REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
halsky11 napisał(a):ACSznycel napisał(a):apropo twojego kolegi, wlasnie dlatego nie prowadze juz dyskusji z typem powyzej bo on jest swiecie przekonany ze jego uturbiony samochod spala tyle samo co jednostka wolnossaca a ma niewielka wiedze o mechanice pojazdowej jak widac, niektorym nie da sie prostych rzeczy wytlumaczyc
artj napisał(a):1) Na pisz ile pali moja jednostka bez turbo? bo jestem ciekaw twojej odp. bo te ogromne ilości na prawde ciekawią mnie?
po 2) o 30% to zwiększa się sprawność silnika a nie spalanie
3) z tego wynika że sam sobie zaprzeczasz i twój pali min 10l na trasie a po mieście szkoda mówić i faktycznie CPN masz koło domu, poczytaj co napisałeś i się ustosunkuj do wcześniejszych wypowiedzi.
4) czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z uturbionymi jednostkami? bo czytając twoje wypowiedzi mam wrażenie że rozmawiam z Amerykaninem z lat 60-70 gdzie wierzono i twierdzono że jedynie przez zwiększenie poj. można zwiększyć moc. Kolego rozczaruje cie żyjemy w XXI wieku, a końcówka XX w. również nie próżnowała i uturbione jednostki nie dość że były wytrzymałe to jeszcze w dodatku "oszczędne", nie znasz auta nie miałeś okazji przejechać się a opowiadasz brednie!
Na trasie 7l do 120Km/h bez gwałtownych przyśpieszeń (i tak lepszych jak 1,6), skrzynia 6 biegowa nie 5, moment przy pr. obr. ~2000 mam prawie 170Nm a przy 2500 obr/min 210Nm więc nie trzeba żyłować do odcinki aby się odepchnąć, a co za tym idzie spalanie również idzie w duł.
O silniku WV pisałem że nie jestem pewien bo dawno już to czytałem.
artj napisał(a):halsky11 napisał(a):ACSznycel napisał(a):apropo twojego kolegi, wlasnie dlatego nie prowadze juz dyskusji z typem powyzej bo on jest swiecie przekonany ze jego uturbiony samochod spala tyle samo co jednostka wolnossaca a ma niewielka wiedze o mechanice pojazdowej jak widac, niektorym nie da sie prostych rzeczy wytlumaczyc
Tylko Ja w przeciwieństwie do ciebie mam takie auto i wiem ile pali, a Ty zacząłeś bez przyczyny tą bezsensowną dyskusje, i radze tobie zaglądnąć do "mądrych" książek i sobie poczytać, bo to okazuje się że twoja wiedza jest marna na temat takich jednostek, a żeby nie powiedzieć że zerowa
Sory za OT.
artj napisał(a):Koledzy po pierwsze nie podnosi się całkowita sprawność silnika o 30% i nie wynosi ona w sumie 60% tylko jeżeli sprawność silnika wynosiła dajmy na to 30% to ta sprawność wzrosła o 30% i w sumie wynosi 39% poczytajcie a potem uczcie, bo jak na razie to wasza nie wiedza wychodzi na jaw i CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM SIĘ KŁANIA OBYDWÓM PANOM, WRÓĆCIE DO PODSTAWÓWKI!ORAZ MATEMATYKA RÓWNIEŻ PODSTAWÓWKA
po 2 jeżeli wzrasta sprawność silnika to nie trzeba go tak żyłować aby mieć takie same osiągi a co za tym idzie maleje spalanie.
Co do diesla to jeszcze raz wytłumacz to, bo na razie to zrozumiałem tyle że do benzyny doprowadzamy więcej paliwa a potem tlenu a do diesla najpierw więcej tlenu a potem paliwa? czy to nie na to samo wychodzi?
więcej tlenu = więcej paliwa= większe spalanie w obydwóch przypadkach
MG napisał:
W silnikach z zapłonem samoczynnym (diesla) wygląda to troszkę inaczej, gdyż Diesle, zawsze pracują z nadmiarem powietrza, a ich moc jest zależna tylko i wyłącznie od ilości podanego paliwa? wytłumacz to co napisałeś!
[ Dodano: Nie Sty 10, 2010 10:02 ]
Fakt jeżeli będziemy trzymać benzyniaka turbo na czerwonym polu non stop to spalanie na pewno będzie większe jak przy wolnossącym, lecz diesel również nie zachowuje się inaczej, jedyna różnica jest taka że % to spalanie będzie wyższe jak w ON
artj napisał(a):wiedze może i masz lecz to są suche fakty, brak Ci doświadczenia z takimi silnikami, a przynajmniej benzynowymi, miałem ten sam silnik bez turbo a teraz z turbo więc wiem jak jeden i drugi pali i jak się zachowuje.
A co do diesli mam WV Passata 1,9 (130KM) i wiem ile pali przy normalnej eksploatacji a ile przy ciśnięciu do oporu, więc nie mów Mi o spalaniu.
Wytłumacz mi jeszcze jak się oblicza spr. silnika wolnossącego a turbo doładowanego? naq przykładzie BP i diesla!
halsky11 napisał(a):artj napisał(a):wiedze może i masz lecz to są suche fakty, brak Ci doświadczenia z takimi silnikami, a przynajmniej benzynowymi, miałem ten sam silnik bez turbo a teraz z turbo więc wiem jak jeden i drugi pali i jak się zachowuje.
A co do diesli mam WV Passata 1,9 (130KM) i wiem ile pali przy normalnej eksploatacji a ile przy ciśnięciu do oporu, więc nie mów Mi o spalaniu.
Wytłumacz mi jeszcze jak się oblicza spr. silnika wolnossącego a turbo doładowanego? naq przykładzie PB i diesla!
a jakie ty masz niby doswiadczenie z tymi silnikami?? projektowales je? , obliczales mapy dla turbo? nie sadze...to ze jezdzisz tym samochodem nie uprawnia cie do dywagacji na temat warunkow spalania skoro niemasz nawet podstawowej wiedzy na ten temat
jestes typowym laikiem ktory nawet nie potrafi obliczyc spalania samochodu bo ma powazne braki z matematyki- to dodawanie procentow naprawde jestes mistrzu![]()
my mamy chociarz podstawowe informacje teoretyczne dlaczego tak a nie inaczej a ty jak widac niewiesz nic a kozaczysz ze jestes oblatany w temacie bo jezdzisz jakas stara calibra na turbinie, poprostu wiecej wlasnie takich ludzi potrzeba na forum aby inni zobaczyli roznice miedzy ciemnota a tymi ktorzy maja jakakolwiek wiedze
A ty właśnie sądzisz że masz pojęcie, bo Polibude skończyłeś za pieniążki Taty a nie za wiedze i umiejętności