Pierwsze auto do 15K z hakiem + opłaty

19 Lip 2016, 12:10

Witam,

Chciałbym przed zimą kupić pierwszy samochód. Prawo jazdy posiadam od 5 lat, jednak do tej pory nie miałem okazji, aby zaopatrzyć się w auto w sedanie. Będzie to mój pierwszy samochód na własność.

Do 15 tys. na razie rozglądałem się w sieci za modelami:

1. Audi A4 B6
2. Audi A6
3. Hyundai Sonata
4. Volvo S40
5. Volvo S60.

Kolejność przypadkowa. Z wyglądu najbardziej podoba mi się Sonata, ale wiadomo, że na to nie można aż tak zwracać uwagi. Auto podobno jest dobre, polecane, jednak ciężko spotykane i trudne do kupienia. Jeśli zdarzy się oferta to zazwyczaj trzeba jechać setki kilometrów. A ze sprowadzanymi samochodami to jest jak jest. Trudno trafić na kogoś uczciwego.

Co do Volvo nie wiem jak one się spisują. W zasadzie to nie znam się na samochodach. Do zakupu oczywiście wezmę odpowiednie osoby, aby mi pomogły. Jednak teraz robię na tym forum tylko rozeznanie i zbieram opinię oraz doświadczenie.

Możliwe, że ze względu na koszty eksploatacyjne odrzucę A6. Znajomy ma A6 2.5 i bardzo sobie chwali, tylko jak wspominał o kosztach, to nie jest tak różowo. Nie wiem, jak to jest w A4 B6. Dlatego zdrowy rozsądek podpowiada, że będę wybierał pomiędzy B6 a Volvo, tylko też nie wiem którym. Jednak skłaniałbym się ku Volvo, bo Audi to co trzecie na drodze jeździ.

Jeśli chodzi o audi to oczytałem się i silniki w deaslu 1.9 TDI 130KM są polecane, ale na A6 też są słuchy, że to za mała moc. Po autostradzie zdarzy mi się jechać, więc nie chcę, by samochód się dławił i dusił z braku mocy.

Czy mam jeszcze brać pod uwagę jakiś samochód dosyć reprezentatywny? Nie zależy mi na mega mocy. Auto ma mnie przewieźć z punktu A do B. Koszty eksploatacji i ew napraw też są ważne.

Ewentualnie proszę dodatkowe pytania.

Aaa. No i benzyna czy disel? I czy do benzyny gaz? Czy niekonieczne?
bożyszcze
Nowicjusz

Auto: Nie mam

20 Lip 2016, 08:07