasł a za drugim już bez problemowo. Następie (temperatury spadły do około 0 -1 na dworze) co kilka dni odpalił , zgasł i mogłem sobie kręcić ile chciałem do póki nie podpompowałem gruszką ze 3 razy dosłownie i auto odpala od razu bez problemów. Przez cały dzień również. Teraz temperatury na poziomie -10 i problem jest co dziennie rano chyba że jeździłem późno wieczorem to jest szansa że odpali ale trochę się podławi i zassie paliwo i znowu ok cały dzień.

W przewodzie za gruszką widzę pęcherzyki później pojawiają się one w przewodzie za filtrem i lecą do pompy. Przed odpalaniem przewody są pełne paliwa i nie widać w nich bąbli nawet jak pompuję gruszką. Zresztą gruszka już przy drugim naciśnięciu jest twarda a przy trzecim na maxa. Tak na logikę to te parę bąbelków nie powinno mieć wpływu na rozruch nawet jeśli gdzieś tam się dostają. Rozumiem gdyby były one takie że powstają w przewodzie puste miejsca ale to są bąbelki 2-3 mm średnicy i mniejsze. po chwili znikają i nie ma ich wcale. Nie wiem czy sugerować się temperaturami czy to naturalna kolej rzeczy że robi się coraz gorzej. Codzienne otwieranie maski przed wyjazdem i pompowanie średnio mnie kreci ;) . Dodam jeszcze że włączenie webasto i podgrzanie sinika (wody) nic nie zmienia. Pomimo że silnik ma rozruch na ciepło nie odpala. Tutaj raczej czas ma znaczenie. Zauważyłem że przy tych temperaturach pompka od webasto cyka dużo szybciej ale to chyba normalne.
Na moją logikę to skoro paliwo jest w przewodach , również miedzy filtrem a pompą, a ewidentnie pompowanie gruszką pomaga to w samej pompie nie ma paliwa. Czy może ono uciekać w drugą stronę , na powrót do baku?
Czy też może problem jest jeszcze gdzie indziej. np słabo już z pompą. W filtrze paliwa kilka złotych opiłków, około 5szt.
A jeszcze dodam że ze dwa miesiące temu miałem wymieniany filtr paliwa (włożony firmy mann) i nie jestem pewien czy to podwójne odpalanie nie od tamtego czasu ale tego pewien nie jestem. na pewno problem z całkowitym odpaleniem zaczął się około 2-3 tygodnie później.

Bardzo proszę o podpowiedź i poradę. może ktoś miał ten problem i go rozwiązał. Proszę tylko nie pisać że to pompka w baku paliwa bo jej tam nie ma w tym modelu.

Dziękuję i pozdrawiam
Darek
darekkm
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 12 01 1993
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 407 SW
Silnik: 2.0 HDI 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

09 Sty 2016, 09:49

Musiez zlikwidować nieszczelność układu paliwowego,żadnych bąbelków powietrza nie ma prawa być.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Sty 2016, 14:19

Daj założyć na przewodzie paliwowym zaworek kierunkowy...Koszt zaworka dobrej jakości 35 zł. Paliwo nie będzie ci się cofać przy dłuższym postoju i rano ładnie zapali.
Tak poleciłem sąsiadowi w lagunie 1,9DTI i założył 2 zaworki. Jeden przed pompą ,a drugi za nią. Zasada działania jak w pralce automatycznej i spuszczeniem z niej wody... Wcześniej był w jakimś "serwisie' i wykasowali go 6 stów niczego nie naprawiając ,a wymienili dobre świece żarowe... później posłałem go do kumpla na te zaworki i zapłacił razem z zaworkami 150 zł i po tygodniu stania auta zimą (pracuje poza PL) ,kręci - trach i zawsze chodzi. A pamiętam jak latał do tej pompki pod maską co rano.
Bo widzisz...W takim diesli nie zawsze jest łatwo znaleźć miejsce w jakim rozszczelnił się układ paliwowy i skąd "łyka" powietrze jak stoi. Niestety ,po dłuższym postoju paliwo się cofnie i jak ma silnik zapalić bez ropy..? A tak paliwo jest zawsze i zapala, a jak zapali to podciągnie sobie już kolejne dawki do góry. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sty 2016, 15:09

artur73 napisał(a):Daj założyć na przewodzie paliwowym zaworek
W gruszce są dwa zaworki . Może już czas ją wymienić ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Sty 2016, 11:53

Miałem identyczny problem w Peugeocie 1,6 HDi, tylko że tam chyba jest inny filtr paliwa (filtr wraz z obudową) niż w 2,0 HDi. Po wymianie załapywał, po czym szybko gasł. Filtr był filrmy Delphi, kupiony w dużej sieci motoryzacyjnej w Warszawie. Oddany do reklamacji - reklamacja uwzględniona, oddali mi pieniądze. Tak więc marka filtra nie musi oznaczać, że to na prawdę oryginał ...
Dodam jeszcze, że potem kupiłem w salonie oryginalny filtr Purflux, po jego wymianie problem ustąpił całkowicie.

Oprócz tego istnieją przypadki, że psuje się sama gruszka, może to włśnie ona przepuszcza powietrze ...

Ja spr
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

22 Sty 2016, 17:04

Rzeczywiście czasami w takiej sytuacji pomaga montaż zaworków zwrotnych ale nie usuwa on problemu zapowietrzania. Zdarzają się faktycznie problemy z uszkodzonymi filtrami paliwa i "gruszkami" powodującymi zapowietrzanie się układu.
Być może w tym przypadku należy sprawdzić układ pod wyższym niż pracujące w nim ciśnienie np. wytwarzając je w kontrolowany sposób pompką z manometrem.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan silniki SR20DE / SR20DET / SR20VET
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dobry potencjał do tuningu, dostęp do części zamiennych. Silniki z serii SR20 to jedne z najbardziej uznanych silników Nissana z lat dziewięćdziesiątych ...

22 Sty 2016, 17:59

Witam
Dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie ten filtr i podobna sytuacja dają do myślenia. Dodam że problem ciągle nie rozwiązany. Ale zauważyłem pewną regułę, która jest dla mnie nie zrozumiała. Mianowicie jeśli mam w baku dużo paliwa np 1/2 baku rano odpalam przy obecnych mrozach -5- -7 odpala bez problemu. Gdy poziom w baku jest niski 1/3 lub mniej zaczyna się problem, rano muszę pompować. Zastanawiam się nadal czy w tym wypadku wymienić jednak filtr. W końcu w zasadzie po wymianie go na inny zaczęły się problemy ale to również może być zbieg okoliczności a efekt wywołała temperatura która wtedy zaczęła spadać, bo przypomnę że jak było cieplej było lepiej.
Ehh sam nie wiem co myśleć.
Układ sprawdzony przez mechanika ale przy silniku, do baku nie zaglądał. W czasie pracy żadne bąble nie lecą tylko rano jeśli nie chce zapalić tak jak pisałem. Później czysto, nawet jak paliwa w baku mało. Problem tylko przy zapalaniu

Pozdrawiam
darekkm
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 12 01 1993
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 407 SW
Silnik: 2.0 HDI 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

22 Sty 2016, 18:55

A czy 2,0 HDi 136 KM jest na Boschu czy na Siemensie ? Jeżeli jest na Boschu, to może mieć w baku pompę paliwa niskiego cisnienia, która przepycha paliwo dalej i być może ona zaczyna niedomagać. Wytłumaczone to jest w tym filmiku:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

22 Sty 2016, 22:22

Siemens - brak pompy w baku. Rocznik 2005.
darekkm
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 12 01 1993
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 407 SW
Silnik: 2.0 HDI 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

22 Sty 2016, 22:26

No to pozostaje tylko kwestia lewego powietrza w okolicach obudowy filtra paliwa - wężyki są plastikowe zaciskane na gorąco, zatem marne szanse żeby tam coś zaszło. Ostatnio zmieniałeś filtr paliwa i od tego się zaczęło, więc tu bym szukał przyczyny.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot