Pierwsze autko 11-15 tys. Dosc "żwawe"

04 Sty 2010, 23:13

Od znajomych, jeżdżą to chyba wiedzą nieprawdaż? i Omega mu bierze 12-13l/100km podobnie jak Vectra. A nie wierze ci że 3,2 litra pali ci 8l ma trasie to jest śmieszne, ja mam 2,0l i pali mi ok. 14 l/100km gazu i PB podobnie.(dane na miasto)
Servis Calibra
mikas24
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 222
Miejscowość: Zawiercie

04 Sty 2010, 23:24

mikas24 napisał(a):Od znajomych, jeżdżą to chyba wiedzą nieprawdaż? i Omega mu bierze 12-13l/100km podobnie jak Vectra. A nie wierze ci że 3,2 litra pali ci 8l ma trasie to jest śmieszne, ja mam 2,0l i pali mi ok. 14 l/100km gazu i PB podobnie.(dane na miasto)


niewiem czy wiesz ze istnieje taki parametr jak zuzycie silnika? tj. ta omega moze miec silnik i podzespoly odpowiadajace za ekonomie w lepszym stanie niz ten 2,5v6, np.moga byc umierajace sondy lambda ktore falszuja ilosc potrzebnego paliwa podawanego do cylindra i wiele innych czynnikow....

twoj samochod to przyklad silnika nieprofesjonalnie wyzylowanego czyt. stara konstrukcja, ktora zre paliwo jak smok, dlaczego moj ma pali 8 na trasie a twoj wchodzi na 14? 2 powody:
1 moze byc zajezdzony tak ze silnik sie poprostu konczy
2 pilujesz strasznie silnik i kiedy ja mam ok 2700 obrotow przy 120km/h twoj samochod na ostatnim biegu dlawi sie w okolicach 4000
wogole co ty masz za silnik? ja mam w kia clarus silnik mazdy 2,0 133KM i jak niewyobrazalnie go paluje to spali mi maksymalnie 12 na 100
halsky11
 

05 Sty 2010, 16:36

Ja bym rozglądał się za preludą nawet mogłaby być i 2.0 bo to i tak już fajnie jedzie, Jeśli e36 to tylko 323 albo 328 bo to pali tyle samo co mniejsze pojemności, Ale jak dla mnie to i tak jest to auto dla buraków. A jeśli bardziej widzą ci się hatchbacki to bierz mg zr 160, a nie golfa czy a3. Vectra dobra, fajnie się nią jedzie, 1.6 też potrafi ale tylko z kierowcą. 2.5 ponoć nie jest smokiem.
shrekinho90
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: POZNAŃ

06 Sty 2010, 00:17

shrekinho90 napisał(a):Jeśli e36 to tylko 323 albo 328 bo to pali tyle samo co mniejsze pojemności, Ale jak dla mnie to i tak jest to auto dla buraków


Hehe, odezwał się kolega z Audi :razz: Przyganiał kocioł garnkowi, ostatnimi czasy z tego co zaobserwowałem na polskich drogach BMW jest mniej buraczane niż Volkswageny i Audi a także agresywne Fordy kombi z anteną CB na dachu (nie mam nic do CB, sam używam, ale jakimś dziwnym cudem Ford kombi+CB=120 po mieście).

Za tą kwotę 11-15 tys. nie kupisz mało awaryjnego, mocnego samochodu w dobrym stanie... Ponieważ jeździsz głównie po mieście to duża moc nie jest potrzebna, no chyba że chcesz palić gumy spod każdych świateł, pomijając już że to wieśniackie, bierz wtedy faktycznie kup sobie stację benzynową i warsztat naprawczy :wink:

Zamiast montować gaz do silnika powyżej 2 litrów, kup jakiś mniejszy, na gazie i tak masz mniejsza moc więc 2.0 na gazie będzie pewnie wolniejszy niż 1.8 bez. Gdy podjeżdża jakieś fajne mocne auto na stację i zamiast lać jakąś Vervę 98 Superpower jedzie do LPG to żal d... ściska :wink:

Może jestem wybredny, ale z aut które wymieniłeś do miasta żadnego bym ci nie polecił... No może e36 max 2.0 albo Vectrę 1.6 w wersji oszczędnej, oba mają w zupełności wystarczającą moc na miasto a i w trasie nie będzie zadyszki, dużo tanich części, prezentują się całkiem przyzwoicie, szczególnie BMW.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

06 Sty 2010, 00:24

mikas24 napisał(a):A nie wierze ci że 3,2 litra pali ci 8l ma trasie to jest śmieszne, ja mam 2,0l i pali mi ok. 14 l/100km gazu i PB podobnie.(dane na miasto)


Albo jeździsz z gazem wciśniętym z podłogę i obrotami na czerwonym polu, albo twój silnik jest bliski bycia trupem. Mi 2.0 z trochę większą mocą w Accordzie palił po mieście 9l/100km przy oszczędnej, a 11 przy ostrej jeździe
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

06 Sty 2010, 06:24

Panowie i panie jest coś takiego jak stosunek mocy do masy, więc ta Integra pomimo "dużego" silnika pali na trasie mało, potrzebnej mocy do utrzymania tego auta na odp. obr. jest wystarczająco przy niskich obrotach, a ktoś kto ma 1,6 przy tej samej pr. bardziej żyłuje.
Ja ma 2,0T BP oczywiście i po mieście jeżdżąc "emerytem" spalanie 10-10,5 normalna jazda 12,5-13l, a na trasie z palcem w d... 7l
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Spider
    Renault Spider to samochód sportowy, który stawiał na mocne wrażenia z jazdy. Już podczas prezentacji na salonie w Genewie w 1995 roku Spider wywołał zaskoczenie i zadziwienie. Opracowany przez Renault Sport ...

06 Sty 2010, 11:55

No może e36 max 2.0 albo Vectrę 1.6 w wersji oszczędnej, oba mają w zupełności wystarczającą moc na miasto a i w trasie nie będzie zadyszki, dużo tanich części, prezentują się całkiem przyzwoicie, szczególnie BMW.


z tym sie nie zgodze 1,6 w budzie ktora wazy prawie 1300kg to niejest oszczednosc tylko taki zarcik konstruktora;) to ma dawac zludne poczucie oszczednosci, czyli wersja dobrego samochodu dla ubozszej klienteli, teraz do duzych i zacnych wozow wsadza sie male silniki zeby kazdy burak mogl powiedziec patrzcie ja mam ........(marke sobie wpiszcie) a pod maska silniczek 1,5(1,9tdi) z dychawiczna moca 90km jak na blisko 1,5 tony zlomu
halsky11
 

06 Sty 2010, 11:58

artj napisał(a):Panowie i panie jest coś takiego jak stosunek mocy do masy, więc ta Integra pomimo "dużego" silnika pali na trasie mało, potrzebnej mocy do utrzymania tego auta na odp. obr. jest wystarczająco przy niskich obrotach, a ktoś kto ma 1,6 przy tej samej pr. bardziej żyłuje.
Ja ma 2,0T BP oczywiście i po mieście jeżdżąc "emerytem" spalanie 10-10,5 normalna jazda 12,5-13l, a na trasie z palcem w d... 7l


nie integra tylko legend;) a z tym ze masz samochod mocno wyzylowany jak na konstrukcje silnika tj 102 KM z litra paliwa , to absolutnie niewierze w twoje wyniki spalania;) na biegu jalowym ten samochod moze lyka 7l :grin:
halsky11
 

07 Sty 2010, 15:00

halsky11 napisał(a):z tym ze masz samochod mocno wyzylowany jak na konstrukcje silnika tj 102 KM z litra paliwa , to absolutnie niewierze w twoje wyniki spalania;) na biegu jalowym ten samochod moze lyka 7l :grin:

Zastanów się co piszesz, potem pisz!
Twój na biegu jałowym łyka 7l/h? :shock:
10x pomyśl zanim coś napiszesz!
w takim razie twój musi palić 2x więcej idąc twoim tokiem rozumowania, jeszcze byś się zdziwił jak mało pali takie wiekowe auto z turbiną i "wyżyłowaniem" jak to określiłeś. I wytłumacz Mi co ma wyżyłowanie silnika (oczywiście jeżeli chodzi o moc), a spalanie. WV wypuścił silnik benzynowy 1,4 o ile się nie myle BI-turbo moc coś ok.170KM, spalać ma wg. danych jakieś 5-5,5l/100 cykl mieszany lub miasto (również nie pamiętam dokładnie), więc napisz jak to się ma wyżyłowanie a spalania?
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

07 Sty 2010, 16:01

artj napisał(a):
halsky11 napisał(a):z tym ze masz samochod mocno wyzylowany jak na konstrukcje silnika tj 102 KM z litra paliwa , to absolutnie niewierze w twoje wyniki spalania;) na biegu jalowym ten samochod moze lyka 7l :grin:

Zastanów się co piszesz, potem pisz!
Twój na biegu jałowym łyka 7l/h? :shock:
10x pomyśl zanim coś napiszesz!
w takim razie twój musi palić 2x więcej idąc twoim tokiem rozumowania, jeszcze byś się zdziwił jak mało pali takie wiekowe auto z turbiną i "wyżyłowaniem" jak to określiłeś. I wytłumacz Mi co ma wyżyłowanie silnika (oczywiście jeżeli chodzi o moc), a spalanie. WV wypuścił silnik benzynowy 1,4 o ile się nie myle BI-turbo moc coś ok.170KM, spalać ma wg. danych jakieś 5-5,5l/100 cykl mieszany lub miasto (również nie pamiętam dokładnie), więc napisz jak to się ma wyżyłowanie a spalania?


chyba nie wyczules drobnej ironii z tymi 7l :wink: wiadomo ze zaden samochod tyle na biegu jalowym nie ciagnie...

smochody z turbo zawsze pala ok 30% wiecej niz samochody z ta sama pojemnoscia bez turbiny, niewiem czy musze ci tlumaczyc takie proste rzeczy? jesli podawane jest wiecej powietrza do komory spalania to i trzeba zwiekszyc ilosc paliwa aby mieszanka niebyla za bogata, twoj silnik bez turbiny pali ogromne ilosci paliwa jak na swoja pojemnosc i ty chcesz mi wmowic ze po zalozeniu turbo to spalanie ci stanelo w miejscu czy moze sie zmniejszylo?? naprawde jestem juz zaduzy zeby wierzyc w bajki i malym spalaniu :cool:

dla twojej wiadomosci po 1 silnik tsi to konstrukcja twin charger czyli polaczenie malutkiej turbinki i malego kompresora, a nie twin-turbo gdzie wystepuja dwie turbiny,po 2 to nowatorska konstrukcja i mi nie wciskaj farmazonow ze twoja leciwa calibra moze dorownywac spalaniem nowej jednostce z wysoka technologia..., po 3 spalanie tego silnika okresla sie na 7,4L/100km a ze producent podaje zawsze spalanie na trasie zeby zwiesc klientow to spodziewalbym sie w tym samochodziku ok 10-11 l faktycznego spalania w cyklu miejskim przy wymaganej dla tego typu jazdy dynamice

w sumie jestem ciekawy ile taki silnik wytrzyma bo takie obciazenia rzedu 22bar cisnienia na tlok to niezly kop dla takiej malej jednostki...

a jesli niewiesz jak zylowanie silnika ma sie do spalania do powiem ci ze niechce mi sie tlumaczyc ci na obrazkach, moze zapytaj wlascicieli supry twin turbo z pelnym setem dodatkow czy spala tyle samo co wersja wolno ssaca.... jesli nie to poczytaj madre ksiazki
halsky11
 

07 Sty 2010, 18:13

1) Na pisz ile pali moja jednostka bez turbo? bo jestem ciekaw twojej odp. bo te ogromne ilości na prawde ciekawią mnie?
po 2) o 30% to zwiększa się sprawność silnika a nie spalanie
3) z tego wynika że sam sobie zaprzeczasz i twój pali min 10l na trasie a po mieście szkoda mówić i faktycznie CPN masz koło domu, poczytaj co napisałeś i się ustosunkuj do wcześniejszych wypowiedzi.
4) czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z uturbionymi jednostkami? bo czytając twoje wypowiedzi mam wrażenie że rozmawiam z Amerykaninem z lat 60-70 gdzie wierzono i twierdzono że jedynie przez zwiększenie poj. można zwiększyć moc. Kolego rozczaruje cie żyjemy w XXI wieku, a końcówka XX w. również nie próżnowała i uturbione jednostki nie dość że były wytrzymałe to jeszcze w dodatku "oszczędne", nie znasz auta nie miałeś okazji przejechać się a opowiadasz brednie!
Na trasie 7l do 120Km/h bez gwałtownych przyśpieszeń (i tak lepszych jak 1,6), skrzynia 6 biegowa nie 5, moment przy pr. obr. ~2000 mam prawie 170Nm a przy 2500 obr/min 210Nm więc nie trzeba żyłować do odcinki aby się odepchnąć, a co za tym idzie spalanie również idzie w duł.
O silniku WV pisałem że nie jestem pewien bo dawno już to czytałem.
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

07 Sty 2010, 20:13

ACSznycel napisał(a):
Hehe, odezwał się kolega z Audi :razz: Przyganiał kocioł garnkowi, ostatnimi czasy z tego co zaobserwowałem na polskich drogach BMW jest mniej buraczane niż Volkswageny i Audi a także agresywne Fordy kombi z anteną CB na dachu


Nie mam Audi, i nie bede miał żadnego VAG'a. Mam Rovera 25 i jestem dumny.
shrekinho90
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: POZNAŃ

08 Sty 2010, 00:11

A to mnie zmyliło to co masz w profilu widocznym tutaj: Ałdi cztery-dwa kłatro :razz: Rover 25 fajne auto, szczególnie w środku beżowo-czarny (na zewnątrz mi nie podchodzi), kumpel ma takiego stąd wiem :razz:

A o tym turbo nie turbo to dajcie już spokój, takie dywagacje "będzie ci spalał tyle i tyle" "a golf 1.4 TFSI tysiąc pięćset koni spala 3,2l/100km przy agresywnej jeździe" są bez sensu, spalanie w większości zależy od kierowcy i stylu jazdy, często nawet ludzie nie są świadomi że bez trudu mogą je obniżyć/podwyższyć o 1 litr (ostatnio długo czasu tłumaczyłem znajomemu że klimatyzacja wyżera od pół litra do litra na sto jak jest włączona, do tej pory chyba mi nie wierzy że zwiększa spalanie)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

08 Sty 2010, 00:16

ACSznycel napisał(a):A to mnie zmyliło to co masz w profilu widocznym tutaj: Ałdi cztery-dwa kłatro :razz: Rover 25 fajne auto, szczególnie w środku beżowo-czarny (na zewnątrz mi nie podchodzi), kumpel ma takiego stąd wiem :razz:

A o tym turbo nie turbo to dajcie już spokój, takie dywagacje "będzie ci spalał tyle i tyle" "a golf 1.4 TFSI tysiąc pięćset koni spala 3,2l/100km przy agresywnej jeździe" są bez sensu, spalanie w większości zależy od kierowcy i stylu jazdy, często nawet ludzie nie są świadomi że bez trudu mogą je obniżyć/podwyższyć o 1 litr (ostatnio długo czasu tłumaczyłem znajomemu że klimatyzacja wyżera od pół litra do litra na sto jak jest włączona, do tej pory chyba mi nie wierzy że zwiększa spalanie)


apropo twojego kolegi, wlasnie dlatego nie prowadze juz dyskusji z typem powyzej bo on jest swiecie przekonany ze jego uturbiony samochod spala tyle samo co jednostka wolnossaca a ma niewielka wiedze o mechanice pojazdowej jak widac, niektorym nie da sie prostych rzeczy wytlumaczyc
halsky11
 

08 Sty 2010, 12:09

O kurde, ale byki robiłem "ostatnio dużo czasu tłumaczyłem", a tekst o samochodzie dla weterynarza wkleiłem do innego tematu, byłem po kilku browarach, dopiero dzisiaj świadomie czytam to co napisałem :razz:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka