Peugeot 5008 THP, błąd silnika

02 Lis 2020, 15:05

Witam, wiem że był wątek na forum Thp silnik błąd. Chce się tylko tutaj poradzić bo już straciłem siły do tego auta. Dwa razy miałe wymieniane turbo, raz rozrzad, oględziny u kilku mechanikòw. Auto traci moc, kopci z tyłu, nie chodzi tylko na 3 garach- wyskakuje błąd silnika. Diagnoza z warsztatu peugeot wymiana silnika na nowy. Pytanie mam takie czy przy uszkodzonym silniku jest to możliwe że auto się samo potrafi naprawić na kilka dni. Bo już miałem tak kilka razy. Czy jest sens wymiany silnika lub jego remonru? Poprostu rozkładam ręce do niego brak mi sił. Moze ktoś ma tak podobnie?
Darek1612
Nowicjusz
 
Posty: 4

02 Lis 2020, 20:58

Nie tylko Tobie brak sił do tego auta, niestety chyba nikt nie potrafi go dobrze zdiagnozować a tak z podstawowych info
Jakie są błędy?
Jakie ciśnienie na cylindrach?
Ciśnienie na listwie wtryskowej?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lis 2020, 00:41

W Holenderskim Peugeot stwierdzono, że silnik do wymiany zużyte tłoki. Sonda lamda, wypadanie zapłonu z tego co pamiętam to są takie błedy. Po którejś z kolei awari auta ciśnienia były sprawdzane było wszystko w porządku. Problem wtryskami tak peugeot twierdził ale tydzień temu auto się samo naprawiło i problem zniknął aż do dzisiaj. Była propozycja wymiany pompy ale gwarancji nikt nie da że to pomoże. Czasem mam uczucie że jak auto jest nie używane przez kilka dni to ładnie chodzi przez krótki czas. Wymiane silnika inni mechanicy nam odradzali że to może wcale nie wyeliminować problemu. Już nie będę pisać o spadaniu mocy przy błedzie silnika itp. bo ten topik już widziałem na forum i w tym aucie jest tak samo. Tyko mnie zastanawia czy jest możliwe żeby auto się tak samo naprawiało przy uszkodzonym silnika. P.s w Nl nie chcą za bardzo robić remont silnika, a w pl za każdym razem turbo tylko robili (2razy). Nawet dawałem propzycje że może sprawdzić silnik uszczelke pod głowicą itd, odpowiedz w tym peugeot to dużo prazy żeby silnik wyciągnąć.
Darek1612
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Lis 2020, 09:15

Napewno nie opłaca się wymieniać na używany, moim zdaniem pownienes znaleźć kogoś kto jednogłośnie może postawić diagnozę a nie ten tłoki ten uszczelkę też coś tam.
Ja zrobiłbym tak dał do kogoś aby skasował błędy odrazu po przyjęciu zlecenia, sprawdziłbym ciśnienie na cilindrach na zimnym i rozgrzanym, świece, ciśnienie paliwa i po jakimś tam czasie pracy sprawdzić błędy. Po takiej weryfikacji można coś tam chociaż mniej więcej wywnioskować.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lis 2020, 11:54

Dzwoniłem do mechanika twierdził, że ten temat sprawdzał i ciśnienie trzymał. Błędy w kółko wracają te same. Decyzja zapadła spróbuje go sprzedać z tą awarią może ktoś bedzie miał wiecej cierpliwości do niego. Pomysły się już wyczerpały jak to rozwiązać. Ja się bujam 4msc od mechanika do mechanika. Trudny temat jest z tym silnikiem, aso zatwierdza wymiane motoru. Poczytałem, dowiadywałem się, że ten temat może to nie rozwiązać. No szkoda auta bo fajne rodzinne, wygodne no ale ile można wytrzymać od garażu do garażu. Wiecej auto jest w warsztacie niż ja go użytkuje.
Darek1612
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Lis 2020, 13:07

ASO bierze najłatwiejsza opcje zawsze a co w przypadku jak Sterownik swiruje lub jest wiązka uszkodzona? Wymienisz silnik i nic to zmieni, jeżeli silnik trzyma kompresję na zimnym i ciepłym silniku to jego wymiana nie ma żadnego sensu, problem leży gdzie indziej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Yeti Adventure - wersja limitowana
    SKODA wprowadziła na rynek limitowaną wersję modelu Yeti – Adventure. Samochód bazuje na wariancie Ambition i dostępny jest ze wszystkimi silnikami. Model Yeti Adventure to kontynuacja oferty wersji specjalnych, ...

03 Lis 2020, 13:34

To sam mechanik nasz stwierdzil w Nl tak jak Pan. Jakiś bezpiecznik wymieniał, przeczyszczał coś tam również konsultował to z mechanikami w Pl co peugeot się zajmują. ASO stwierdziło że wtryski są też uszkodzone, ale auto samo się naprawia i ten problem znika. Auto jest już sprzedane, powiedziałem turbo zrobione, rozrząd i klika tam innych rzeczy. Facet wziął bez problemu z tą awarią silnika, przejechał się stwierdził że ładnie chodzi silnik. No nic może jemu się uda to zdiagnozować lub opcha to dalej. Tak jak pisałem wcześniej szkoda samochodu mogłem wybrać silnik hdif. Myślałem że jak będę go dobrze serwisować to bedzie działać. Peugeot poleciał ostro z tymi silnikami.
Darek1612
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Lis 2020, 13:50

Darek1612 napisał(a):Myślałem że jak będę go dobrze serwisować to bedzie działać.
na ten silnik ta zasada nie działa, mój kolega miał 208 z przebiegiem 20kilku tys i już były czasami dziwne odchyły i rozrząd było słychać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4