Pierwszy samochód, sedan do 35 tys.

22 Paź 2016, 16:37

Witam wszystkich serdecznie!

Na samym początku chciałbym zaznaczyć, że nie znam się bardzo dobrze na samochodach (bez problemu rozróżniam markę/model jak i również rodzaj silnika, ale poza tym nie dużo więcej).
Tak więc jaki typ samochodu mnie interesuje:
- Sedan - uwielbiam samochody duże, mam ponad 1.9m wzrostu (dodatkowo uwielbiam samochody z dłuuugą maską)
- Benzyna - samochód ma mi głównie służyć w podróży dom-praca czyli około 20 km w jedną stronę (a i to tylko od czasu do czasu gdyż bardziej ekonomiczna jest dla mnie SKM'ka), czasem dłuższy wyjazd. Myślę, że maksymalnie 12-15 tys. km rocznie. Z góry zaznacza, że nie interesują mnie samochody z instalacją gazową, gdyz nie mam do nich zaufania.
Oto co z grubsza oczekuję od "wymarzonego" pojazdu:
- Samochód w miarę dobrze wyposażony (fajnie jakby miał skóry, klimę 2-strefową, czujniki parkowania co najmniej z tyłu. Lubię automaty ale zdaję sobie sprawę, że jak znajdę 10 letni samochód to automat może mnie kosztować) i jak najmniej awaryjny a w wypadku napraw nie zbyt kosztowny (wiem że każdy z nas chciałby taki mieć i jest to niemożliwe ale może coś zbliżonego chociażby :) ).
- Nie jeżdzę szybko ale oczekuję, że samochód będzie dynamiczny (wyprzedzanie nie sprawi mi problemu).
- Dbam o samochod (mimo, że nie miałem własnego), jeżdzę uważając
na przeciwności losu/asfaltu których na polskich drogach nie mało...

Od pewnego czasu przeglądam ogłoszenia i spośród setek ogłoszeń sprecyzowałem moje poszukiwania do (kolejność przypadkowa) :
a) Alfa Romeo 159,1.9 JTS 160KM lub 2.2 JTS 185KM. Samochód przepiękny! Boję się, że 160Km to może być troszkę za mało a poza tym Alfy mają opinię strasznie awaryjnych co mnie martwi.
b) Audi A6 C6 2.0 TFSI 170KM, ładny długi samochód z dużą ilością zamienników (z tego co słyszałem). Jest sporo ogłoszeń z silnikami 3.2 V6 FSI 255KM ale obawiam się zbyt dużych kosztów.