REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Czy przy 100 stopniach włącza się wentylator? Rozumiem, że te parametry wartości temperatury podajesz patrząc na wskaźnik temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej?paulinas1 napisał(a):Mechanik twierdzi, że już wszystko jest w porządku natomiast auto nie trzyma 90 st. Podczas jazdy temperatura waha się między 80-90st, w korku wzrasta do 100st i przy ruszeniu zbija się do okolic 90
Zgadza się bo wskazówka powinna praktycznie stać jednostajnie gdy temperatura w układzie waha się od granicy otwarcia termostatu do włączenia wentylatora chłodnicy (mogą wystąpić niewielkie wahania ale nie powinny być one praktycznie zauważalne przez kierowcę jak układ działa prawidłowo).paulinas1 napisał(a):Nie słyszałam od znajomych czy rodziny, aby właśnie w ich samochodach temperatura się wahała
Pewnie włączył się wtedy wentylator?paulinas1 napisał(a):Po pięciu minutach lekko obniżyła się poniżej i tak już została
Obserwuj co się dzieje szczególnie jak stoisz w korku ale myślę że na razie nie ma się co tu rozczulać jak silnik pracuje poprawnie i nie wyrzuca nigdzie płynu chłodniczego. Rozumiem że ogrzewanie działa normlanie?paulinas1 napisał(a):Stałam teraz 10 min z włączonym silnikiem, wskazówka przez pierwsze 5 min była równo na 90 st.
No ale czasem lepiej dmuchać na zimne niż później wydawać kupę kasy na naprawępaulinas1 napisał(a):hmmm no zauważyłam sporo rzeczy, choć mechanik do którego jeżdzę ma mnie dosyć i mówi, że jestem za bardzo przewrażliwiona.
Zobacz czy jak otworzysz maskę to tam też tak śmierdzi. Raczej płyn chłodniczy nie ma zapachu, może masz gdzieś olej na silniku i po rozgrzaniu pojawia się jego woń.paulinas1 napisał(a):Druga sprawa, jeżeli samochód nagrzeje się powiedzmy do 70-80 st zaczynam czuć smród, określiłabym to zapachem nagrzanego silnika, albo nagrzanej jakieś cieczy.
Tu może być zapchana nagrzewnica która nie mając pełnego drożnego przelotu nie nagrzewa się tak jak powinna.paulinas1 napisał(a):Martwi mnie też to, ze samochód osiąga 90 st, ale zauważyłam, że powietrze z wentylatora już ni leci takie gorące jak wcześniej, Jest powiedziałabym letnie.
Tu problem może być z jakiś brudem który dostał się do łopatek wentylatora jak liście i kurz lub też szczotki silnika wentylatora są już na wykończeniu.paulinas1 napisał(a):jak włączę ogrzewanie na większe obroty niż 1, to coś mi świerszczy głośno i słyszę cykanie tego wentylatora
Dużo zrobiłaś km od ostatniej regulacji?paulinas1 napisał(a):mechanik od razu podkręcił mi luzy zaworowe, bo klepało mi pod maską mocno. Przez jakiś czas była cisza, teraz widzę że znowu zaczyna klepać głośniej.
Nie jak coś się posypie bo wtedy może być już za późno tylko wtedy kiedy będzie je już słychać. To będzie najwyższy czas na regulację.paulinas1 napisał(a):Od regulacji zaworów przejechałam około 3500 km. Na razie będę jeździć, jak się coś posypie to zrobie
W przypadku samej okładziny nie powinno być jej mniej niż około 3mm wtedy należy wymienić klocki. Jak msz okładzinę ścierną na klocku 1cm czyli 10mm to jeszcze masz sporo bezproblemowej jazdy przed sobą.paulinas1 napisał(a):Może głupie pytanie zadam, ale czy 1cm klocka hamulcowego to dużo?