Peugeot Partner 2.0 HDI- jezdzi tylko do 2 tys obr, kontrolka silnika

12 Sie 2015, 13:04

Witam,
Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika. Samochód szarpał na wolnych obrotach, natomiast na wysokich pracował bardzo ładnie. Oddałam auto do warszatu. Podłączono go pod komputer- pojawiły się błędy P0190 (sygnał ciśnienia, zwarcie do obwodu pozytywne lub otwarte) i P1517 (silnik immobilizer). Podczas pierwszej jazdy po odbiorze, pracuje na wolnych obrotach ładnie, ale kręci się tylko do 2 tys, na wyższych się dławi. Kontrolka silnika ciągle się świeci. Paliwo jest czyściutkie i tantkowane tylko na statoil. Czy to może być zawór wysokiego ciśnienia?
Pozdrawiam
marbiks
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot Partner I
Silnik: 2.0 HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Sie 2015, 09:50

Jeżeli auto było na warsztacie, zapłaciłaś za naprawę, a usterki nie usunięto, to wróć na warsztat i zgłoś reklamację usługi - zapłaciłaś za coś, co nie spowodowało usunięcia usterki. A za niepotrzebne naprawy metodą prób i błędów, niech płaci warsztat. Ty masz apłacić za to, co było przyczyną usterki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sie 2015, 10:51

:/ Zapłaciłam tylko za czujnik na listwie CR, którego wymiana i tak nic nie zmieniła, za pracę nic, ponieważ wynikło z niej zero rezultatów. Ciekawi mnie właśnie dlaczego nastąpiła odwrotnosc dotycząca szarpania na obrotach.. filtr paliwa nowy, czujnik wysokiego ciśnienia wymieniany 2 lata temu.. pompa paliwa też jest krótko..
marbiks
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot Partner I
Silnik: 2.0 HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Wrz 2015, 21:04

Cześć!

To mój pierwszy post na tym forum, witam!

Mam Partnera 2.0 HDi od nowości czyli od 2002. Jedynka. Zrobiłem nim juz prawie pol miliona, długa historia, moze innym razem, teraz do rzeczy.

Zdarza(ło?) mi sie to samo. Doraźnie pomaga wyłączenie silnika, otwarcie maski i poruszanie taką kostką elektryczną co jest przy kółku na którym jest nawinięta linka od gazu. (Wybaczcie niefachowy język.)
Ale tak na dłużej pomaga solidny przegląd i naprawa wszystkich możliwych usterek. Ja, tak intuicyjnie ;) podejrzewam, że coś jest nie tak z układem chłodzenia. Wcześniej nie działał drugi wentylator, naprawiłem to (w serwisie oczywiście nieautoryzowanym ale porządnym) ale zdaje sie, ze coś jest nie tak z tym przełącznikiem co powinien załączać drugi wentylator gdy silnik sie nagrzewa, planuję to sprawdzić. Doraźnie, gdy silnik za bardzo sie nagrzewa, włączam po prostu klimatyzacje nawet jesli jest niepotrzebna. Trochę to przyjemniejsze rozwiazanie od wcześniejszego: odpalanie ogrzewania na maxa niezależnie od temperatury na zewnątrz ;)

Generalnie teraz, gdy nie dopuszczam by wskazówka temperatury silnika przechylała sie na drugą połowę, problem zniknął.

W ogole to chyba jest tak, ze hak sie zapala lampka silnika i nie można przekroczyć 2 tys obr. to po prostu znaczy, że coś jest nie tak i trzeba do serwisu.

Oczywiście ja tylko opisuję swoje doświadczenia, nie wiem czy to pomoże, jednym z moich ulubionych powiedzeń o samochodach francuskich jest to, że tu elektronika żyje własnym życiem :)
adampartner
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 14 04 1988
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Peugeot Partner Mistral
Silnik: 2.0 HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Wrz 2015, 12:21

Szukałbym najpierw w obrębie czyli:zawór wysokiego ciśnieni,EGR oraz przepływomierz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Wrz 2015, 08:49

Do wymiany okazał się przepływomierz.
marbiks
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot Partner I
Silnik: 2.0 HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Czy warto rozszerzyć ubezpieczenie samochodu OC o AC?
    Czy warto rozszerzyć ubezpieczenie samochodu OC o AC, skoro autocasco wiąże się z dodatkowym kosztem? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, przeglądając oferty. Tym bardziej że podczas gdy ubezpieczenie OC (odpowiedzialności ...