REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Gdy sprzęgło piszczy, skrzypi podczas normalnej jazdy, bez wciskania pedału, najprawdopodobniej problem leży w samym sprzęgle, ukrytym w obudowie skrzyni biegów.Diabel0660 napisał(a):po puszczeniu sprzęgła pisk cichnie lecz nadal go słychać
Przy zatartym łożysku oporowym piski mogą być słyszalne również gdy nie wciskamy pedału sprzęgła . Wynika to z konstrukcji układu wyłączającego . Łożysko ma stały kontakt z listkami sprężyny talerzowej . Jest dociskane do niej przez sprężynę w cylindrze roboczym ( tzw wysprzęgliku ) Oczywiście nie jest do duży nacisk ale wystarczający aby powodować nieporządane dżwięki . Tutaj w temacie jeśli chodzi o berlingo zwlekanie z naprawą przy zatartym łożysku może spowodować wytarcie / zniszczenie listków sprężyny talerzowej tym samym zmusić do przedwczesnej wymiany docisku sprzęgła . Poza tym oprawa łożyska jest z tworzywa sztucznego . Nadmierna temperatura z przyczyn tarcia a nie toczenia wytapia plastik . Łożysko traci część prowadzącą uszkadzając tuleję po której przesuwa się owe łożysko . Tuleja prowadząca jest dostępna w każdej hurtowni .SanGrac1989 napisał(a):Gdy sprzęgło piszczy, skrzypi podczas normalnej jazdy, bez wciskania pedału, najprawdopodobniej problem leży...........