Pierwszy lepszy samochód dla mikro przedsiębiorcy do ~30 tys.

24 Sie 2015, 15:34

Witam wszystkich serdecznie,

z góry przepraszam, że pierwszy post i od razu w poszukiwaniu pomocy, ale tematy motoryzacyjne są mi obce i postanowiłem poradzić się na branżowym forum, zamiast wysłuchiwać znajomych, którzy pozjadali wszystkie rozumy.

Szukam swojego pierwszego lepszego auta do około 30 tys. złotych, wstępnie przeglądałem oferty astry IV, vectry C, mniejszych fiatów, golfów, volvo s40, lexusa is200, kia cee'd itp.
Rzecz w tym, że nie znam się kompletnie na silnikach, więc ciężko mi było coś wyselekcjonować, bo nie wiedziałem które sztuki są coś warte, a które omijać szerokim łukiem.

Nie mam kompletnie wyrobionego zdania na temat konkretnych marek i modeli, ponieważ przez całe swoje motoryzacyjne życie jeżdziłem asterką z 97 z potężnym zagazowanym silnikiem 1.6. Tutaj jestem mocno otwarty na sugestie i porady. Jedno jest pewne, mam manierę, że wolałbym uboższe, lecz nowsze i pewniejsze, jak wypasionego merca z niepewną historią. Wiadomo, nie ma tu zasady, ale takie moje pięć groszy. Mile widziane bajery na wyposażeniu, bo surowe wnętrza z jednoliniowym wyświetlaczem RDS do mnie nie przemawiają.. :?

Jestem z Wrocławia, więc okolice stolicy Dolnego Śląska, Zielonej Góry, Leszna, Poznania i pochodnych wchodzą w grę.

Stosunek trasy do miasta określiłbym jako 20:80, z przewagą na niewielkie miejskie dystanse. Jak jeżdżę, to około 120km w trasie w jedną ze stron na weekend, reszta to miejskie podróże w okolicach centrum.

Z racji tego, że auto chcę wciągnąć w leasing przeglądałem też poflotowe oferty, a tam niestety/stety wysyp diesli rzędu 1.7 cdti w przypadku astry IV, która wygląda całkiem obiecująco. Trafiłem też na kilka ofert z silnikiem benzynowym 1.4.
Obawiam się, że do mojej kultury jazdy i niespecjalnie wygórowanych dystansów diesel może być nieodpowiedni - jest to jakaś zasada?

Nie mam parcia na wygórowane osiągi, bardziej ceniłbym sobie kulturę pracy i bezawaryjność, ponieważ we własnym zakresie jako kompletny laik zbyt wiele nie poradzę. Widełki do 30, 32 tys. choć nie mam parcia na akurat taką kwotę - jeżeli do 25 kupię coś co mi się spodoba, to wcale się nie obrażę.

Dzięki z góry wszystkich za pomoc i swoje pięć groszy! :piwo:
mark0v
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Sie 2015, 09:28

Skoro ma być leasing to i auto musi być jak najmłodsze. Sam swego czasu ostro się nad tym zastanawiałem, żeby obniżyć koszty działalności i powiem Ci, że z leasingowaniem używki jest trochę kiepsko - odpadają najfajniejsze auta, bo z reguły dobrze trzymają cenę (nie kupisz ładnego 5letniego auta "dobrej" marki - a to najstarszy akceptowalny wiek auta dla większości leasingodawców - za 30 tys. zł) i pozostaje Ci wybór budżetowego kompakta albo auta segmentu A/B. Diesel przy takim użytkowaniu i przebiegach to bardzo zły pomysł. Astra IV z wolnossącym 1.4 będzie jeździła gorzej niż Twoje obecne auto. Może uda się znaleźć jakieś Renault Megane III 1.6 - w to bym chyba na Twoim miejscu celował, ewentualnie w jakiegoś mieszczucha (i tak będzie wygodniej i przestronniej niż w starej Astrze F). O Lexusie czy Volvo zapomnij :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

25 Sie 2015, 09:46

Dzięki za porady, na tę chwilę najbliżej mi do Astry IV 1.4T (może nawet uda się ustrzelić z fabrycznym gaziorkiem) w wersji 140PS.

Ofert nie jest dużo, ale wyglądają całkiem obiecująco:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Nie muszę się zamykać do ofert poflotowych/leasingowych, ale wiadomo, że mocno to wszystko ułatwia. Wolę się pomęczyć, niż kupić jakiegoś zajechanego rzęcha.
mark0v
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Sie 2015, 10:14

mark0v napisał(a):Wolę się pomęczyć, niż kupić jakiegoś zajechanego rzęcha.


W takim razie dobra rada - unikaj ofert z cukierkowymi opisami ("10000% bezwypadek", "full serwis", "zjawiskowy samochód", "przepiękna wersja" itp.), milionami dziwnych gwiazdek i ze zdjęciami obrobionymi w photoshopie, jak również nie wierz we wszystko co pisze i opowiada Pan z komisu :wink:
Dobre auto kosztuje, w szczególności za granicą, do tego dochodzą koszty sprowadzenia (im dalej tym drożej), opłaty celno-skarbowe, no i w cenie każdego auta mieści się również zarobek handlarza - innymi słowy te auta nie mogą być "zjawiskowe", skoro po zsumowaniu tych kosztów są i tak tańsze od krajowych równolatków...
Szczerze mówiąc - jeśli nie interesują Cię mieszczuchy albo Meganka - już lepiej poszukać czegoś wśród samochodów poleasingowych. Wiadomo, że będzie dużo aut po przedstawicielach handlowych z wytłuczonym zawieszeniem i mnóstwem obcierek, ale często też będziesz miał wgląd w historię serwisową i opinię rzeczoznawcy, potem pozostanie zrobienie jakiegoś pakietu startowego po zakupie i można jeździć. Kupując sprowadzone auto od handlarza nigdy nie będziesz mieć pewności czy wpływ na niską cenę miała jakaś usterka mechaniczna, która da o sobie znać za kilkaset kilometrów czy też zwyczajnie nabyłeś powypadkowego ulepa z cofniętym licznikiem i wyplakowanym wnętrzem. Nie daj z siebie zrobić Janusza! :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

25 Sie 2015, 10:38

Zdaje sobie z tego sprawę, niestety wiem, że budżet nie pozwała na jakąś perełkę i biorę małą poprawkę na te oferty. Tak czy siak, samych ofert tej konkretnej astry w tym silniku nie ma wiele, no chyba, że mówimy o ofertach po 15-20 tys więcej.

Stąd też pomysł na założenie tego tematu i podrzucenie czegoś, co ewentualnie wpadnie mi w oko. Sam nie do końca wiem na co zwracać uwagę, a jak czytałem posty gdy ktoś wytykał inny siłownik w bagażniku, albo grill z innego modelu co było równoznaczne z dzwonem to wiem, że sam bym takich rzeczy w życiu nie wyłapał.

Co do samej astry to się nie zamykam na ten model, najnormalniej w świecie wczoraj wpadła mi w oko i zagłębiłem się w oferty.
mark0v
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Sie 2015, 11:46

Jakbyś dorzucił z 5k to byś mógł się za Astrą już oglądać ale w tej cenie bardzo wątpliwe że coś kupisz.
Ode mnie Fiat Bravo. Auto trwałe, ładne (kwestia gustu) i z trwałymi silnikami.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Link przykładowy
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

25 Sie 2015, 12:14

Zgadza się, założyłem, że w przypadku astry budżet o te 5 tys. można zwiększyć - widełki na otomoto ustawiłem do 35, 36 też przejdzie. Wydaje mi się, że 40 za asterkę to już sporawo.

Brałem tego Fiata pod uwagę, ale jako trzecią opcję - bez porównania do wnętrza astry, bravo wypada blado.
mark0v
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Sie 2015, 12:29

To jeszcze ustawiając takie widełki możesz zerknąć na Focusa Mk3 albo za 30-32 poszukać Mk2 FL z końca produkcji :wink: Szkoda że Megane odrzucasz :/
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

25 Sie 2015, 12:42

Nie nie, nic nie odrzucam! Wspominałem tylko o Fiacie na tle Asterki. Zaraz rzucę okiem na oferty Meganek - tutaj w miarę ekonomicznym i pewnym silnikiem będzie wspomniane wcześniej 1.6?
mark0v
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Sie 2015, 12:50

Tak, to prosty i trwały silnik. :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra