Pierwszy „własny” samochód - 3 lata doświadczenia

09 Kwi 2019, 00:09

Witam!

Chciałbym prosić Was Drodzy Koledzy żebyście mogli doradzić mi w wyborze samochodu. Niestety, jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy motoryzacyjne i mechaniczne - stąd ten post i prośba.
Jestem młodym, bo 22 letnim kierowcą. Od początku swojej „kariery” jeździłem tylko większymi autami; Praktycznie same Fordy (Mondeo MK2 Kombi 2.0, Mondeo MK3 Kombi 2.0, a obecnie Mondeo MK3 Sedan 2.0 145km)
Planuję zakup własnego samochodu ale mam pewne dylematy.

Przede wszystkim chciałbym uniknąć marek niemieckich (VW, Opel etc.)
Zależy mi na niskiej awaryjności silników i ogólnie całego samochodu. Ważne, żeby spalanie miał mniejsze niż 10l/100km. Samochód będzie używany w 70% do jazdy po mieście, tylko czasami wypad gdzieś dalej. Unikałbym też diesli. Najlepiej jakby autko było sedanem ale inne typy też zniosę (byle nie kombi)

Aktualnie myślę nad Fiatem Grande Punto lub coś z rodziny Forda, jakiś Focus.

Możecie mi coś opowiedzieć o tych autach albo ewentualnie polecić coś innego?

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

PS. Miałem przyjemność jeździć Toyotą Yaris z silnikiem bodajże 1.1 czy 1.2 i powiem szczerze, że bałbym się wsiadać na mniejsze silniki z przyzwyczajenia do żwawych i mocnych jednostek.

PPS. Na auto chciałbym przeznaczyć około 10 tysięcy. Jeśli znajdę za 8 - super! Jeśli będzie za 12 - też przemyślę sytuację.
Rysio13
Nowicjusz

09 Kwi 2019, 08:29

W tym budzecie to Grande Punto będzie dobrym wyborem polecam 1.2, Focus MK2 już też coś się znajdzie, tam najlepiej 1.6. Clio III też można rozważyć chodz nie jest bezproblemowe ale to tylko pierdoły, Można rozważać mazdę 3 pod warunkiem że kupisz egzemplarz niekonserwowany i sam zrobisz dobrą konserwację i przegląd podwozią co pół roku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Kwi 2019, 16:29