Pierwszy samochód, używany lub nowy; do 30 tysięcy? 50? 100?

10 Kwi 2021, 09:01

Cześć wszystkim. Poszukuję pierwszego samochodu. Na wstępie zaznaczę, że nie znam się ani trochę na autach. De facto znam kilka nazw marek, ale nie wiem, czym się różnią - poza ceną produkowanych samochodów. Nie wiem także, czy szukam samochodu używanego czy nowego; wiem, że nowe mogą być znacznie droższe, ale nie wiem, czy większa cena faktycznie oznacza jakość/niezawodność/inne benefity, czy daje tylko poczucie, że ma się coś nowego. Nie znam modeli ani różnicy między benzyną o dieslem.

Co wiem:
1. Nie mam w ogóle parcia na zakup drogiego/luksusowego auta. Samochód będzie dla mnie narzędziem jak stetoskop czy otoskop. Najważniejsze, by dowiózł mnie do szpitala/poradn.
2. Przez ostatni rok jeździłem starszą firmową Skodą Fabią i w sumie poza tym, że zimą nagrzewała się dopiero gdy dojeżdżałem do pracy, spełniała swoją rolę. Mam nadzieję, że stanowi to jakiś punkt odniesienia.
3. Najważniejsze są dla mnie aspekty praktyczne. Chciałbym, by fotele były wygodne. Nie wiem, jakie auta mogą mieć wyposażenie dodatkowe, więc nie mogę powiedzieć, czy jest mi jakieś potrzebne. Na pewno nie chciałbym mieć nawigacji czy kamery tylnej.

Cena w tytule jest orientacyjna, bo wymagania są raczej rozmyte. Jeżeli auto miałoby być nowe, mogę dać do 100 000, ale wolałbym używane. Nie planuję zmieniać auta w najbliższym czasie, jeździć na wycieczki etc. Głównie praca, zakupy itp.

Auto chcę wpisać w koszty firmy.

Z góry dziękuję za pomoc!
pagul
Nowicjusz

Prawo jazdy: 07 10 2011
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

10 Kwi 2021, 10:28

pagul napisał(a):1. Nie mam w ogóle parcia na zakup drogiego/luksusowego auta. Samochód będzie dla mnie narzędziem jak stetoskop czy otoskop. Najważniejsze, by dowiózł mnie do szpitala/poradn.

ok