Peugetot 406 1,9 TDS - problem z rozruchem

09 Wrz 2007, 19:23

hej

pozdrawiam wszystkich forumowiczow...


Mam ciekawy problem z rozruchem mojego Peugota 406 1,9 TDS (nie HDI), 1998, przebieg ok. 110tys km.


Otoz, czasem mam problem z uruchomieniem silnika.
Nie zdarza sie to czesto - srednio raz na 2 tygodnie samochod nie chce odpalic. Kreci i kreci ale nie chce odpalic. Raz nawet zdarzylo sie ze po 6-7 probach wysiadl akumulator i trzeba bylo go na popych - odpalil bez zadnego problemu...


Czy to normalne ze po 6-7 probach siadl akumulator?

Dodam, ze kiedy wystepi juz problem z odpaleniem mam na to sposob. Musze wtedy przekrecic kluczyk w pozycje start zaraz po zgasnieci lampek testu silnika i rozgrzaniu swiec. Wtedy udaje sie go uruchomic. Jesli przytrzymam dluzej na starcie systemu to od razu problem z odpaleniem.

Co moze byc przyczyna?

1. slaby akumulator? - dodam ze zazwyczaj ladnie odpala

2. swiece zarowe?

3. rozrusznik?

4. a moze problem z wtryskiwaczami - jak juz odpale to chodzi bardzo ladnie.....


Oprocz wyzej opisanego problemu wszystko chodzi ladnie. nie kopci zbytnio (czasem sie 'przewietrza'), nie bierze duzo oleju - jakis litr na 10tys km, spalanie tez w normie - na 10 litrach robie 160km..
guFy
Peugeot 406 1,9 TDS 1998
przebieg 73tys mil
gufy
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Manchester
  • 10 Wrz 2007, 09:08

    Nie napisałes czy problemy z uruchomieniem silnika są na zimnym,ciepłym silniku czy nie ma to znaczenia?Jeżeli nie ma to znaczenia,to na myśl nasuwa mi się akumulator.Jest chyba troszkę słaby,skoro po 6 próbach pada akumulator(oczywiście zalezy to od tego,jak długo kręcisz rozrusznikiem :) ).Może być,że jak masz słaby akumulator,to po rozgrzaniu świec kilka razy pod rząd,akumulator poprostu siada.Przyczyną słabego akumulatora może być jego zasiarczenie(naturalne zużycie) lub za mały prąd ładowania.Żeby to sprawdzić musisz zmierzyć napięcie ładowania,które powinno wynosić na włączonych światłach mijania około 14,0 - 14,4V max przy obrotach około 2000.Jeżeli ładowanie jest ok,to trzeba zmierzyć gęstość elektrolitu.Obie czynności nalezy robić po dłuższym postoju samochodu(np. po 2,3 godzinach).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Wrz 2007, 20:43

    Hej

    No wlasnie nie ma znaczenia czy silnik cieply czy zimny...
    Jak wczesniej napisalem zdaza sie to bardzo rzadko. Dlugo silnikiem nie krece - jak juz czuje ze nie odpali po 2-3 sekundach daje spokoj, wylaczam calkowicie wszystkie systemy i probuje ponownie po 10sek.

    Dodam jeszcze ze zawsze przed przekreceniem w pozycje start (po rozgrzaniu swiec) wcisne raz lub dwa pedal gazu zeby wpompowac troche ropy... Troche to pomaga (albo mi sie tylko wydaje)

    Niestety nie mam mozliwosci pomiarow napiecia ladowania wiec chyba kupie nowy akumulator...

    Pozdrawiam i bardzo dziekuje
    guFy
    Peugeot 406 1,9 TDS 1998
    przebieg 73tys mil
    gufy
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Manchester

    10 Wrz 2007, 22:01

    Dobra rada - zanim zainwestujesz około 200 zł w nowy akumulator,moim zdaniem lepeij najpierw zainwestować 25 zł w uniwersalny miernik,którym zmierzysz napięcie ładowania i parę złotych w areometr,którym zmierzysz gęstość elektrolitu.Wydetek prawie żaden,a obie te rzeczy napewno przydadzą ci się w przyszłośći.A doradzam tak dlatego,że powodem rozładowywanie się akumulatora,może być słabe ładowanie.Okaże się,że akumulator jest jeszcze dobry,a trzeba zainwestować w układ ładowania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Wrz 2007, 16:14

    Po pierwsze to czyszczenie klem, przewodów masowych od aku i głównego + od alternatora. Jeśli to nie pomoże, może któryś znajomy ma miernik, to odpalcie auto, ustaw na U- zakres 20V. Przyłóż do zacisków aku, przygazuj auto do 2000 i sprawdź czy masz ok 14V. Następnie to samo na światłach. Jeśli na światłach na wyższych obrotach nie uzyskasz ok 14V, to uszk, układ ładowania. Możesz jeszcze zmierzyć czy jednakowe napięcie jest na kablu od alternatora, który idzie do + akumulatora, na obu jego końcach.
    Do wymiany regulator napięcia lub diody prostownicze w alternatorze.
    CARINA II 16V 4A-FE
    dgolf
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Praktyczny mały samochód hybrydowy
      Samochody z alternatywnymi napędami od lat systematycznie zyskują na popularności, a prym w tym segmencie wiodą tańsze i bardziej praktyczne od samochodów elektrycznych modele z napędem hybrydowym. Ile kosztuje ekologia? ...