Płyn chłodniczy (koncentrat) do Hyundaia Elantry 2016 2.0L, 147 KM USA

16 Maj 2021, 14:52

Cześć wszystkim.
Jestem kompletnym laikiem w sprawie serwisowania auta, ale muszę dolać trochę płynu chłodniczego. Samochód to Hyundai Elantra z silnikiem:
- 2.0L, 147 HP, 132 lbs-ft Torque , DOHC 4-Cylinder INCLUDED Dual Continuous Variable Valve Timing.

W instrukcji znalazłem następującą informację odnośnie zalecanego płynu:
- ethylene-glycol with phosphate based coolant.

Co w wolnym tłumaczeniu daje nam płyn chłodniczy na bazie glikolu etylenowego z domieszką fosforanów.

Chętnie poznam wasze opinie na temat odpowiedniego płynu do tego auta. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli.
thardy96
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 07 05 2014
Auto: Nie mam

17 Maj 2021, 08:32

thardy96 napisał(a):Co w wolnym tłumaczeniu daje nam płyn chłodniczy na bazie glikolu etylenowego z domieszką fosforanów
Dokładnie to tak wychodzi. Płyn chłodniczy który zaleca producent to glikol etylenowy z chłodziwem na bazie fosforanów.

Jakiego koloru masz płyn w układzie chłodzenia?

Samochód masz w miarę świeży a płyny IAT na bazie fosforanów były stosowane w starych samochodach gdzie nie było aluminiowych chłodnic itd.

Nie masz innych oznaczeń co do płynu w książce lub instrukcji obsługi? Moim zdaniem w tym przypadku najlepiej szukać płynu chłodniczego typu HOAT. Sprawdziłem z ciekawości jaki płyn zaleca Prestone do tego silnika i wyszło "Prestone Asian Vehicles (Green) Antifreeze + Coolant".
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35

17 Maj 2021, 09:52

To całe info jakie jest w instrukcji:
The engine in your vehicle has aluminum engine parts and must be
protected by an ethylene-glycol
with phosphate based coolant to
prevent corrosion and freezing.
thardy96
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 07 05 2014
Auto: Nie mam

17 Maj 2021, 10:22

W takim razie moim zdaniem spokojnie możesz użyć takiego płynu Prestone [link do oferty na Allegro wygasł]
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35

19 Maj 2021, 15:39

Cześć. Sorry, że zawracam wam jeszcze głowę, ale mam jedno pytanie jeszcze, a nóż będzie ktoś wiedział. Miałem problem z doborem filtra kabinowego, ponieważ wysokość filtra dobranego w sklepie po VINie jest trochę mniejsza niż obecnie używany. Mówimy tu o 7.5 mm różnicy. Orientujesz się może czy taki luz nie jest zbyt duży?
thardy96
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 07 05 2014
Auto: Nie mam

19 Maj 2021, 15:47

Nie powinno być luzu na obwodzie filtra bo wtedy powietrze może przepływać taką szparą przez co nie będzie częściowo filtrowane. Inaczej by było jak by chodziło o grubość filtra tu taka rożnica nie powinna zrobić problemu.

Jeżeli po VINie tak wyszło to warto zmierzyć dokładnie ten stary filtr i zapisać obie jego wymiary. Później sprawdzić również inne filtry do tego modelu porównując ich wymiary.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gdzie nie warto tankować LPG? Wysokie ceny Autogazu!
    Miałem okazję w weekend wybrać się w góry a dokładniej w Karkonosze. Podróż oczywiście z Warszawy trasą A2 następnie A1 i S8, a dalej kawałek A4. Ceny w Warszawie LPG były na poziomie 2,10 - 2,18zł. Jednak na ...
    Czy agresja na drodze może być zaraźliwa?
    Nieprzyjemne gesty, nadmierne używanie klaksonu, zajeżdżanie innym drogi czy naciskanie na innych kierowców przez jazdę zbyt blisko – to wszystko nie tylko stwarza zagrożenie i brak szacunku, ale może również ...

19 Maj 2021, 15:58

Właśnie chodzi mi o grubość. Może źle napisałem. Filtr jest za chudy po prostu :D. Na długość i szerokość brakuje mu tylko po milimetrze to myślę, że nie tak duży problem, ale nie wiem co z tą grubością (wysokością).
thardy96
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 07 05 2014
Auto: Nie mam

19 Maj 2021, 16:05

No to nie powinno być problemu :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35

19 Maj 2021, 16:07

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
thardy96
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 07 05 2014
Auto: Nie mam