Piana w zbiorniczku płynu chłodniczego Audi A3 8L

11 Maj 2021, 16:30

Witam, co może oznaczać pojawienie się piany w zbiorniczku płynu chłodniczego w Audi A3 8L 1.8t 150KM?
Na zimnym silniku piany jest tylko troszkę, jednak po przejechaniu ok. 10KM jest jej dużo więcej. Przy odkręcaniu korka słychać syczenie (wysokie ciśnienie).
Zdjęcie
Zdjęcie

Co to może oznaczać? Według tego co czytałem to prawdopodobnie uszczelka ale ile ludzi tyle opini.
Daker
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: brak

11 Maj 2021, 18:05

Kolejny objaw - kopcenie na biało przy odpalaniu (przy 28 st. C na zewnątrz - wilgoć odpada).
Daker
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: brak

11 Maj 2021, 18:17

Zrób test na spaliny w płynie chłodzącym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Maj 2021, 18:55

Właśnie zamówiłem, dam znak za kilka dni.
Daker
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: brak

12 Maj 2021, 13:04

Panowie podepnę się do rozmowy. Czy takie testy za każdym razem są miarodajne?
hopusek
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 20
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Maj 2021, 13:15

hopusek napisał(a):Czy takie testy za każdym razem są miarodajne?
Zawsze jak nie masz pewności dobrze jest wykonać test dwa trzy razy ale mi się jeszcze nie zdarzyło żeby wyszedł pozytywny jak z układem było wszystko ok. Trochę tych testów zrobiłem nie tylko z ciekawości na różnych samochodach.

Daker napisał(a): Przy odkręcaniu korka słychać syczenie (wysokie ciśnienie).
Zawsze na ciepłym układzie będzie większe ciśnienie.

Daker napisał(a):Kolejny objaw - kopcenie na biało przy odpalaniu (przy 28 st. C na zewnątrz - wilgoć odpada).
To wskazuje już dosyć jednoznacznie na UPG ale warto potwierdzić to testem. Kopci tylko przez chwilę po odpaleniu? Nie masz problemów z odpalaniem zimnego silnika i czy po odpaleniu od razu pracuje równo?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10181
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Salon Volvo 100 km od koła podbiegunowego
    Samochody Volvo od ponad 85 lat powstają w Szwecji, kojarzącej się z surowym, polarnym mrozem i śniegiem. Najdalszy salon tej marki znajduje się w miasteczku Gällivare . Miejscowi twierdzą, że to tylko 4 godziny drogi ...

12 Maj 2021, 21:20

Rokiko napisał(a):Zawsze na ciepłym układzie będzie większe ciśnienie.

Płyn jest zagotowany, bulgota - no i ta gęsta piana się pojawia.
Rokiko napisał(a):Kopci tylko przez chwilę po odpaleniu?

Tak, trwa to kilka sekund, po czym działa w porządku.
Rokiko napisał(a):Nie masz problemów z odpalaniem zimnego silnika i czy po odpaleniu od razu pracuje równo?

Nie ma problemów, tak pracuje równo od odpalenia.
Daker
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: brak

13 Maj 2021, 08:32

Może być też głowica pęknięta.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Maj 2021, 08:40

Wygląda na to że płyn chłodniczy przedostaje się do komory spalania w momencie kiedy cały układ stygnie, wtedy nieszczelność pewnie się minimalnie powiększa co pozwala na przedostawanie się płynu i po odpaleniu kopci na biało przez chwilę. Podczas pracy ciśnienie nie pozwala na przedostawanie się płynu w tą stronę tylko spaliny idą do układu chłodzenia stąd to bulgotanie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10181
Zdjęcia: 35

13 Maj 2021, 10:54

Zrobiłem test i wygląda to tak (wg. instrukcji zielony lekkie uszkodzenie, zółty poważniejsze).
Zdjęcie
Zdjęcie

Czy to już ewidentnie wskazuje na UPG? Dzwoniłem do mechanika i wskazał, że może to być także chłodnica oleju.
Daker
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: brak

13 Maj 2021, 11:13

Daker napisał(a):Dzwoniłem do mechanika i wskazał, że może to być także chłodnica oleju.
Tylko że tester wykrywa CO2, a w przypadku uszkodzenia chłodnicy pojawi ci się olej w układzie chłodzenia ale CO2 nie będzie. Nie będzie też bulgotania i dużego ciśnienia wyższego niż normalne. Dodatkowo nie będzie kopcenia na biało przy odpalaniu.

Zrób sobie jeszcze jeden test na rozgrzanym układzie i zobaczysz czy Ci się pokryje z tym czy wyjdzie coś innego.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10181
Zdjęcia: 35

13 Maj 2021, 11:33

Rokiko napisał(a):Zrób sobie jeszcze jeden test na rozgrzanym układzie i zobaczysz czy Ci się pokryje z tym czy wyjdzie coś innego.

Robiłem to na rozgrzanym właśnie.

Czy powstawanie piany nie jest skutkiem zmieszania płynu chłodniczego z olejem? Czy jednak nie ma szans że to chłodnica oleju?

Auto mam dopiero od tygodnia, aż nie chce się wierzyć, że ktoś by coś takiego wcisnął...

Jeszcze jedna uwaga od mechanika - stary, brudny płyn (dawno nie był wymieniany) + zapowietrzenie układu - choć osobiście wydaje mi się, że skoro test wykrył CO2 to chyba sama wymiana płynów tu nic nie pomoże.
Daker
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: brak

13 Maj 2021, 16:10

Masz spaliny w układzie, nie ma co śledztwa robić i domysłów tylko silnik do roboty
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Maj 2021, 17:43

To teraz pytanie, ile może to kosztować orientacyjnie?
Zastanawiam się, czy starać się o odstąpienie od umowy z racji wad ukrytych czy to przeboleć i zrobić.
Daker
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: brak

13 Maj 2021, 18:06

ok 1500zł będzie Cie to kosztowało o ile głowica nie jest pęknięta
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4