Płyn chłodniczy (koncentrat) do Hyundaia Elantry 2016 2.0L, 147 KM USA

16 Maj 2021, 14:52

Cześć wszystkim.
Jestem kompletnym laikiem w sprawie serwisowania auta, ale muszę dolać trochę płynu chłodniczego. Samochód to Hyundai Elantra z silnikiem:
- 2.0L, 147 HP, 132 lbs-ft Torque , DOHC 4-Cylinder INCLUDED Dual Continuous Variable Valve Timing.

W instrukcji znalazłem następującą informację odnośnie zalecanego płynu:
- ethylene-glycol with phosphate based coolant.

Co w wolnym tłumaczeniu daje nam płyn chłodniczy na bazie glikolu etylenowego z domieszką fosforanów.

Chętnie poznam wasze opinie na temat odpowiedniego płynu do tego auta. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli.
thardy96
Nowicjusz

Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 07 05 2014
Auto: Nie mam

17 Maj 2021, 08:32

thardy96 napisał(a):Co w wolnym tłumaczeniu daje nam płyn chłodniczy na bazie glikolu etylenowego z domieszką fosforanów
Dokładnie to tak wychodzi. Płyn chłodniczy który zaleca producent to glikol etylenowy z chłodziwem na bazie fosforanów.

Jakiego koloru masz płyn w układzie chłodzenia?

Samochód masz w miarę świeży a płyny IAT na bazie fosforanów były stosowane w starych samochodach gdzie nie było aluminiowych chłodnic itd.

Nie masz innych oznaczeń co do płynu w książce lub instrukcji obsługi? Moim zdaniem w tym przypadku najlepiej szukać płynu chłodniczego typu HOAT. Sprawdziłem z ciekawości jaki płyn zaleca Prestone do tego silnika i wyszło "Prestone Asian Vehicles (Green) Antifreeze + Coolant".
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

17 Maj 2021, 09:52

To całe info jakie jest w instrukcji:
The engine in your vehicle has aluminum engine parts and must be
protected by an ethylene-glycol
with phosphate based coolant to
prevent corrosion and freezing.
thardy96
Nowicjusz

17 Maj 2021, 10:22

W takim razie moim zdaniem spokojnie możesz użyć takiego płynu Prestone [link do oferty na Allegro wygasł]
Rokiko
Forumowicz VIP

19 Maj 2021, 15:39