Pierwszy samochód / 20 tys / benzyna

14 Wrz 2014, 20:08

Witam serdecznie! To mój pierwszy post tutaj - wiadomo, jak trwoga to do ludzi, którzy ogarniają temat.
Przechodząc do sedna: Samochód będę kupował na początku przyszłego roku, ale chcę, by to była decyzja bardzo dobrze przemyślana (odnośnie modelu). To będzie mój pierwszy samochód, mam do wydania około 20 tysięcy (+ 2 w razie potrzeby).
Czego potrzebuję? Transportu głównie po mieście, któremu niestraszne będą weekendowe trasy (częściej krótkie, ale te długie też się będą zdarzały). Póki co 2 osoby, ale wchodzę w dorosłe życie - rodzina w perspektywie, wiadome sprawy. Z racji niedużych przebiegów stawiam na benzynkę (zniżki są, więc nie ograniczam się do 1.2 ;))
Póki co poruszałem się fabią ojca - silnik 1.4, 80 km, kupiona z salonu - konkretnie zadbana, wszystko do dnia dzisiejszego chodzi jak w zegarku (2007 rocznik). Dlaczego to piszę? Bo uważam, że właśnie taki rozmiar auta byłby dla mnie idealny (chociaż nie wykluczam również większego).
Jak każdemu zależy mi na jak najtańszej jeździe, jak najtańszych częściach i jak najtańszej ogólnej eksploatacji (założenie LPG wchodzi w grę). Arkadia, co? ;)
Do tej pory zwracałem uwagę na:
1) Fiat Grande Punto (raczej średni wybór benzyniaków - a 77 km z 1.4 jednak troszkę się obawiam), za to młodego bym już wyrwał za tę cenę.
2) Mazda 3/6 - nie wiem czy nie będzie za mała/nie wiem czy nie będzie za duża - wiadomo, problem z rdzą - tutaj rozważam silniki 1.8/2.0 + założenie LPG
3) Astra II - wygląd auta mnie nie rusza, ale eksploatacja ponoć bardzo tania. Nie wiem natomiast jakie silniki tutaj będą dobre/ewentualnie współgrają z LPG
4) Honda City/Jazz - ta druga pewnie nieco mniejsza, a słyszałem, że pojemna
5) Focus MK2 - silnik 1.6, mam stereotyp dotyczący francuzów i wszystkiego na F, ale czytałem, że ogólnie auto porządne i często tutaj polecane.
Wcześniej patrzyłem jeszcze na clio III, ale to jest chyba za małe.
Wiem, że sporo propozycji - ale to chyba dlatego, że zbytnio tematu nie ogarniam, czytam jedynie od 2 miesięcy.
Jak myślicie, jaki wybór będzie najlepszy? Macie jakieś inne propozycje?
erde
Początkujący
 
Posty: 72
Prawo jazdy: 16 11 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus IS250
Silnik: 2.5 208KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

14 Wrz 2014, 22:48

Z tych, które wymieniłeś to zdecydowanie Mazda 6, ewentualnie Astra G.
Mazda ma dobrą benzynkę pod LPG. Z przestronnością wnętrza jest ok, wygodne auto do tego bardzo ładnie się prezentuje i budżet w zupełności na nią wystarczy.
Warto zwrócić uwagę na rdzę w tym aucie, jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz to doinwestuj u lakiernika w zabezpieczenie podwozia przed korozją.

Napisałem ewentualnie Astra G tylko ze względu na niskie koszty utrzymania, tanie części i oklepaną markę, którą zna każdy mechanik. Wygląd bez polotu.

PS. Nie rozumiem dlaczego pojęcie rodziny / dorosłego życia sprowadza się od razu do dziecka, małżeństwa bez dzieci to nie dorosłe życie/ nie rodzina? :wink:
j0zek
 

15 Wrz 2014, 00:54

A nie zastanawiałeś się nad C4 lub 307..? Całkiem fajne auta. :) Silniki w Astrze II są w sąsiadującym temacie "auto do 8 tys".
auto-srednie-do-8-tys-vt78210.htm#p476535
Focus II odpada pod lpg.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Wrz 2014, 10:22

Dziękóweczka za wszelkie odpowiedzi! ;)
Co do C4 i Puga 307 to widziałem ogłoszenia - c4 mi się nieb podoba, natomiast 307 już bym mógł pojeździć - ale "Francuzy" i mit rodzinny, koleżeński itd. Ale jeśli to porządne auta, to czemu nie? Chociaż Peugeot chyba drogie części ma, co? Jeśli już 307 to na jakie silniki zwrócić uwagę?
Jeśli już szukać 6 to w benzynie i samemu instalacje zakładać? 1.8 chyba sobie daruję na rzecz 2.0 - cenowo wielkiej różnicy przecież nie ma, a zawsze te kilka koników w obwodzie zostaje. Pozostaje jeszcze pytanie o awaryjność - między 1.8 a 2.0 jest wielka różnica pod tym względem? który lepiej współpracuje z LPG? Przypuszczam, że spalanie gazu wiele się różnić nie będzie, góra litr? Serdeczne dzięki za przyszłe odpowiedzi.

Wiem, że pytań dosyć dużo, ale tak to jest jak przedszkolak w tym aspekcie do was przychodzi :)

PS. A rodzina to jak najbardziej i dwuosobowa - ale nie kupuje samochodu na 2 lata przecież
erde
Początkujący
 
Posty: 72
Prawo jazdy: 16 11 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus IS250
Silnik: 2.5 208KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

15 Wrz 2014, 18:00

307 z 1,6. :) Co do mitu francuskich aut...Kultywujesz go skoro jeździ nimi pół Europy..? W takim razie te pół Europy musi mieć nie po kolei w głowie,nie znać się i stale narzekać na swoje auta... :D
Za to pewno VW nigdy się nie psują...nawet jak mają cofnięte silniki z 500 na 200 tys km..! :naughty:
A kończąc żarty,to moim zdaniem 307 ma ponadczasową sylwetkę która nawet za 10 lat nie będzie razić na ulicach. Ma prostą mechanikę,odporne na rdzę nadwozie i jest popularnym autem do którego wszystko można kupić w hurtowni a naprawić je w zwykłym warsztacie. Owszem ma też swoje wady (jak każde auto) ale zalet jest o wiele więcej.
Co do mazdy. Mechanicznie fajne auto ale zawsze pozostaje w perspektywie ta korozja. nie dotyczy ona blach jedynie ,a właściwie zaczyna się na elementach konstrukcyjnych auta ,a to już śmierdzi kłopotami,bo do czego przykręcić kolumnę McPhersona skoro jej górne mocowanie jest po jakimś czasie nie z blachy ale z "papy"..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2014, 06:32

Żeby nie problem z tą rdzą to bym z pewnością brał 6 w sedanie, a tak to wciąż szukam równie dobrych alternatyw... Wszystkiego mieć nie można ;) Ale 307 jest poważnym kandydatem.

Jak ma nie być mitu samochodów na F, skoro w rodzinie były 3 takie - jeden od nowości (Renault) i 2 focusy (4/5 letnie) i nikt nie ma jakichkolwiek pozytywnych wspomnień z nimi :D Może wujas od Renault z pierwszego półrocza użytkowania :D Za to niemce - dwa paski B5 z 1.9 TDI, które wielkich problemów nigdy nie miały - tak się tworzą mity :D
Ale tak szczerze mówiąc to czytając zauważyłem, że samochody z nowszych roczników są zdecydowanie mniej awaryjne, lepiej wykonane itd. Z tym, że o drogich częściach, właśnie do Puga, sporo się naczytałem. Prawda to z tym stwierdzeniem?
erde
Początkujący
 
Posty: 72
Prawo jazdy: 16 11 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus IS250
Silnik: 2.5 208KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

16 Wrz 2014, 11:32

307 też fajnie się prezentuje i nie powinno być problemów z elektryką czy sterownikiem od komputera jak miało to miejsce w przypadku początków produkcji. Poza tym do 20 tyś upoluje z bardzo zadbane i młodsze Grande Punto,mi osobiście się podoba,ciekawy model,ewentualnie C4- pisałem o nim w innym poście,niedoceniany model ze zgrabną sylwetką i dobrymi osiągami.
Autodbalnia
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: BMW 520

16 Wrz 2014, 19:20

I właśnie to Grande Punto (ze względu na stan, rocznik, przebieg, polski salon) najbardziej mnie kusi muszę przyznać. Patrzyłem na silnik 1.4 95 koni + gaz. Jak myślicie, może się dobrze sprawować?

Chciałbym 4/5 drzwi - a C4 nie wygląda w tej odmianie po prostu. Za to druga wersja - cud/miód dla mnie :)

Myślę, że na polu bitwy zostają Fiat GP i Kia Ceed, o której naczytałem się w dniu dzisiejszym i uważam, że będzie to dobry wybór. No, chyba, że się mylę?
erde
Początkujący
 
Posty: 72
Prawo jazdy: 16 11 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus IS250
Silnik: 2.5 208KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010