Witam,
przymierzam się do zakupu swojego pierwszego auta. Jestem studentem, a jak to ze studentami wiadomo pieniądzem zbytnio nie śmierdzę tak więc głównym czynnikiem przy wyborze auta będzie jego niezawodność i przyzwoite koszty eksploatacji. Kwota jaką chcę przeznaczyć na auto to 10 tysięcy złotych z opcją dołożenia max tysiąca w przypadku naprawdę świetnej propozycji.
Z racji tego, że mieszkam 10 minut pieszo od uczelni i raczej nie będę używał auta w celu dojazdu na zajęcia, jeździł będę tylko jakieś 3-4 kilometry w jedną stronę do pracy i to też tylko kilka dni w tygodniu oraz 2 razy w miesiącu do domu ~90 km w jedną stronę plus ewentualnie jakieś wyjazdy po zakupy i tym podobne. Tak więc autem będę jeździł 800-1000 km miesięcznie, stąd rozglądam się tylko i wyłącznie za silnikiem benzynowym ewentualnie pomyślę o założeniu gazu, ale nie wiem czy przy moich przebiegach to się opłaca.
Tak więc główne kryteria dotyczące samochodu to:
-silnik benzynowy 1.6-1.8l taki spalający rozsądne ilości paliwa mam na myśli 9-10 litrów w cyklu miejskim
-moc minimum 100KM lubię mieć jakikolwiek zapas mocy pod nogą
-możliwie jak najbardziej niezawodna konstrukcja
-tanie i łatwo dostępne części chyba, że będzie to auto z typu nie do zajechania to nie będzie to wtedy główne kryterium
-nadwozie hatchback lub nieduży sedan najlepiej 5 drzwiowe ale rozważę też 3 drzwiowe
-może być auto francuskie, ale preferuje niemieckie i japońskie konstrukcje, Fiaty i pochodne odpadają (złe doświadczenia w rodzinie z włoskimi konstrukcjami)
-wyposażenie nie musi być bogate, ale zależy mi na klimatyzacji i najlepiej w miarę znośnie grającym seryjnym audio
-rocznik najlepiej nowszy niż 2000, ale rozważę też auta w dobrym stanie z rocznika 1999
Moje typy po prześledzeniu rynku to: