Pierwsze auto 12-15 tys

15 Paź 2014, 21:27

Witam, przyszedl czas na pierwsze autko za kwote 12-15tys, zalezy mi na w miare nowoczesnym wygladzie, niskim spalaniu, w miare dynamiczny, niskiej awaryjnosci, najchetniej 5 drzwi. Jezdzil bede po dosc duzym miescie (Wrocław) wiec pomyslalem o dieselu tak zeby palil w granicach 5-6l/100km,

Narazie udało mi sie wyszukac Fiat Grande Punto (1.3 multijet 90km) -> ładny, maly w sam raz do miasta, niskie spalanie, z tego co wyczytalem niezbyt awaryjny.

Prosze o opinie na temat mojego wyboru oraz ewentualne inne propozycje, zastanawiam sie jeszcze nad astra III ale ona juz pali chyba znacznie wiecej.
andrzej1132
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam

15 Paź 2014, 21:31

andrzej1132 napisał(a):Fiat Grande Punto (1.3 multijet 90km) -> ładny, maly w sam raz do miasta

diesel nigdy nie jest w sam raz do miasta. Grande punto szukaj z silnikiem 1,4.
Kontrpropozycja to Renault Clio III
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2014, 21:41

Dlaczego nie? Mówiąc do miasta odbieglem troche w przyszlosc bo narazie koncze szkole w niewielkim miasteczku i mam do dojechania do szkoly z 15km glownie drogami pozamiejskim, we Wroclawiu to dopiero tak za pol roku :D Ten benzyniak 1.4 co poleciles spala okolo 7-8 w miescie wiec dlaczego mialby sie bardziej oplacac?
andrzej1132
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam

15 Paź 2014, 21:48

bo
1. diesel się nie nadaje do miasta (pali niewiele mniej i zapycha się filtr cząstek stałych)
2. diesel jest o wiele droższy w serwisie
3. kasa zaoszczędzona na niższym spalaniu diesla nie zniweluje kosztów serwisu i wymianu osprzętu (turbina, wtryskiwacze)
4. po 150tys. km w 1,3JTD rozciąga się łańcuch rozrządu więc naprawa powyżej 1000zł gwarantowana i nie wiem kiedy odrobisz to niższym spalaniem. Pewnie nigdy, bo znow coś innego padnie.
5. ogromna większość silników diesla w takich małych autach to auta po flocie bądź nauce jazdy, czyli skatowane
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2014, 22:05

co do DPF to slyszalem ze ten multijet spelnia normy bez DPF i nie montowali go we wszystkich autkach, nie wiem da sie po vinie sprawdzic czy ma DPF?

Ojciec i Matka jezdza dieselami od parunastu lat i nigdy nic sie nie rozsypalo ani kolo dwumasowe ani wtryskiwacze czy inne tego typu rzeczy. Nie wiem, nie znam sie ale moze to w starszych autkach sie psuje? Czy to nie ma zadnego zwiazku z wiekiem kwestia farta?

Rozumiem ze ten 1000 to robocizna + rozrzad?

Zdaje sobie z tego sprawe i wyszukuje tylko tych wyrozniajacych sie wygladem lub wyposazeniem.
Uwazasz, ze ten jest poflotowy? [link do oferty na Allegro wygasł]

Robiac dziennie 30-40km w skali miesiaca te 2 litry to jest 100zł
andrzej1132
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam

15 Paź 2014, 22:18

i myślisz, że 13tys. za diesla Grande Punto od handlarza to dobra oferta? Od razu śmierdzi przekrętem.
andrzej1132 napisał(a):Ojciec i Matka jezdza dieselami od parunastu lat i nigdy nic sie nie rozsypalo ani kolo dwumasowe ani wtryskiwacze czy inne tego typu rzeczy.

to są ewenementem na skale ogólnokrajową albo jeździli starymi dieslami, gdzie to nie występuje
andrzej1132 napisał(a):nie wiem da sie po vinie sprawdzic czy ma DPF?

da się ale to zagadka dla wujka google, bo nie mam pojęcia która litera za to odpowiada

Nie licz litrów i złotówek tylko posłuchaj się ludzi co maja pojęcie o samochodach. Do miasta się nie kupuje diesli, a już na pewno nie w takich małych autach. Nie bądź głupim polaczkiem co musi mieć koniecznie diesla i się chwalić, że pali mu 5l pomijając fakt ile kosztuje go przegląd (porównaj ceny świec żarowych do normalnych zapłonowych albo ceny oleju, gdzie w nowoczesnych dieslach stosowany jest o niskiej zawartości popiołów)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2014, 22:21

Proponuję Honde Jazz oraz Forda Fusiona jako kontrpropozycję dla tej dwójki. Trochę wyższa pozycja za kierownicą
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Paź 2014, 22:25

Przed kupnem diesla przeczytaj artykuł:

http://www.magazynauto.pl/porady/eksplo ... 35,nPack,1
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Paź 2014, 22:25

Tu nie chodzi o bycie glupim polaczkiem, tylko o to ze wolabym zaoszczedzic pare groszy, zastanowie sie nad benzyniakiem ale kusza mnie te diesle pochlebnymi opiniami z kazdej strony na forach znacznie wiecej ludzi je chwali niz narzeka.
A ile za takie punto to jest dobra cena, najchetniej bym wzial z podworka ale takiego trudno znalezc w okolicy :/

PS aktualnie maja fokusa 1.6 diesel z 2010.
andrzej1132
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam

15 Paź 2014, 22:29

to jak już się uprzesz to kup 1,9 JTD bo zdecydowanie lepszy
ale najlepszy bedzie dla Ciebie 1,4/77KM + LPG, bo silnik lubi gaz i będzie jeszcze taniej
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2014, 22:29

andrzej1132 napisał(a):aktualnie maja fokusa 1.6 diesel z 2010.
ile koni?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Paź 2014, 22:36

77km to nie bedzie troche zamalo? w czym 1.9 jest lepszy? oprocz 30km wiecej :) no i pali litr wiecej :D

Nie wiem czy chce miec butle zamiast bagaznika :(

fokus ma 90KM
andrzej1132
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam

16 Paź 2014, 15:24

andrzej1132 napisał(a):fokus ma 90KM
To nic dziwnego że dwumasa nie poszła bo jej tam nie ma :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Paź 2014, 15:32

Gdyby to było jakieś mniejsze miasto to jeszcze bym rozważył diesla, ale Wrocław to chyba najbardziej zakorkowane miasto w Polsce.

Możesz poszukać najprostszego konstrukcyjnie diesla, ale lepszym rozwiązaniem będzie benz.+LPG.

A i 1.3 od Fiata ma ogromną turbodziurę, więc jazda nie jest taka przyjemna.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Paź 2014, 17:09

Witam,

Jeśli można to podepnę się pod temat.

Również przymierzam się do kupna auta do 12 tys (max 15tys. km rocznie, dojazd do pracy etc.), i chciałem zapytać jakie modele z określonymi jednostkami benzynowymi polecalibyście w tej cenie, aby można w nich bezproblemowo zainstalować LPG? I wiadomo, aby później auto było tanie w utrzymaniu i eksploatacji, bez większych usterek? Chciałbym się skupić nad jakimiś powiedzmy 3-4 modelami, tylko nie bardzo od czego zacząć ze względu na jednostkę napędową?
kyok
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Gliwice
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 i-VTEC 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007