Witam.
Zaczne na wstepie moze od tego,ze moj problem opisze ze szczegolami, gdyz mam nadzieje iz potrafi
ktos dobrze mi doradzic. Wiem ze na internecie, forach samochodowych, jest
od groma "znawcow" i "fachowcow", mam jednak nadzieje, ze siedzi tez sporo ludzi mocno zwiazanych
z motoryzacja, i to wlasnie na nich bardzo licze jak i rowniez na wlasnym doswiadczeniu, a nie
opowiesciach z dziesiatej reki, badz stereotypach.
Mam 20 lat, aktualnie siedze za granica w UK, pracuje i mam plan kupienia samochodu w niedalekiej
przyszlosci. Auto chce oczywiscie kupic w UK, przerobic, i sprowadzic do Polski.
A wiec do rzeczy. Autem rocznie bede robil okolo 20-25 tys km, bedzie to moj pierwszy wlasny samochod.
Potrzebuje auta w miare latwego do utrzymania, bo nie sztuka jest auto kupic, lecz pozniej je utrzymac.
Rowniez na aucie nie chcialbym stracic, w razie "W" by moc go sprzedac, i nie byc w plecy.
Wiec do szczegolow.
Peugeot 407 SW 2.0HDI (136KM) 2005-2007r. cena okolo 4500 tys F z przebiegiem do 150000km.
Od pierwszego wlasciciela z pelna ksiazka serwisowa.
Wyposazenie:
ESP,ABS, dwustrefowa klimatyzacja, 10 poduszek powietrznych, automatycznie skladane lusterka, czujniki zmierzchu i
wycieraczek. Panoramiczny dach na calej dlugosci, mozliwie dostepne czujniki parkowania. Bez skory. 6 biegowa skrzynia
tempomat.
Chyba najbardziej kontrowersyjna z moich propozycji. Duzo krazy opini, ze francuz to zlom i nalezy sie
od nich trzymac z daleka. Z drugiej strony jestem zauroczony tym autem, swietny wyglad zewnetrzny jak i wewnetrzny, myslalem o
kolorze czarnym badz ciemno grafitowym. Mialem okazje przejeechac sie sedanem (jako pasazer) i wygoda jazdy byla
niesamowita. Znajomy mowil iz mial peugeota z jednostka silnika 2.0HDI i mowil ze bardzo ladnie pracuje.
slyszalem rowniez opinie, ze to jest jeden z najlepszych silnikow w swojej klasie. Szczerze mowiac, patrzylem na internecie,
i nie widzialem zeby ktos mial wyrazny problem z tym dieslem. Dzisiaj jednak bylem u polskiego mechanika, i potwierdzil ten
stereotyp o francuzach, i dodal ze pada elektronika, i nie jest tak prosto i tanio z naprawa. Mowia ze peugot to niedoceniona marka,
ale dzisiaj podcieto mi skrzydla, i juz sam nie wiem co o tym myslec.
+ piekne duze i oszczedne spalanie przy niezlej mocy
Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI (130KM) 2005-2006 GHIA (tylne lampy po lifcie) hatchback cena do 5000 F z przebiegiem 110000.
Od pierwszego wlasciciela z pelna ksiazka serwisowa.
Wyposazenie:
ESP ABS kilmatyzacja 8 poduszek, bez szyberdachu, czujniki parkowania, w bezowej skorze, 6 biegowa skrzynia
podgrzewana przednia szyba.
I tak, mam okazje niejednokrotnie jechac tutaj fordem jednakze 2.0 TDDI. Strasznie glosny. Pytanie moje czy TDDI sa glosniejsze od TDCI?. Podobaja mi sie te auta, z zewnatrz przede wszystkim.
W srodku te plastiki troche mi wadza, i wszystko co zielone (zegary,kokpit i konsola) do wymiany. Do tego auta nie mozna miec podobno zastrzezen, jedynie przy nie odpowiednim paliwie wtryski sa
bardzo wrazliwe. Uslyszalem dzisiaj rowniez ze co 60 tys km do wymiany sprzeglo i kolo zamachowe. Ogolnie przyjechalem z zamiarem kupna tego auta, ale jak widac wszystko sie zmienia z dnia na dzien.
Myslalem nad wersja ST 2.2 TDCI jest okolo 1000F drozsza, ale 155km musi robic swoje
![Smile :)]()
Przy czym spalanie nie jest jakies tragiczne. Jednakze oplata skarbowa podobno powyzej 2 litrowego silnika to 19 % wartosci auta.
BMW 3 serii disel, 2 l silnik. Rocznik 2003-2004
Tutaj mam niewiele do powiedzenia, gdyz sie nie bardzo orientuje, widzialem, auto z zewnatrz mi sie pdooba, srodek taki sobie.
Auto mialbym mozliwosc kupna w skorze, chyba tez bezowej ;p cena okolo 4000F z przebiegiem 150000+
Audi A4 1.9TDI (130km) sedan 2002-2003r.
To jest propozycja mojego taty (mechanika i zawodowego kierowcy), rowniez jak BMW. Nie mialem okazji poznac tych aut.
I chyba taka "deska ratunkowa" Jest Passat B5 1.8 T (150km) przy czym w tym aucie napewno bym sie porobil tzn, sportowy filtr powietrza, zwiekszyc cisnienie w
turbinie i zamontowac zawor upustowy. Wiem wiem, paradoks bo szukam niby auta taniego w utrzymaniu, jak bez przerabiania srednio spala 10 l w miescie, 8 na trasie, 13-15 przy sportowej jezdzie
5 skrzynia, bez zadnej skory, Angel lub Demon eyes z przodu, lotke do tylu i tylnie swiatla do wymiany. Cena za dobrego passata okolo 2000-2500F Dodam iz tata mial takiego passata, i troche nim jezdzilem.
Silnik chodzil jak w bajce, i jego "muza", poprostu poezja.
rocznik 2000-2003.
Licze na porady; co jest wadliwe, koszty czesci, moze ktos wie, to i latwosc przerobki.
Z gory dziekuje za wszystkie profesjonalne i wyczerpujace wypowiedzi. A moze jakies inne propozycje?
Pozdrawiam
Patryk
![Smile :)]()