Wy się dobrze czujecie? 14-letnia meganka za niecałe 8 tysięcy a Wy wytykacie jakieś zacieki, nierówne spasowania? I jeszcze nazywacie faceta oszustem, mówicie o przekręcie? Gość szczerze opisał co i jak, ma pełną dokumentację z ostatnich 6 lat, więc wystarczy zadzwonić i się dopytać, co było robione. Rozrząd dość niedawno robiony, wszystkie opłaty do przyszłego roku, auto po serwisie, cena raczej adekwatna do rocznika, silnika i stanu. można negocjować. Kiedyś na tym forum można było przeczytać konkretne rzeczowe porady, ale widzę, że od niedawna nawet w autach za 3 wypłaty pierwsze komentarze dotyczące ogłoszenia są zamiast typu: zapytaj się, kiedy był robiony rozrząd, czy klimatyzacja działa, czy ma 2 komplety opon i w jakim stanie od razu pojawia się: tutaj zacieki lakieru, tu krzywo spasowane, co z tego, że auto ma 14 lat i na pewno miało jakąś przygodę (o której pewnie sprzedający nawet nie wie, stąd opcja bezwypadkowy, bo nie każdy jest mechanikiem, żeby oceniać po szerokości szpar czy auto jest powypadkowe), jest lakierowane, co nie ma kompletnie żadnego wpływu na przyszłe użytkowanie. Gdyby to była 4 letnia meganka to wtedy owszem - ma się prawo wymagać auto bezpiecznego, bezwypadkowego, bo jeśli się kupi powypadkowe to będzie się stratnym tysiące złotych przy odsprzedaży w przyszłości, ale nie w przypadku tak starego auta, zejdźcie na ziemię!
Co do sensu zakupu tego auta - nie wiem, co masz dokładnie na myśli. Czy będziesz musiał odwiedzać często mechanika - tak, bo auto ma 14 lat i ma cholerne prawo do tego, bo się coś zepsuło, tym bardziej, że elektronika nie była w tych autach wybitnie trwała. Dajesz po negocjacji 7500zł i masz 14-letnią megankę dobrze wyposażoną z możliwie realnym przebiegiem 190k, za tyle samo możesz kupić 3 drzwiowe audi a3 z 1999 roku z 1.6 albo coś po środku typu focus mk1 fl 1.6 z 2002 roku. Co lepiej kupić - kwestia gustu i stanu danego egzemplarza, do każdego będziesz musiał dokładać, pytanie czy to będzie 500zł czy 2000zł. Zauważ, że w megane masz tylko 1.4, który będzie za słaby do tego auta.