Pierwsze auto Prosze o profesjonalna porade

14 Gru 2009, 17:11

Witam.
Zaczne na wstepie moze od tego,ze moj problem opisze ze szczegolami, gdyz mam nadzieje iz potrafi
ktos dobrze mi doradzic. Wiem ze na internecie, forach samochodowych, jest
od groma "znawcow" i "fachowcow", mam jednak nadzieje, ze siedzi tez sporo ludzi mocno zwiazanych
z motoryzacja, i to wlasnie na nich bardzo licze jak i rowniez na wlasnym doswiadczeniu, a nie
opowiesciach z dziesiatej reki, badz stereotypach.

Mam 20 lat, aktualnie siedze za granica w UK, pracuje i mam plan kupienia samochodu w niedalekiej
przyszlosci. Auto chce oczywiscie kupic w UK, przerobic, i sprowadzic do Polski.
A wiec do rzeczy. Autem rocznie bede robil okolo 20-25 tys km, bedzie to moj pierwszy wlasny samochod.
Potrzebuje auta w miare latwego do utrzymania, bo nie sztuka jest auto kupic, lecz pozniej je utrzymac.
Rowniez na aucie nie chcialbym stracic, w razie "W" by moc go sprzedac, i nie byc w plecy.
Wiec do szczegolow.

Peugeot 407 SW 2.0HDI (136KM) 2005-2007r. cena okolo 4500 tys F z przebiegiem do 150000km.
Od pierwszego wlasciciela z pelna ksiazka serwisowa.

Wyposazenie:
ESP,ABS, dwustrefowa klimatyzacja, 10 poduszek powietrznych, automatycznie skladane lusterka, czujniki zmierzchu i
wycieraczek. Panoramiczny dach na calej dlugosci, mozliwie dostepne czujniki parkowania. Bez skory. 6 biegowa skrzynia
tempomat.


Chyba najbardziej kontrowersyjna z moich propozycji. Duzo krazy opini, ze francuz to zlom i nalezy sie
od nich trzymac z daleka. Z drugiej strony jestem zauroczony tym autem, swietny wyglad zewnetrzny jak i wewnetrzny, myslalem o
kolorze czarnym badz ciemno grafitowym. Mialem okazje przejeechac sie sedanem (jako pasazer) i wygoda jazdy byla
niesamowita. Znajomy mowil iz mial peugeota z jednostka silnika 2.0HDI i mowil ze bardzo ladnie pracuje.
slyszalem rowniez opinie, ze to jest jeden z najlepszych silnikow w swojej klasie. Szczerze mowiac, patrzylem na internecie,
i nie widzialem zeby ktos mial wyrazny problem z tym dieslem. Dzisiaj jednak bylem u polskiego mechanika, i potwierdzil ten
stereotyp o francuzach, i dodal ze pada elektronika, i nie jest tak prosto i tanio z naprawa. Mowia ze peugot to niedoceniona marka,
ale dzisiaj podcieto mi skrzydla, i juz sam nie wiem co o tym myslec.

+ piekne duze i oszczedne spalanie przy niezlej mocy



Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI (130KM) 2005-2006 GHIA (tylne lampy po lifcie) hatchback cena do 5000 F z przebiegiem 110000.
Od pierwszego wlasciciela z pelna ksiazka serwisowa.

Wyposazenie:
ESP ABS kilmatyzacja 8 poduszek, bez szyberdachu, czujniki parkowania, w bezowej skorze, 6 biegowa skrzynia
podgrzewana przednia szyba.

I tak, mam okazje niejednokrotnie jechac tutaj fordem jednakze 2.0 TDDI. Strasznie glosny. Pytanie moje czy TDDI sa glosniejsze od TDCI?. Podobaja mi sie te auta, z zewnatrz przede wszystkim.
W srodku te plastiki troche mi wadza, i wszystko co zielone (zegary,kokpit i konsola) do wymiany. Do tego auta nie mozna miec podobno zastrzezen, jedynie przy nie odpowiednim paliwie wtryski sa
bardzo wrazliwe. Uslyszalem dzisiaj rowniez ze co 60 tys km do wymiany sprzeglo i kolo zamachowe. Ogolnie przyjechalem z zamiarem kupna tego auta, ale jak widac wszystko sie zmienia z dnia na dzien.

Myslalem nad wersja ST 2.2 TDCI jest okolo 1000F drozsza, ale 155km musi robic swoje :) Przy czym spalanie nie jest jakies tragiczne. Jednakze oplata skarbowa podobno powyzej 2 litrowego silnika to 19 % wartosci auta.



BMW 3 serii disel, 2 l silnik. Rocznik 2003-2004
Tutaj mam niewiele do powiedzenia, gdyz sie nie bardzo orientuje, widzialem, auto z zewnatrz mi sie pdooba, srodek taki sobie.
Auto mialbym mozliwosc kupna w skorze, chyba tez bezowej ;p cena okolo 4000F z przebiegiem 150000+



Audi A4 1.9TDI (130km) sedan 2002-2003r.
To jest propozycja mojego taty (mechanika i zawodowego kierowcy), rowniez jak BMW. Nie mialem okazji poznac tych aut.


I chyba taka "deska ratunkowa" Jest Passat B5 1.8 T (150km) przy czym w tym aucie napewno bym sie porobil tzn, sportowy filtr powietrza, zwiekszyc cisnienie w
turbinie i zamontowac zawor upustowy. Wiem wiem, paradoks bo szukam niby auta taniego w utrzymaniu, jak bez przerabiania srednio spala 10 l w miescie, 8 na trasie, 13-15 przy sportowej jezdzie
5 skrzynia, bez zadnej skory, Angel lub Demon eyes z przodu, lotke do tylu i tylnie swiatla do wymiany. Cena za dobrego passata okolo 2000-2500F Dodam iz tata mial takiego passata, i troche nim jezdzilem.
Silnik chodzil jak w bajce, i jego "muza", poprostu poezja.
rocznik 2000-2003.

Licze na porady; co jest wadliwe, koszty czesci, moze ktos wie, to i latwosc przerobki.
Z gory dziekuje za wszystkie profesjonalne i wyczerpujace wypowiedzi. A moze jakies inne propozycje?


Pozdrawiam
Patryk :)
huwoxo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Krakow

14 Gru 2009, 18:18

Chcesz przerobic angola na normalnego? Tylko wiesz ze to jest dosyc kosztowne i lepiej zeby sie za to wzial doswiadczony fachowiec bo robota chyba nie nalezy do najprostrzych.
Szkoda ze bedziesz jedzic juz tym nowym autkiem po polskich drogach :P
Co do peugeota to mysle ze bedzie najlepiej wyposazony i posiada jednak najwieksza klase i elegancje no i do tego w miare nowy rocznik i pelna dokumentacja, pierwszy wlasciciel, rozumiem ze taki pewniak. Warto o wszystko zapytac wlasciciela jak sie samochod sprawowal, jakie przebyl naprawy itd, bedziesz wtedy wiedzial mniej wiecej na jaki egzemplarz sie decydujesz. Mysle ze jednak usterkowosc bedzie troche wieksza jak juz ty samochod kupisz i bedziesz jezdzic bo bedzie coraz bardziej sie zuzywal, choc te silniki 2.0 HDI sa niesmiertelne, to bardziej psuc sie beda drobnostki.
Jezeli masz pewniaka (tego peugeota to nie ma sie nad czym zastanawiac)
foemka
Początkujący
 
Posty: 229
Miejscowość: warszawa

14 Gru 2009, 20:45

Tak masz racje, przerobka bedzie profesjonalna, i nie bede na tym oszczedzal pieniedzy.
Dzieki za wypowiedz, jednak prosze o wiecej i bardziej szczegolowo :)
Miales moze doczynienia z ta 407-ką?
Bo o fordzie vw czy audi wiem znacznie wiecej.
Pozdrawiam goraco :)
huwoxo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Krakow

14 Gru 2009, 23:08

Peugeot, BMW i Passat to najkonkretniejsze z twoich propozycji wg mnie... 2.0 HDi - tak jak pisał kolega - to bardzo udana konstrukcja, cichutki, mało pali i nie jest za bardzo awaryjny. BMW 320d jest o tyle dobre, bo jako jedyne z tych aut ma napęd na tył i najmocniejszego diesla, z wymienionych przez ciebie aut to ono właśnie najprzyjemniej się prowadzi :wink:

Odrzuciłbym Mondeo, bo zarówno same mondeo jest awaryjne, jak i TDCI nie cieszy się najlepszą opinią oraz Audi A4 - z 2002 roku to jest tak naprawdę VW Passat, tylko że droższy... Ta sama płyta podłogowa, silniki i wiele innych podzespołów. To już lepiej wziąć Passata, który będzie młodszy, miał mniejszy przebieg, lepszy silnik lub wyposażenie... 1.9 TDI to udana konkstrukcja, zarówno w A4 jak i Passacie nie ma się czego obawiać, chociaż czasem potrafi być nieźle zajechana - ale to można powiedzieć o każdym diesli. Ten 407 od tego dziadka - o ile faktycznie znasz tego dziadka - to raczej pewniak ;)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

15 Gru 2009, 12:04

Boje sie o elektronike Peugota, o te "stereotypy" zalezy mi jak najwiecej wypowiedzi uzytkownikow tych aut. Nie chce sie wtopic z tym ...

O VW duzo wiem, jest w wiekszosci na podzespolach Audi, ale 1.9 TDI przynajmniej tego 110 konnego nie wzialbym...
Jezdzilem przez krotki okres czasu Golfem IV z tym wlasnie silnikiem, skoki obrotow przy postoju na "luzie", malo dynamiczny jak na te 110KM i jego wage i ciasny w srodku. Poprostu mimo iz ten diesel napewno jest bardzo wytrzymaly, jakos mi sie nie widzi. Wolalbym passata w silniku 1.8T zdecydowanie, i przy wyborze takiego auta napewno bedzie ten motor.

BMW dla mnie totalna nie wiadoma, nawet sam nie zaglebialem sie zbytnio w ten temat, jak juz pisalem to byla propozycja taty.

W Mondeo z tego co wiem to problem jest z common railem przy nieodpowiednim paliwie...

Dzieki za wypowiedz, i ciagle licze na wiecej :)
huwoxo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Krakow

15 Gru 2009, 12:12

TDCi nie jest bardziej czułe na złe paliwo niż silniki innych producentów z CR.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013